Beantwoord

Dvs 650 en dvs 1200 en devolo WiFi 500

• 27 december 2018
  • 2 reacties
  • 182 keer bekeken

Momenteel heb ik achter mijn experiment v10 een dvs 650 hangen. Een tweede dvs 650 bedient de TV. Daarnaast heb ik 2 homeplugs Devolo 500 WiFi in het huis om in de keuken en op zolder voldoende WiFi te hebben.
nu willen een tweede TV op de slaapkamer aansluiten. Omdat losse DVS 650 niet meer verkrijgbaar is, hebben we de 1200 besteld. Ik lees dat de snelheid van het netwerk wordt bepaald door de langzaamste, dus de Dvs 650 die bij het modem/router zit.
Vraag: ik wilde aanvankelijk de nieuwe Dvs 1200 bij de tweede TV inpluggen. Maar is het niet verstandiger om deze direct bij de V10 te plaatsen als “moeder” om zo nog beter WiFi te krijgen? Of maakt dit niets uit?
icon

Beste antwoord door P.J.M. van der Vooren 28 december 2018, 14:25

Je hebt helemaal gelijk, Pieter. De snelheid in het netwerk wordt in eerste instantie bepaald door de DVS 1200 bij de V10 te plaatsen. Je kunt de DVS 650 dus het beste bij de beide tv's gebruiken.

Piet.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Je hebt helemaal gelijk, Pieter. De snelheid in het netwerk wordt in eerste instantie bepaald door de DVS 1200 bij de V10 te plaatsen. Je kunt de DVS 650 dus het beste bij de beide tv's gebruiken.

Piet.
@Piet: dank je!

Reageer