Beantwoord

Eigen mailserver opzetten met behulp van CPanel en WHM

• 2 oktober 2018
  • 6 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik probeer nu al een paar weken een eigen mail server op te zetten die onderdeel is van WHM & Cpanel. maar wat ik ook probeer elke mail die ik probeer te sturen vanaf of naar mijn mail server worden terug gebounced... elke mail die intern wordt verzonden komt gewoon aan. nu vroeg ik mij af of het uberhaupt mogelijk is om bij kpn (consumenten pakket) een mail server op te zetten, en ik ben op de hoogte van de policy blacklist maar dat zou mij er niet van moeten weerhouden om mail te ontvagen. toch?

alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 2 oktober 2018, 11:21

Oh, nou, t is of DNS op de mailserver, of je hebt de mailserver zo staan dat ' ie alleen intern mag mailen. Anders zou hij namelijk op zn minst proberen te verbinden en zou je een TCP/TLS melding zien, of een (negatieve)reactie van de Microsoft servers

Ik vermoed t eerste.

Robin
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Heb je op de Experia Box wel een port-forwarding gemaakt voor de poort die naar de mailserver doorgezet moet worden?
ik heb een eigen router (synology ac 2600) maar op de exepria box staat dus DMZ naar die router aan en op die router staan alle poorten open die in deze link beschreven wordt: https://documentation.cpanel.net/display/CKB/How+to+Configure+Your+Firewall+for+cPanel+Services
Reputatie 7
Badge +30
Wat staat er in de bouncemail?
Dit staat er in de bouncemail (een poging tot verzenden vanaf de server maar ontvangen ongeveer ook zo'n melding), dns instellingen zijn auto generated door cpanel dus lijkt mij niet dat daar iets mis mee is.
Reputatie 7
Badge +30
Oh, nou, t is of DNS op de mailserver, of je hebt de mailserver zo staan dat ' ie alleen intern mag mailen. Anders zou hij namelijk op zn minst proberen te verbinden en zou je een TCP/TLS melding zien, of een (negatieve)reactie van de Microsoft servers

Ik vermoed t eerste.

Robin
Ja, nog even DNS Nagekeken en het werkt nu! enorm bedankt voor de tips en voor het meekijken!

Reageer