Beantwoord

eco instellingen & wifi versterker

  • 10 December 2019
  • 17 reacties
  • 735 keer bekeken

hallo ik heb de eco instellingen ingesteld ( tussen 23:00 & 05:00 ) geen wifi .

maar ik heb ook 2 wifi versterkers/switch aangesloten op mijn modem ( van kpn )

stoppen deze ook met zenden of moet ik die op een andere manier uitschakelen.

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 13 December 2019, 14:53

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... nou, daar kom je vanavond vanzelf achter :smile:

zoals opgemerkt ben ik er achter gekomen .

experiabox v10 schakelt netjes wifi uit .

maar op slaapkamer draait de wifiversterker/switch gewoon verder .

vraag : hoe zet ik deze uit , het liefst samen met experiabox

Reputatie 7
Badge +24

"wifiversterker/switch" ? Wat moet ik daar onder verstaan? Betreft dit een Experia WiFi van KPN? Een zwarte vierkante? Daar heeft er 2 van, en de andere gaat wel uit?

Nee de witte van arcadyan 

De lan verbinding gaat niet uit dus aangesloten toegangspunten en ook niet.

Reputatie 7
Badge +24

De lan verbinding gaat niet uit dus aangesloten toegangspunten en ook niet.

Ik denk de zwarte Experia WiFi's wel. Maar overige wifi apparatuur niet dus. De witte zal dus blijkbaar ook niet uitgezet worden.

Oké ik zoek nog even verder.

mischien als ik de spanning eraf haal .

maar werkt de switch dan nog ?

even proberen 

Ik zou niet weten waarom die van de ExperiaWifi wel uit zou gaan, dat zijn fysiek toch verschillende apparaten. Het zou mij verbazen als de firmware zo slim is, daar heb ik me nooit in verdiept ik gebruik de eco stand niet 

Reputatie 7
Badge +24

 

Oké ik zoek nog even verder.

mischien als ik de spanning eraf haal .

maar werkt de switch dan nog ?

even proberen 

Nee, dat zal niet.

Reputatie 7
Badge +24

Ik zou niet weten waarom die van de ExperiaWifi wel uit zou gaan, dat zijn fysiek toch verschillende apparaten. Het zou mij verbazen als de firmware zo slim is, daar heb ik me nooit in verdiept ik gebruik de eco stand niet 

Die Experia WiFi's nemen ook automatisch de netwerknaam en wachtwoord over. Tevens word bij een oudere Experiabox automatisch de wifi uitgezet zodra je ze aankoppeld. Dat zit dus behoorlijk met elkaar verweven. Daarom zou het me niet verbazen als de Experia WiFi's uit gaan als de Experiabox op eco gaat.

juist omdat de Wifi van de V10 uit gaat verwacht ik dat de eco instellingen verder geen functie hebben. Enkel op de ingebouwde zender. Ik ben nu wel benieuwd dat zal ik uit proberen. 

juist omdat de Wifi van de V10 uit gaat verwacht ik dat de eco instellingen verder geen functie hebben. Enkel op de ingebouwde zender. Ik ben nu wel benieuwd dat zal ik uit proberen. 


Hallo @Galdor68 , de ECO-functie is ook van nut om de USB-ingangen uit te schakelen, want die werken standaard toch niet, alleen via een 4G-dongle voor als je internet uitvalt. Ik heb de USB in ECO standaard uit staan.

 

de wifi versterkers blijven actief

en hebben geen eco instelling 

wel iets met mirror port maar dat moet ik nog uitzoeken wat het Isen doet

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Dave 1 Je bent er met de hulp van de community en proefondervindelijk al zelf achtergekomen. De ECO-instelling werkt per apparaat: als je deze op de Experia Box uitzet betekent dit niet dat de wifi-versterkers ook worden uitgeschakeld. De LAN-verbinding gaat niet uit, tenslotte. De versterkers hebben geen ECO-setting, dus je zult ze simpelweg van het stroom moeten halen. 

 

 

Mischien een idee voor een software update 

een eco instelling voor de Arcadyan WiFi versterker/ switch want zonder stroom werkt de switch ook niet 

@Bart_  van de oude "versterkers" lijkt dat wel logisch hoe zit dit met de 2 nieuwere modellen of geldt dat antwoord voor de 3 modellen. Op basis van hoe je de zaken instelt ga ik er vanuit dat ook de nieuwe niet beinvloed worden door eco instellingen op een Experia.

 

@Dave 1 of er voor die niet meer geleverde modellen nog nieuwere firmware komt vraag ik me af, wel een goed voorstel ook voor de nieuwere modellen.

Reputatie 7
Badge +20

@Galdor68 Dit geldt voor de Experia Wifi's en de nieuwe, ronde witte versterkers. 

Reageer