Beantwoord

Dynamisch Ip aanvragen

• 21 augustus 2016
  • 10 reacties
  • 924 keer bekeken

Ik heb voor mijn werk een dynamisch ip nodig, is dit mogelijk met kpn of zou ik naar een andere provider moeten kijken?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 21 augustus 2016, 21:41

Hoe bedoel je, een dynamisch ip adres? Ik kan zo even geen scenario bedenken waarom dit een vereiste is voor je werk.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoe bedoel je, een dynamisch ip adres? Ik kan zo even geen scenario bedenken waarom dit een vereiste is voor je werk.
Extern Dynamisch ip adress. heeft te maken met social media account beheer.
Reputatie 7
Badge +30
Persoonlijk zou ik nog steeds niet weten waarom dat Dynamisch moet zijn. Maar volgens KPN medewerkers is je adres Dynamisch. Echter veranderd het IP praktisch nooit, en durft Reggefiber zelfs te melden dat het IP vast is.

Daarnaast kan een IP wel dynamisch zijn, maar als je uit bent op de regelmatige veranderingen: bij veel providers zal je dat niet krijgen.

Robin
Persoonlijk zou ik nog steeds niet weten waarom dat Dynamisch moet zijn. Maar volgens KPN medewerkers is je adres Dynamisch. Echter veranderd het IP praktisch nooit, en durft Reggefiber zelfs te melden dat het IP vast is.

Daarnaast kan een IP wel dynamisch zijn, maar als je uit bent op de regelmatige veranderingen: bij veel providers zal je dat niet krijgen.

Robin

Moet dynamisch zijn omdat ik een hoog aantal accounts beheer die de zelfde acties uitvoeren.

Bij teveel gelijke acties op een ip ontstaat vaak een block, en dat is natuurlijk erg irritant.

enig idee of er andere mogelijk heden zijn om aan een dynamische ip te komen?
Reputatie 7
Badge +30

Robin

Moet dynamisch zijn omdat ik een hoog aantal accounts beheer die de zelfde acties uitvoeren.

Bij teveel gelijke acties op een ip ontstaat vaak een block, en dat is natuurlijk erg irritant.

enig idee of er andere mogelijk heden zijn om aan een dynamische ip te komen?

Iets van proxy/vpn ofzo op een VPS bijvoorbeeld.

Als het richting een bot ofzo komt kan je meestal APIs gebruiken, die hebben een wat hoger limiet.

Bij andere providers zal het ook veel werk zijn om te wachten op een ip-change of het modem te herstarten met een ander MAC

Robin
Reputatie 3
Badge +3
Ik weet niet hoe vast het ip bij KPN is dynamisch kan zoals Robin zegt KPN veranderd praktisch nooit maar de mogelijkheid is er dus wel
Maar ik kom zelf van ziggo af en daar kan je voor een eenmalige betaling van 25 euro een vast ip krijgen en die is ook echt 100% vast
Ik weet niet hoe vast het ip bij KPN is dynamisch kan zoals Robin zegt KPN veranderd praktisch nooit maar de mogelijkheid is er dus wel
Maar ik kom zelf van ziggo af en daar kan je voor een eenmalige betaling van 25 euro een vast ip krijgen en die is ook echt 100% vast

Zou het mogelijk zijn om van KPN een dynamisch ip te vragen?
Reputatie 7
Badge +30

Nee eigenlijk niet. En dan nog zal het IP niet zo vaak wijzigen. Heel misschien bij een herstart en bij een ander MAC adres.
Maar KPN gebruikt PPP-sessies die zo ingesteld zijn dat je IP eigenlijk aan je sessie en aansluiting gekoppeld zit.
Reputatie 3
Badge +3

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen
Wellicht dat het met een zakelijk abbo mogelijk is
Beste en snelste manier om daar een antwoord op te krijgen is bellen met de klanten service te bellen 24/7 bereikbaar 0800-0402
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Sjoerd! Ik ben bang dat dit niet mogelijk is. De informatie die hier is gegeven klopt. Het IP-adres is dynamisch (het kán veranderen), maar blijft praktisch altijd hetzelfde. Een zakelijk abonnement is hierbij ook geen optie. Bij het Ondernemerspakket is een vast IP-adres gegarandeerd, andere pakketten werken hetzelfde als consumentenabonnementen.

Een VPN dienst lijkt mij ook de beste optie, mits het niet uitmaakt dat het IP-adres uit verschillende landen komt. Bij de meeste VPN diensten is het mogelijk een keuze te maken uit enkele tientallen landen, waardoor het IP-adres elke keer wordt gewijzigd. TOR is wellicht ook een mogelijkheid. Controleer wel goed of jouw doeleinden volgens de voorwaarden van deze social media zijn toegestaan.

Reageer