Beantwoord

Een veel te lage down en upload snelheid

  • 23 February 2019
  • 19 reacties
  • 530 keer bekeken

Sinds kort hebben we een Experia box v10a ontvangen, maar zowel de laatste maanden is zowel de down als upload snelheid erg laag. Download was 3,4 Mbps en Upload 0,6 Mbps. Er is een nieuwe datakabel aangelegd en hier zijn wij op aangesloten.
Ik heb via de site van KPN de internetverbinding laten controleren en nu is de download is hoger naar 4,3 Mbps en de upload is nu lager naar 0,4 Mbps.

Nu hebben we de oude KPN Experia box er weer terug gezet, maar zien geen verbetering.
Normaal moet de download 47 Mbps zijn.
Op deze manier kunnen we niet goed gebruik maken van internet
Graag z.s.m. een reactie hoe dit op te lossen.

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Ronald1775 16 March 2019, 10:54

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Wat zegt https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl dat haalbaar zou moeten zijn op jouw adres?
Het volgende wordt op dit adres aangegeven:
Technologie: Internet Snelheid
Koper/DSL: 47 Mbit/s
Reputatie 7
Heb je die lage snelheid sinds die nieuwe datakabel is aangelegd of is die juist aangelegd om het probleem te verhelpen?

Ik hoop ook dat er snel iemand van KPN zal reageren om een lijnmeting te gaan doen.
Sinds de aanleg nieuwe datakabel zijn er problemen. Wij kregen ook een nieuwe Experia Box v10a omdat dit sneller zou zijn. Het maakt nu niet uit of nieuwe of oude KPN Experia box er tussen plaatsen. De snelheid blijft laag.
Reputatie 7
Dan wordt het hoog tijd dat iemand van KPN hier gaat reageren om dit issue te tackelen.

Nog een paar vragen.
Heb je die snelheid vanaf een bekabeld aangesloten PC via deze site gemeten?
Heb je toevallig een "draadloze" verbindingsset in gebruik?
We hebben het via de PC via die KPN site gemeten.
Reputatie 7
We hebben het via de PC via die KPN site gemeten.
Die PC is bekabeld aangesloten?
En heb je een "draadloze" verbindingsset in gebruik?
Nee, de pc is via internetkabel aangesloten op de Experia box
Reputatie 7
Dan is het nu wachten op een medewerker van KPN om jou verder te helpen.
Reageren die dan automatisch of moet ik dit nog ergens anders melden
Reputatie 7
Rustig even wachten, ze reageren vanzelf.
Momenteel downloaden update van een spelletje is het 6 uur bezig. Bij het kijken van films Netflix stopt de film er steeds mee omdat steeds opnieuw moet gegevens via Wifi moet binnen halen.

Ik heb nu een dag gewacht maar nog geen reactie van KPN. Hoe gaat dit in zijn werk?
Ik wil zo spoedig mogelijk worden geholpen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Ronald1775. Welkom op het forum. Wat vervelend dat je een trage internetverbinding hebt. Dat is zeker niet de bedoeling. Ik zal voor je uitzoeken hoe we dit probleem zo snel mogelijk kunnen verhelpen. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Ik heb de gegevens in KPN Forum profiel ingevuld.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Helaas is het mij niet gelukt om de lijn vanuit deze kant door te meten. Ik heb daarom voor aanstaande dinsdag een monteursafspraak ingepland. Deze monteur zal ter plekke het probleem verder gaan onderzoeken. Laat je mij weten hoe het afloopt?
Reputatie 7
Badge +21
@Ronald1775 Heeft de monteur het probleem kunnen verhelpen?
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat de monteur het probleem heeft kunnen verhelpen. Mocht dit niet het geval zijn, dan horen we dat graag van je.
26-2 is monteur geweest en geconstateerd dat het trage internet verbinding was. Ze zijn erachter gekomen dat ik nog adsl vanuit HVD had. Maandag 11-3 is het overgezet naar vdsl.
Ik had via de site van KPN de internetverbinding laten controleren en de download was 4,3 Mbps en nu 50,6 Mbps en de upload was 0,4 Mbps en nu 9,8 Mbps.
Het internetsnelheid is enorm verbeterd, wij zijn er blij mee
Reputatie 7
Badge +21
Wat een mooie verbetering. Goed om te lezen de monteur het probleem heeft kunnen verhelpen. Mocht je nog andere vragen hebben, dan kan je daar altijd een nieuw topic voor aanmaken. ☺️

Reageer