Beantwoord

DVS1200 brandt rood

  • 19 March 2019
  • 16 reacties
  • 233 keer bekeken

Ik heb de set al een jaartje dus de aansluiting is wel goed. Alleen springt hij regelmatig in storing. Meestal kan ik het zelf wel verhelpen maar nu lukt het niet en krijg ik graag hulp. Ik heb 1 adapter in de meterkast in de buurt van het modem en 1 op zolder. Beide branden rood. De wifi (dus ook de tv) op zolder doet het helemaal niet, maar beneden wel ondanks dat hij daar ook rood brandt. Ik heb alle stekkers verwijderd en opnieuw gekoppeld, ik heb beide gereset en opnieuw gekoppeld. Niets helpt. Ook na resetten brandt hij gelijk weer rood. Er zijn geen nieuwe "stoorzenders" in huis.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 19 March 2019, 20:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Linda, welkom hier. Zo te lezen zit er toch een verstoring, dat geeft de rode kleur aan namelijk. Hebben de adapters in het verleden wel goed gewerkt? Heb je ook beide adapters rechtstreeks in je stopcontact? Dus niet in een verlengdoos. Zo ja, zou je de stappen hieronder ook nog willen volgen?

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer. Nadat je dit gedaan hebt zul je zien dat de verstoringen voorbij zijn.
Helaas, actie uitgevoerd maar geen resultaat. Nog steeds op
beide een rood lampje.
Reputatie 7
Badge +24
Jammer om te lezen. Zou je ook antwoord willen geven op de gestelde vragen? Als dit verder goed staat ben ik bang dat het via die adapters niet zal werken en er toch een kabel gebruikt zal moeten worden. Ergens in je elektriciteitsnetwerk wordt het signaal verstoord.
Hoi Alex, tot zondag werkte alles met af en toe een nieuwe koppeling nodig. Beide adapters zitten rechtstreeks in het stopcontact. Nu brandt de adapter beneden continu rood en die boven knippert wit maar doet het niet
Reputatie 7
Badge +24
Ik durf niet te zeggen wat er precies stoort, nieuwe apparaten aangesloten op stroom? Branden de lampjes wel groen als je de adapters in elkaar steekt?
Nee blijven rood
Reputatie 7
Badge +24
Hmm, ik zie dat je in totaal 3 adapters hebt, niet 2. Hoe brandt de 3e? En wat gebeurt er als je de 3e in een van de andere 2 stopt, branden ze dan wel groen? Probeer ze beide.
Ik heb er maar 2 🤷🏻
Reputatie 7
Badge +21
Waar zit dan die derde adapter @Alex_P ? Wellicht last van Powerline netwerk brug met de buren ?

Edit: Dat wordt dus even wachten op een reactie van Linda M
Reputatie 7
Badge +24
Ja, zo diep kan ik niet kijken helaas. Het gekke is dat ik ook kan zien dat de monteur 3 adapters op 1 maart 2018 heeft geplaatst. Sterker nog, hier heb je ook voor betaald. Ergens moet je toch een 3e adapter hebben. Dit gaat wel om je adres in Santpoort-Noord toch? Nummer 41?
Adres klopt! Ik heb echt maar 2 adapters ik heb nog gezocht naar een 3e maar die is er niet.
Ik ben heel benieuwd wat ik nu nog kan doen? Ik hoop niet dat ik de adapters voor niets heb gekocht.
Reputatie 7
Badge +24
Wat je nog kunt doen is met de aankoopbon of de factuur op ze staat gefactureerd voor garantie naar een KPN winkel, je hebt 2 jaar garantie. Heb je de bon of factuur nog? Vul anders je profiel even in met je gegevens. Ik vermoed dat er toch 1 van de 2 defect is, dit omdat het wel goed heeft gewerkt en ook omdat ze rood blijven terwijl je ze in elkaar steekt, dan zouden ze altijd groen moeten branden.
Ik heb mijn profiel ingevuld.
Reputatie 7
Badge +24
Fijn, zowel de bon van de monteur als de factuur waarop het in rekening is gebracht heb ik naar je gemaild.
Heel fijn dank je wel