Beantwoord

DVS1200 blijven rood

  • 24 May 2020
  • 28 reacties
  • 510 keer bekeken

Dag,

Ik heb twee dvs1200 adapters en de lampjes blijven rood. Niet wit, niet knipperen, gewoon rood. Resetten helpt niet, op elkaar koppelen en dan resetten, met of zonder ethernet kabel, maakt niet uit, het is en blijft rood.

Ik denk dat ze gewoon kapot zijn, maar daar vind ik niets over terug op de KPN site.

Kan ik zo’n setje omruilen?

 

Groet, Netanders

icon

Beste antwoord door Chrizziey 27 May 2020, 19:45

Bekijk origineel

28 reacties

Hallo @Netanders , als ze nog binnen de garantie van 2 jaar vallen zal dat vast lukken na overlegging van de aankoopbon.

Je kunt bij Devolo ook het hulpprogramma ‘cockpit’ downloaden om de DVS’en aan te kunnen passen, resetten enz.enz.

 

Hallo JanD,

Dank voor je reactie.

Ze zijn van KPN en niet van Devolo, die heb ik ook eerder gekocht en zijn een drama, daarom advies van de KPN monteur opgevolgd en hem deze twee adapters laten installeren. Dat heeft even gewerkt, maar nu niet meer. De tweede TV ontvanger ligt hier nu voor spek en bonen.

Kosten van de adapters zijn gewoon verekend met de factuur, dus die download ik wel weer.

Groet, Netanders

Hallo @Netanders , die KPN DVS'en zijn onderhouds Devolo's, vandaar mijn zdvies hun software te gebruiken.

Succes.

 

Status update, beide apparaten uit het stopcontact gehaald, paar uur gewacht, op elkaar geklikt en ver van de Xperia in een stopcontact gedaan. Nu knipperen ze heel langzaam wit. Nu nog voor elkaar krijgen dat ze continu wit worden. Dat is de volgende uitdaging.

Vraag: de DVS 1200 hoeft toch niet dichtbij de Xperia te zijn, er mag toch wel een paar meter tussenzitten, iets zegt mij dat ze elkaar niet verdragen en storen.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Netanders, de DVS adapters zijn heel gevoelig voor kleine piekgolfjes in het stroomnetwerk. Het kan zo zijn dan het ver van de experia box minder pieken en dalen zijn en waarschijnlijk ook minder druk. Zolang ze wit knipperen is het opnieuw koppelen weer mogelijk.  Je moet het zo zien dat het stroomnetwerk niet is ontworpen om ethernet zonder storingen overheen te laten lopen. Mij is door een deskundige van KPN verteld dat het stroomnetwerk geen geïsoleerde lagen hebben. Dit is ook de redenen dat KPN het wel aanbied, maar niet aanbeveelt, mede door de storingsgevoeligheid. 

Ik hoop dat het je weer lukt. Tip is ook als ze weer gekoppeld zijn, de TV ontvangers bijvoorbeeld niet meer uit te schakelen. Dit kan het rode lampje weer uitlokken. 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Netanders, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

De adapters zijn inderdaad erg gevoelig, en het kan soms even wat moeite kosten om ze weer aan de praat te krijgen. Dit heb jij ook ondervonden, helaas! Jouw laatste berichtje is alweer even geleden, kan je aangeven of de adapter inmiddels weer naar behoren werken? 

Wat KPN nergens vermeld, maar wat wel op een youtube filmpje (“Je PLC-adapters resetten") uit België goed wordt uitgelegd:

Ik heb drie adapters en 1 bleef na alle synchronisatie en update voorstellen van KPN toch rood branden.

-druk van die adapter de resetknop 12 seconden in. Adapterlampje gaat uit.

-haal direct de adapter uit het stopcontact (anders start hij weer automatisch binnen enkele seconden) en plaats hem in een ander stopcontact.

-druk direct weer op de reset knop voor 3 - 5 seconden. Adapter begint nu wel te synchroniseren.

 

Dank je wel KPN voor jullie halve informatie!!

@jaspert1970 , Dat is geen informatie die via de fabrikant komt maar een gebruiker die dit zelf heeft uitgeprobeerd en het werkt.

Je kan niet van KPN verwachten dat ze meer informatie vermelden dan de fabrikant opgeeft, in dit geval Devolo.

DVS1200 en ook de eerdere versie DVS200 en waarschijnlijk ook DVS650 blijkt in mijn huis veel last te hebben van ledlamp met dimmer die op dezelfde elektriciteitsgroep zit. Hierdoor bleef de connectie slecht (rood knipperend lichtje) en was de TV-verbinding zo slecht dat er alleen een ‘stotterend’ geluid en beeld was. Alle voorgestelde reset-oplossingen werkten niet. Er zijn wel een aantal echte oplossingen: 1) nieuwe groep apart voor deze verbinding aanleggen, 2) ledlamp uitdoen, 3) kabel trekken ipv draadlozeverbinding. Ik koos voor 2). Simpel en doeltreffend. Wel tijdelijk wat donkerder in huis. 
 

Ik daag Devolo en KPN uit om een DVS versie te maken die zonder storing werkt in de buurt van (op zelfde groep of verder weg) led-lampen, zonnepanelen en andere nieuwe elektrische ontwikkelingen. Inmiddels is er tenminste 1 van deze type elektrische onderdelen gewoon standaard in de meeste woningen aanwezig is. Je kan dan niet met goed fatsoen DVS apparaten verkopen die daardoor van slag raken. Zeker niet als je bij aankoop en in de handleiding hierover niets kan vinden. 

Badge +19

Dat gaat niet gebeuren.  Ik heb begrepen dat het met Devolo niet best gaat. Het us heel simpel.  Data versturen via het electriciteitsnetwerk kan gewoon niet omdat er veel ruis op het electriciteitsnetwerk zit. Oa door ledverlichting en zonnepanelen etc. Data verstuur je via een utp kabel.  Dus aan het werk en kabels trekken 😉. 

Reputatie 7
Badge +6

@Joep1965 welke powerlines heb jij zelf (gebruikt) dat je deze negatieve ervaringen hebt? Bij mij doen ze het al 6 jaar vlekkeloos icm iTV. Je kunt niet zomaar zeggen dat het niet werkt als je er geen ervaring mee hebt. Bij de 1 zal het ongetwijfeld beter werken dan bij de ander. 

Bij mij blijven beide rood branden…

KPN gooit na 6 minuten wachten gewoon de haak erop...BlackFriday is belangrijker..

 

Badge +19

Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de sets kan beheren.  Wellicht is dat de oplossing.  Hou er wel rekening mee dat het electriciteitsnetwerk niet altijd geschikt is voor draadloze verbindingsets. 

Dat de KPN gewoon de verbinding verbreekt, na zo'n 7 minuten naar een suf muziekje te hebben geluisterd , gingen bij mij de lampjes ook op rood....

Badge +19

Niet leuk maar enigzins verklaarbaar. Er zijn geen mensen te vinden.  De boel raakt waarschijnlijk dan overbelast. 

Reputatie 7
Badge +6

@Mixtuur  via de devolo cockpit kun je niet alleen beheren, maar ook toevoegen. De codes die je nog hebt voor toevoegen staan achterop de devolo’s

O.k bedankt, had toch nog contact gehad met de KPN, na een volgende sessie van 8 minuten 

Volgens de medewerker waren ze beide stuk, kon nieuwe ophalen in de KPN winkel, opsturen was niet mogelijk.

1 stuk .ok maar alletwee? 

Badge +19

Nou ophalen tegen betaling zal het dan zijn. Ze zijn immers uw eigendom.  Maw u koopt een nieuw set.

Kan nog even wachten, om onverklaarbare wijze doen ze het opeens weer.

Het hele spul gaat de deur uit, om de 3 weken is het weer zover, alle stekkers er weer uit..ben er helemaal klaar mee...

Reputatie 7
Badge +6

@Mixtuur Welke mbit waarden zie je in de devolo cockpit?  Devolo’s werken het beste op geaarde stopcontacten en nog beter op dezelfde groep. Verder kunnen zonnepanelen een storende factor zijn.

 Wat misschien beter is, is superwifi 2 te nemen. Hier kun je ook je tv kastje op aansluiten. En de superwifi kan draadloos als je geen kabels kan trekken. Werkt hier prima.

 Via de kpn WiFi manager kun je ze bestellen voor de helft vd prijs.

De app ziet de dvs 1200 niet.

In de kamer d.w.z. in de buurt van de t.v zijn geen geaarde stopcontacten..

Het wachten is nu weer op het " rode" licht..

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Je moet de app niet gebruiken maar de devolo software downloaden op een laptop of pc/Mac Je vindt het wel als je googled op devolo cockpit 

Via de KPN heb ik software gedownload, de DVS was up to date..

Zal het ook nog via Devolo doen..

 

Reputatie 7
Badge +6

Maar wat zijn de waarden die je bij de devolo’s ziet?

Badge +19

We zien steeds vaker problemen met de draadloze verbindingsets. Soms werkt het vaak ook niet. Ledverlichting, zonnepanelen, telefoonopladers zijn vaak de boosdoeners. Verschillende groepen/fases geeft ook weleens problemen. Een stabiel netwerk ga je er niet mee krijgen.

Reageer