Beantwoord

ECO-mode inschakelen op experia box V10a

  • 22 September 2018
  • 9 reacties
  • 18244 keer bekeken

Sinds een aantal dagen hebben we een experia v10a box.
Ik wil de eco instellen zodat de pubers in huis in de nacht geen wifi hebben.
Hoe kan ik dit instellen op de experia V10a? Dit is namelijk heel anders dan de V10

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Radioman 22 September 2018, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 5
Hallo @Fam van de Ven
Zoals je al aangeeft is er inderdaad een verschil tussen de v10 en v10A ten aanzien van de ECO mode.
Deze ECO mode is niet aanwezig in de huidige v10A Experiabox en er is ook geen optie om het WIFI signaal op bepaalde tijden uit te zetten.
Wat wel mogelijk is om de internet toegang vrij te geven gedurende bepaalde tijden voor elk apparaat afzonderlijk dat verbonden is met de Experiabox, ook wel genoemd "Parental control".

Om deze functie te activeren ga je naar Network > Firewall > Mac Filter;


Hier selecteer je het apparaat waarvoor je de toegang naar internet wil instellen en zet "Parental control' , naar 'ON'. Onder "detail" kan je dan aangeven op welke tijden deze dan toegang tot internet mag hebben. Alle tijden juist ingesteld, "Save settings".
Herhaal dit dan voor alle apparaten die een beperkte internet toegang moeten hebben.
Is de inlog bij de experia v10a ook andere pagina, inloggen lukt namelijk niet.
Ik weet dat de code op de sticker staat.
Reputatie 5
Voor uitleg over inloggen in de Experiabox gaat je naar deze pagina van KPN.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Fam van de Ven. Volgens mij heeft Radioman je uitstekend op weg geholpen. Kun je met deze antwoorden uit de voeten?
Volgens mij klopt het verhaal van Radioman deels wel, deels niet. Bij de V10a heb je de optie om de radio aan en uit te zetten:



Dit lijkt er toch aardig op. Alleen werkt het niet, het is nu 00:21, maar ik heb wel WIFI...😂

Sinds enkele dagen maak ik gebruik van de Experia Box v10a en ik heb net een schedule ingesteld zodat er geen wifi is van 23:00 tot 06:00. Dit werkt. Zie tabblad WLAN/Schedule

Klopt. Sinds een update enkele maanden geleden werkt het prima.

Ik zocht ook iets dergelijks, maar dan voor de V10. De eco mode heb ik gevonden, maar daar kun je niet per apparaat instellen, alleen de hele wifi uitzetten, wat weer niet handig is voor de thermostaat, zonnepanelen , onze wekkerradio's etc. Ik wil alleen op bepaalde uren de telefoons enzo van de kinderen uitzetten, liefst ook met verschillende tijdschema's. Dat kan wel met de V10a lees ik hierboven, maar ook met de V10??

Als het met V10 niet kan, kan die box dan geruild worden voor een V10a, want dat is voor ons wel een belangrijke optie. Bij Ziggo was dat ook goed geregeld.Â