Beantwoord

Eigen Linksys modem gebruiken

• 21 januari 2014
  • 10 reacties
  • 9394 keer bekeken

Kan iemand mij helpen om deze modem/router te configureren voor ADSL?

Ik zal wel een foute instelling maken, maar ik krijg geen internetverbinding.

https://

Thanx

Ron

icon

Beste antwoord door wjb 22 januari 2014, 12:06

Welk type Linksys en welk type Fritz!Box gebruik jij?

Zijn die typen wel geschikt voor ISDN lijnen?

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hoi SystemII, welkom op het forum.

Wat voor een abonnement neem je af.

Alleen Internet of Internet en Televisie en/of Telefonie.

Als het laatste het geval is, dan kan je de Experia Box niet zomaar vervangen door een eigen router.

Je kunt er dan wel één achter plaatsen.

In mijn topic Gebruik een eigen router achter de Experia Box kan je lezen hoe je dan de eigen router moet configureren.

Het begint dus dan al met te kiezen voor Ethernet i.p.v. ADSL.

Mocht je nog vragen hebben of tegen problemen aan lopen, dan horen we het hier wel weer.

Oh ja sorry, het is een Internet + bellen abbonement, dus geen TV erbij.

In mijn geval kan ik dus wel een Moden/Router vervangen omdat we er nu een Belkin tussen hebben hangen, maar die heeft veel minder instellingen. De Linksys vanmorgen binnengekregen en zag al die instelmogelijkheden.

Nu ben ik op zoek naar de juiste gegevens (geen naam/password natuurlijk, want die weet ik wel). Het gaat mij om de andere gegevens zoals het voorbeeld laat zien.

Reputatie 7
Ik neem aan dat jouw telefoon aangesloten is op de Experia Box en niet daarvoor al afgesplitst wordt met een ADSL/Telefoon splitter.

Als dat het geval is, dan maakt KPN ook bij jouw verbinding gebruik van zogenaamde Vlan's.

Vlan 4 voor televisie (ben je niet op geabonneerd)

Vlan 6 voor Internet

Vlan 7 voor telefonie

Gewone ADSL router/modems ondersteunen geen Vlan's en kunnen dan ook niet gebruikt worden om een verbinding op het KPN netwerk te onderhouden. (Gewone ADSL router/modems ondersteunen geen Vlan's)

Wil je toch een eigen router gebruiken, dan staan jouw mogelijkheden beschreven in het topic dat ik in mijn vorige bericht aanhaalde.

Nee, ik maak momenteel gebruik van een eigen Belkin Modem/Router dei steeds storingen vertoont en dus vervangen moet worden. Daarom ben ik nu met een andere Modem/Router bezig.

Ik heb geen ExperiaBox of wat dan ook maar een Belkin Modem/Router (zelf destijds aangeschaft) die nu aan vervanging toe is.

Wij hebben gewoon internet + bellen als zakelijk abonnement.

<script charset="UTF-8" type="application/javascript" src="chrome://hdv/content/hdv.js"></script>
Reputatie 7
Hoi  SystemII,

Ik heb de instellingen op mijn router op kantoor bekeken en zo te zien moet je niet PPPoA gebruiken maar PPPoE.

Multiplexing staat bij mij op VC-MUX

Het virtuele circuit (VPI/VCI) staat goed (8/48).

Dat zijn inderdaad de juiste instellingen maar waar het mij om gaat, wat doe ik met de rest van de instellingen? Volgens mij spelen die een cruciale rol in de weg naar een goede verbinding.

Reputatie 7
Ik kan je alleen vertellen hoe mijn modem/router ingesteld is.

PPPoE

VC-MUX (multiplexing)

VPI 8

VCI 48

MTU 1492

Hostnaam en domein zijn vrij te kiezen.

M.u.v. de PPPoE lijkt alles dus goed te staan volgens jouw screenshot.

Ik weet natuurlijk niet of jij een ADSL, ADSL2, ADSL2+ of VDSL aansluiting hebt.

De Modem/Router zwijgt in alle talen terwijl deze niet defect is. Ook wanneer ik m'n FritzBox aan de ADSL-lijn hang doet deze het niet. De Belkin die we gebruiken, doet het echter wel.

Kan dit te maken hebben met eventuele filters die er niet tussen zitten (ISDN-Lijn)?

Het is niet altijd zo geweest maar 's morgens ligt vaak de Belkin MoDem/Router er uit. Dat is ook de reden dat we hem willen vervangen.

Wie kan mij vertellen wat ik nodig heb om het werkend te krijgen?

Ron

Reputatie 7
Welk type Linksys en welk type Fritz!Box gebruik jij?

Zijn die typen wel geschikt voor ISDN lijnen?

Je hebt helemaal gelijk, ik heb daar nooit op gelet. Hoe dom kan een mens zijn...

Het zijn allebei Annex A MoDem/Routers en de Belkin (die we dus nog steeds gebruiken) is een Annex B oftewel geschikt voor ISDN-lijnen.

Bedankt voor het 'wakkerschudden'. Ik heb al een andere Annex B Modem/Router besteld.

Groet

Ron

Reageer