E-mail ontvangen lukt niet thuis via Hotmail account

  • 16 May 2019
  • 5 reacties
  • 748 keer bekeken

Hoi,

Ik ben sinds kort klant bij kpn. Alles is verder prima aangesloten. Echter doet er zich het bovenstaande probleem voor.
Ik heb een @hotmail account (@gmail werkt wel gewoon). Alle poorten zijn gecheckt door de klantenservice en deze staan goed. Ook heb ik verschillende microsoft email servers getest, maar het ergens gaat het mis in de verbinding. Ik heb ook verschillende apps geprobeerd, maar dit lost het probleem ook niet op. Hetzelfde probleem is op alle draadloze apparaten (telefoons/tablets). Verschillende beveiligingen zijn ook gestest (SLL/TLS etc.)
Wij hebben op dit moment een experiabox 10a en een extender via Kpn. (het probleem deed zich ook voor, voordat we de extender hadden, dus dit lijkt me geen factor.)
Als ik mijn wifi uitzet, dan en via 4g verbonden ben krijg ik gewoon e-mails binnen en kan ik ze ook sturen.
Zodra ik met wifi verbind dan kan ik niets meer versturen of ontvangen.
Hiervoor was ik klant bij ziggo. Het werkte toen wel naar behoren.

Klantenservice kon het probleem niet oplossen en had geen ideeën meer. Zij verwezen me naar dit forum. Ik hoop dat iemand hier een idee heeft hoe dit op te lossen.

Alvast bedankt! 🙂

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jesper, welkom hier.

Dit is best gek inderdaad, wij blokkeren dit zeker niet. Heb je tijdens het installeren van de app de automatische configuratie gedaan? Niet zelf de e-mailgegevens ingevoerd? Gebruik je nu de standaard app op je telefoon? Is dit een Android toestel of een iPhone? En welke versie?

Ik hoor graag van je.
Hoi ik heb dit getest met 3 android apparaten. Met gmail en outlook app. Allemaal met de standaard instellingen.
OxygenOS 5.0.8.
Ik heb ook het account verwijderd en opnieuw toegevoegd. Dit had helaas niet het gewenste effect. Sterker nog.. als ik verbonden ben met wifi kan ik na het invullen van mijn gegevens niet connecten met de server , waardoor ik mijn account niet kan toevoegen(als ik dit op 4g zit, dan lukt dit wel)
Reputatie 7
Badge +24
Ik kan niets bedenken waardoor het niet zou werken. Sterker nog, hier zelf ook even getest met Outlook. Wat gebeurt er als je niet met de Gmail app werkt of de Outlook app maar met de standaard E-mail app van Android? Je kunt kiezen tussen ActiveSync of POP waarbij je zelf de servergegevens kunt invoeren. Zie hier, in het midden kun je de Optie manul of Imap/Pop openklappen. Daar wordt Samsung als voorbeeld genomen maar de gegevens zijn hetzelfde voor alle toestellen.
Reputatie 7
Badge +11
Toch is er iets aan de hand🤔
Je bent niet de enigste zie dit topic met meerdere meldingen https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/hotmail-komt-niet-binnen-via-wifi-471177

@Jesper12 ,zou je het in dat topic,ook even willen melden,en de gegevens willen invullen,zoals Paul vraagt, profiel enz?
Reputatie 7
Badge +24
Hey, dat zie ik ook. Dat kan haast geen toeval zijn, de vraag is waar dit aan ligt aangezien ik de mails wel binnenkrijg.. Welke versie van de Outlook en Gmail app gebruik jij Jesper?