Een netwerk TV en PC

• 29 mei 2015
  • 3 reacties
  • 305 keer bekeken

Geacht forum, 

Deze week ga ik over van XS4ALL naar KPN met mijn Alles in 1. Nu is het zo dat ik in huis een DLAN heb (2x DEVOLO 200AV plus) waarmee de TV (nu nog een interactieve) heb gekoppeld aan het modem (FRITZ). Daarop is poort 2 gebruikt. Op poort 1 kan ik mijn PC koppelen. Nu is het zo dat ik inmiddels het DLAN heb uitgebreid met een drietal DEVOLO (500) units, waarvan 2 met Wifi. Hiermee is in totaal een DLAN gerealiseerd voor 2 interactieve TV's en 2 PC. De 5e unit zit uiteraard gekoppeld aan het modem.

Met het Fritz modem waarbij de TV perse dient gekoppeld te worden aan poort 2 en de PC's aan poort 1 gaat dit niet werken. Dit is echter wel zeer wenselijk. Nu ga ik over 5 dagen over op KPN een ga de boel omzetten naar de Experia box V10. Ook daar wordt gesproken over PC op een poort en TV op een andere poort. Echter wordt in de handleiding telkens gesproken over een keuze tussen poorten 1, 2, 3 of 4. Het lijkt er dus op dat het niet uitmaakt waar ik PC's en TV's aan koppel.

Vraag: is het bij de EXperia V10 wel gewoon mogelijk mogelijk om slechts 1 poort te gebruiken en middels DLAN (DEVOLO) dus zowel PC's en de TV's te koppelen?

Bij XS4ALL  (het6 Fritzmodem) gaat dit namelijk niet.

Hoor graag.

Dirk 

3 reacties

Reputatie 7
Hoi JDDROST, welkom op het forum.

Ik zal het kort houden, ja dat is zonder problemen mogelijk. :D

Dank je wel voor je reactie. Dus 1x DLAN met slechts koppeling aan een poort met op dit DLAN 4 gebruikers (2x PC en 2x Interactieve TV) geen probleem? Moet ik daar nog zaken voor instellen of werkt dit gelijk? Of Wellicht juist kiezen voor een specifieke poort?

Weet je toevallig ook waarom dit bij XS$ALL  (het Fritz modem) niet werkt? Internet komt dan namelijk niet door op de PC en de PC ziet via DLAN dan ook het netwerk niet (het modem).

Hoor graag van je.

Dirk

Reputatie 7
Je kunt elke poort gebruiken, geen probleem.

Vroeger (lang geleden) kon dat op een Experia Box ook niet, maar alle huidige Experia Boxen ondersteunen het gecombineerd aansluiten van TV's en computerapparatuur op 1 lan poort.

Waarom de Fritz!Box dat niet kan moet je aan XS4ALL vragen, daar kan ik je geen antwoord op geven.

Reageer