Beantwoord

eerst geen prijswijziging, daarna ineens wel???

  • 17 July 2019
  • 7 reacties
  • 154 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
Rare boel. Op mijn adres had ik ca 12 meg. ADSL 2+. Belt er iemand van KlantenService KPN op 6 juni jl , en in dat gesprek komt naar voren dat ik eigenlijk 44 meg zou kunnen hebben. De man past dat gelijk aan, met bevestiging dat er geen prijswijziging zou plaats vinden. Hiervan is ook een brief/mail gekomen, getekend Jorg Kramer dir KPN Klantenservice/

14 dagen later is de verbinding inderdaad omzet naar ca 42 meg VDSL.
Komt nu vandaag 17 juli, een brief van dezelfde Jorg Kramer dat de prijs ineens wél omhoog gaat met 5 euro. Terwijl afgesproken was dit niet te doen, en waarvan dus ook een afschrift is.
Is dit KPN bedrog? Had dan maar de verbinding op 12 meg gelaten.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 19 July 2019, 13:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo B20, welkom op het forum! Wat fijn dat er meer snelheid mogelijk is op je adres 🙂 Dergelijke brieven, van Jörg, zijn geautomatiseerde bevestigingen van wijzigingen en dergelijke. Dus het lijkt erop dat er toch nog iets gewijzigd is. Graag kijk ik voor je na wat dit is, en hoe het nu zit. Vul daarvoor alsjeblieft je gegevens in op je profiel, en laat hier even weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik dit met je op.
gegevens zijn aangepast.

vandaag ook al contact gehad met Klantenservice. De brief wordt nu anders uitgelegd, maar daar kan ik me toch niet in vinden.
1-Kpn klantenservice belde bij op, niet omgekeerd, op 6 juni. Of ze wat vragen mochten stellen. Waarschijnlijk omdat mijn contractperiode eind oktober afloopt.

2- in dat gesprek komt naar voren dat Klantenservice dacht dat ik 44 meg zou hebben,en dus ook Internet TV basic zou kunnen aanvragen. De man uitgelegd dat dit toch niet zo is, en na controle blijkt het inderdaad zo te zijn. nl 12 meg ongeveer. Dit is ergens in het begin met de aanleg fout gegaan. De monteur wist dat het 44 mb kon zijn, maar kon dat zelf niet omzetten. Dit maar verder zo gelaten, ik was er tevreden mee.
3-De betreffende persoon van KPN die mij op 6 juni opbelde kon wél eenvoudig de snelheid omhoog zetten zonder dat er kosten aan verbonden waren. Dat staat ook in die brief, waarvan jullie een afschrift hebben. Zie passage hieronder copy/past

Uw verbinding op aaaaabbbbb in yyyyyy wordt aangepast.

Deze aanpassing heeft geen gevolgen voor de producten die u afneemt of uw maandelijkse kosten. Wij passen uw verbinding aan omdat is vastgesteld dat deze aanpassing de kwaliteit van uw verbinding verbetert.

De "maandelijkse kosten" zie ik de 35 euro die ik moest betalen, dus inclusief de 5 euro korting.

Zo het nu ligt is dit een rondje van de zaak, waarna het drankje toch op de rekening van de klant gezet wordt.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de gegevens, B20! Ik heb het nagekeken en het komt inderdaad overeen met wat er aan de telefoon is gezegd.

Eerst een beetje achtergrond: in onze huidige abonnementen is het zo dat we klanten die 12 Mbit of minder halen een korting geven van €5. Deze korting is géén onderdeel van je contract. Het is een geste van ons uit omdat je in dit geval maar 25% van de maximale pakketsnelheid (50 Mbit) haalt. Zodra op jouw adres wél meer dan 12 Mbit haalbaar is, komt deze korting te vervallen.

Dat laatste is dan ook wat er bij jou is gebeurd. Je verbinding is omgezet naar een betere technologie waardoor er meer bandbreedte beschikbaar is gekomen (44 Mbit). Deze omzetting an sich is gratis en het verandert ook niets aan je contract. Maar, zoals gezegd, de snelheidskorting is daar geen onderdeel van en komt dan wel te vervallen. Mijn excuses dat dit niet van te voren tegen je gezegd is.
blij gemaakt met een dooie mus, behalve dat de snelheid inderdaad omhoog is gegaan.
Een andere vraag als dat nog mag op dit topic:
Wanneer we kpn tv basic zouden nemen komt de site met het verhaal aan dat er een 2e modem bijgezet moet worden. Buitengebied volgens de site.
Zie hieronder.
Waarom is dit nodig? Die lijn zou toch nu snel genoeg moeten zijn voor Basic Pakket? Netflix geeft hier geen enkel probleem. Ook met 12 meg was dat prima te bekijken. En ook de online zenders van de huidige provider (C+) is prima hier te bekijken.
Wat is de clou hierachter?
Op uw adres is sneller internet buitengebied beschikbaar en vervalt uw locatiekorting. Met sneller internet buitengebied combineren we de internetsnelheid van het vaste netwerk (DSL) met die van het mobiele netwerk (4G), waardoor uw internetsnelheid wordt verhoogt. Voor u is deze dienst gratis. Voeg deze gratis dienst toe aan uw pakket door aanvinken van “Sneller Internet Buitengebied toevoegen”. U krijgt een modem toegestuurd dat u zelf kunt aansluiten op uw KPN Experiabox. U zult een hogere internetsnelheid ervaren.
Reputatie 7
Badge +30
Je mag hier net zoveel vragen stellen als je wilt, B20. Ja, de lijn is nu zeker snel genoeg om gewoon TV te kunnen afnemen. Zonder dat Sneller Internet Buitengebied nodig is. Als ik hier jouw postcode controleer, dan geeft hij netjes aan dat Sneller Internet Buitengebied ook niet mogelijk is. Waar zie jij deze melding staan? Want dan kan ik dat laten nakijken.

Voor de volledigheid nog wel: als jij je pakket wilt wijzigen om TV toe te voegen, dan kun je dit doen via de MijnKPN omgeving. Via de website in z'n algemeen kun je alleen bestellen als je nog geen klant bent.
hallo
die melding komt wanneer ik dat zou toevoegen via MijnKPN. Dus extra producten kiezen, dan Basis TV.
We overwegen dit vooralsnog te nemen, we kijken even aan wat CD gaat doen met de prijzen, gaan die weer omhoog binnenkort stappen we over, vandaar dat ik alvast rond aan het kijken was op de KPN site.

Dus op deze link https://mijn.kpn.com/classic/#/tv-internet-bellen/producten/pakket-wijzigen
krijg ik onderstaande plaatje.
Zonder die "opties behouden" kom je niet verder

Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het screenshot, B20! Daar hoort hij dat niet weer te geven. Het systeem hoort te herkennen dat je nu op een andere techniek zit en dat SIB op jouw adres daarom ook niet meer te bestellen is. De algemene postcodecheck doet dat ook netjes, maar de MijnKPN dus nog niet. Als ik hier de stappen doorloop voor een wijziging (zonder dat uiteindelijk te bevestigen), zie ik het hier ook nergens. Ik ga dit dan ook even uitzetten, intern, bij de mensen van de MijnKPN.

In de tussentijd, als je inderdaad tv zou willen toevoegen, laat het hier dan even weten. Dan regel ik het voor je.