Beantwoord

Één van de weinigen huizen in de straat die een zeer laag internetsnelheid ontvangt.

  • 13 February 2019
  • 11 reacties
  • 210 keer bekeken

Goedendag,

Zojuist na research te hebben gedaan na een aantal telefoontjes en op het internet te surfen.
Wou ik toch jullie het even vragen en misschien dat jullie een oplossing hier voor kunnen vinden.
Op ons adres ontvangen wij een snelheid van 13 Mbit/s op Koper/DSL,
Wat als programmeur en gamer niet te doen is en daar naast de rest van het gezin nog normaal tv en internet moet kunnen gebruiken.
Het rare is wat ik heb ondervonden is dat mijn buren recht van ons en die daarnaast (rijtjeshuizen) een snelheid hebben van 55Mbit/s op Koper/DSL hebben.
Wat aanzienlijk een stuk hoger ligt. Wat voor mij echt onbegrijpelijk is omdat de afstand tussen de bekabeling echt maximaal 10 meter is.
Ik hoop echt dat jullie mij dit duidelijk kunnen uitleggen, want ik denk niet dat hiervoor echt veel werk nodig is omdat de buren wel gewoon goed internet hebben.
Graag zou ik een antwoord hierop willen krijgen.
Alvast bedankt.

PS: Ik ben geen klant van KPN maar van Telfort alleen heb ik vernomen wat betreft de bekabeling en de levering van het internet naar het huis bij jullie ligt.

Met vriendelijke groet,

Fooss
icon

Beste antwoord door Dennis-L 14 February 2019, 16:36

Bekijk origineel

11 reacties

Hallo @Fooss ,
hieronder kun je zien wat technisch voor jou haalbaar is op jouw postcode/huisnummer:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Bij KPN zijn hogere snelheden mogelijk omdat zij ook pairbonding ondersteunen.
Reputatie 7
Bij KPN zijn hogere snelheden mogelijk omdat zij ook pairbonding ondersteunen.
Mits in jouw woning twee aderparen aanwezig zijn. Die site zal dat aangeven.
Vraag ook eens de gegevens van de buren op die 55Mbps kunnen halen.
Hebben zij hetzelfde distributiepunt?
Bedankt voor jullie reactie.


Dit is van de buren en hieronder die van ons.


Kunnen jullie hier iets uit maken ? Ik ben niet zo technisch aangelegd qua bekabelingen.
Maar naar mijn zeggen ziet het aardig het zelfde uit alleen hebben zij een hoger inkomende internetsnelheid.
Reputatie 7
Als het distributiepunt bij jou MDF (wijkcentrale) was en bij de buren SDF (straatkast) dan had ik een verklaring gehad.
Nu hoop ik dat iemand van KPN zich over dit topic gaat ontfermen immers het lijkt er op dat de omzetting van jouw aansluiting in de straatkast nog niet afgerond is.
Ja ik zou het zelf ook niet weten. Maar goed ik zal afwachten of iemand van kpn hierop reageert. Ik denk dat dat ook de reden is waarom wij slechter internet hebben. Maar toch bedankt voor jullie reacties!
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Fooss Welkom hier en geheel begrijpelijk dat je je vraag hier stelt.

Om direct duidelijkheid te geven. Ik wil je wel helpen, maar ik kan het niet. Telfort is een dochter van KPN, maar heeft haar eigen systemen. Ik kan je gegevens niet inzien. Het klopt uiteraard wel dat KPN de netwerkbeheerder is en dat ander andere Telfort van ons netwerk gebruik maakt. Ik werk voor de provider KPN en deze staat echt los van de netwerkbeheerder KPN. Telfort en alle andere providers die van ons netwerk gebruik maken hebben hun eigen ingang bij de netwerkprovider, om dit soort vragen op te helderen.

Dat gezegd hebbende kan het inderdaad zijn dat de suggestie die Wjb doet de juiste is. Er kan ook iets anders spelen. Ik moet je -hoe vervelend ook- verwijzen naar Telfort, voor meer informatie.
Reputatie 6
Badge +9
Het is een vrij bijzondere situatie inderdaad.
Heb even wat huisnummer bekeken en het is een wirwar van MDF'en en SDF'en.
nummers 1, 3, 9, 33, 37 en 39 zijn aangesloten op de wijkcentrale.
De resterende nummers hebben een beetje een afwisselende snelheden tussen de 50 en 80
en 1 huisnummer dus 13Mbit, maar wel via de straatkast en op dat huisnummer is ook alleen ADSL2 te bestellen.
Dus misschien dat de VDSL kaarten in de straatkast vol zitten of zo?

DeliverableProduct Network="Sni-F" Dlm="Sc" Technology="Adsl2_Pots" CanShare="Pots" ExpectedUpKbps="1024" OrderableDownKbps="20000" ExpectedDownKbps="13765" DistributionPoint="XX-C-SDF" AccessArea="AA/XX" OrderableUpKbps="1024" Tv="true"

Neem je de buren

DeliverableProduct Network="Sni-F" Dlm="Sc" Technology="Adsl2_Pots" CanShare="Pots" ExpectedUpKbps="992" OrderableDownKbps="20000" ExpectedDownKbps="13380" DistributionPoint="XX-C-SDF" AccessArea="AA/XX" OrderableUpKbps="1024" Tv="true" />

DeliverableProduct Network="Sni-F" Dlm="Sc" Technology="Vvdsl2_Pots" CanShare="Pots" ExpectedUpKbps="12129" OrderableDownKbps="100000" ExpectedDownKbps="55576" DistributionPoint="XX-C-SDF" AccessArea="AA/XX" OrderableUpKbps="10000" Tv="true" />

Hoe het precies zit zal KPN NetwerkNL je misschien wel kunnen vertellen (via Telfort) zoals @Bart_ ook al aangeeft, KPN NetwerkNL is de partij die over de infrastructuur gaat.
Nou jongens na te hebben gebeld met telfort en kpn geen resultaat heb met beiden gepraat. En ze zeggen allebij dat ze niks kunnen doen eraan. En dat ik moet wachten op een upgrade. Dit hoor ik al anderhalf jaar aan. Ik zit er echt tegen aan om juridisch hulp te gaan zoeken voor dit probleem omdat, dit simpelweg oneerlijk is. Als dat wel helpt zal ik gelijk beginnen met het proces.
Reputatie 7
Het is een vrij bijzondere situatie inderdaad.
@Dennis-L, mag ik je vragen hoe je aan de adresgegevens van TS gekomen bent?
Reputatie 6
Badge +9
Juridisch ga je hier echt niets mee uithalen.
Dat de provider KPN niets kan, klopt ook, daar heb jij geen overeenkomst mee en de infrastructuur is niet van de provider KPN maar van KPN NetwerkNL.

Telfort kan er zelf niet veel aan doen, KPN NetwerkNL geeft aan KPN WBA door wat er bestelbaar is door een provider op een bepaald adres.
Blijkbaar is er voor jouw adres een technische reden waarom het maximale bestelbare ADSL2 is.
Dat dat oneerlijk voelt begrijp ik wel, maar toch zal de reden bij KPN NetwerkNL vandaan moeten komen.
Je zou hiervoor een topic kunnen starten op het forum van Telfort, die webcare medewerkers willen vaak wel iets meer doen dan de standaard telefonische helpdesk en kunnen jouw vraag dan doorzetten naar de netwerkbeheerders.
Reputatie 6
Badge +9

Het is een vrij bijzondere situatie inderdaad.@Dennis-L, mag ik je vragen hoe je aan de adresgegevens van TS gekomen bent?


Middels een privébericht.

Reageer