DVS problemen met nieuw modem

  • 17 January 2019
  • 13 reacties
  • 513 keer bekeken

Ik heb ook zo'n nieuw modem ontvangen. Lukte mij niet het te installeren. Inmiddels geloof ik 5 keer een medewerker van KPN aan de lijn gehad : lukte met hun aanwijzingen ook niet. Inmiddels 2 x monteur op bezoek gehad : lukte hen ook niet (volgens een van die monteurs omdat het modem niet matced met de verouderde DVS kastjes (die in het stopcontact zitten) (uit mn hoofd gezegd DVS 650) die ik heb. Doe monteur had wel nieuwe kastjes bij zich maar mocht die niet afgeven omdat daar voor betaald moet worden (?) Vanavond komt er weer een monteur langs : nu dus voor de derde keer en ik weet zo goed als zeker dat het hem ook niet gaat lukken. Inmiddels ook officiële klacht ingediend : geheel geen reactie op gekregen.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi, Rienbos.
Als je een ouder modem dan de v7 (de ZXV10 H220N) hebt én interactieve tv dan wordt je modem gewisseld. Dat moet want binnenkort werkt I-TV niet meer via oudere modems.
Oudere is o.a. de TG789vn . Hierop stopt de ondersteuning voor I-TV. Daarna komen de V7, V8, V9, V10 en V10A. Die laatste 5 ondersteunen straks wel nog I-TV. En zouden probleemloos moeten werken i.c.m. de DVS650.
Alleen de DVS200 garandeert KPN niet meer de juiste werking van.

De DVS set is inderdaad alleen te kopen.
misschien wat duidelijker zijn met wat er aan de hand is
die dvs (stekkerdingen) is vragen om problemen vaak bij een 3 fasen installatie
die dvs heeft ook niks met de experiabox te maken
ze sturen via het lichtnet door niet echt de mooiste oplossing
maar als ze wel werken kun je ze achter elke router doen
ik heb hier ook de lap oplossing voor 2 camera's achter een eigen router
wat is nu jou probleem ?
als jij bv een itv ontvanger en een ander netwerk apparaat via een switch achter een dvs hebt geeft dat problemen
de experiabox wat voor probleem ondervind je hiermee
Als ik jhet nieuwe modem aansluit doet mijn tv het wel maar heb ik geen wifi/internet 2 monteurs hebben dat niet kunnen verhelpen Wat nu als het de derde monteur vanavond ook niet lukt ? Vierde monteur lang sturen ?
Is er dan naast die. “Stekkerdingen” nog een andere manier van aansluiten ? ( draadloos)
Reputatie 4
Badge +3
Dat je tv wel werkt maar wifi/internet niet vind ik raar. Meestal zijn dvs problemen tv gerelateerd. Kan je een beschrijving geven waar je modem staat. Wat er via de dvs aangesloten is. Wat direct bekabeld is. En of je gebruik maakt van wifi versterkers.
Modum staat vlakbij tekefoonstopcontact. Alleen 2tvs en draadloze printer op aangesloten. Hoe kan het dan in g.. naam dat alles met het oude modum WEL goed functioneerde ? Ik gebruik geen wifi versterkers. Alleen draadloze telefoon (basisstation) bekabeld aangesloten
Reputatie 4
Badge +3
Probeer het volgende te doen:
1 sluit de modem aan zonder dat de dvs kabel in de modem zit.
2 controleer of internet werkt.
3 controleer of tv werkt, als deze via dvs is aangesloten zou deze niet moeten werken meer, want de utp kabel van de dvs zit niet in de modem.
4 als de tv niet werkt steek dan de kabel van de dvs in de modem en controleer of de tv wel werkt.

Ik hoor graag wat er gebeurd als je deze stappen uittest.
monteur is onderweg zal e.e.a. met hem doornemen. Maar het is (nog steeds-) geen antwoord op mijn vraag hoe het kan dat alles met het oude modem WEL goed functioneert : dan kan toch alleen de oorzaak het nieuwe modem zijn ?
Reputatie 4
Badge +3
Met mijn stappen wou ik dingen uitsluiten. Maar de monteur zal zo wel zijn best voor je doen ter plaatse.

Mijn vermoeden is oa dat je dvs verbinding maakt met dvs van de buren. Dan bestaan er 2 modems in je netwerk. Op te lossen door een wachtwoord op je eigen dvs te zetten.
Mijn tweede vermoeden is dat je een v10a modem heb, deze kan soms in conflict komen met bepaalde dvs. De monteur kan dit voorlopig op lossen door deze om te ruilen met een v10.
Er kunnen nog meer scenarios afspelen, maar ik zou zeggen laat de monteur zijn werk doen.

Modems worden nou eenmaal een keer verouderd zijn en zullen vervangen worden omdat het kpn netwerk altijd vernieuwd en beter word.
"voorlopig"accepteer ik niet als oplossing. Probleem kan dus TOCH DVS zijn ?
Reputatie 4
Badge +3
Ik bedoelde niet voorlopig te zeggen. Het is een permanente goede oplossing. Mijn excuses.
Reputatie 7
Mijn vermoeden is oa dat je dvs verbinding maakt met dvs van de buren. Dan bestaan er 2 modems in je netwerk. Op te lossen door een wachtwoord op je eigen dvs te zetten.
Zie: Voorkom powerline netwerk brug met buren [dvs].
Oplossing is V10 door de monteur laten plaatsten dan ben je van het probleem af, Of DVS weghalen en Cat5e kabels trekken. De DVS geeft IP Conflicten waardoor je V10A vastloopt zeg maar. Hopelijk word dit probleem snel opgelost