Eigen modem en geen internet meer? Probeer dit.

  • 9 January 2021
  • 10 reacties
  • 168 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds vandaag klapte mijn PPPoe connectie er steeds uit zonder reden.

Na wat rondzoeken blijkt dat KPN tegenwoordig een pagina met informatie heeft over hoe je een eigen modem kan instellen (dit heeft mijn frustratie met KPN ietwat doen verminderen. Communicatie was fijn geweest).

 

Waar je normaal een gebruikersnaam “<macadres>@internet” en wachtwoord "kpn” gebruikte moet je nu schijnbaar als gebruikersnaam “internet” en als wachtwoord “internet” invullen. Na deze wijziging lijkt mijn verbinding weer hersteld te zijn.

 

@kpn jullie communicatie naar klanten kan nog wel echt veel beter. Ik snap dat dit een zeer niche groep is die dit zal ervaren, maar dat zijn vaak wel de mensen die de duurste abonnementen bij jullie hebben. Ik zou dit in de toekomst graag anders zien.

Een informatiepagina over het instellen van een eigen modem is al een goed begin, maar op zijn minst een mail met de info dat deze er nu is was erg welkom geweest. We hadden dan zelf pro-actief de instellingen al kunnen bekijken en vergelijken met onze huidige configuratie, en niet nu voor verassingen komen te staan.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Bizar dat zo’n grote speler (of zo doen ze zich voor) dit soort essentiële veranderingen doorvoert zonder haar klanten dit te vertellen. Juist in deze thuis werk periode is internet van essentieel belang voor bijna iedereen.

 

strafpunten @Kpn .. 

@xorinzor dank voor het speurwerk 💪🏻👍🏻 Dit soort mensen hebben we meer nodig … misschien ook bij KPN 😂

Reputatie 7
Badge +21

Een grote vermelding op het Thuisnetwerk subforum staat er al 9 maanden.

Alle benodigde informatie vind je op de vrije modemkeuze pagina van de KPN website.

Een grote vermelding op het Thuisnetwerk subforum staat er al 9 maanden.

Alle benodigde informatie vind je op de vrije modemkeuze pagina van de KPN website.

Dat is leuk en aardig, maar KPN besluit instellingen om te gooien zonder haar klanten hierover te vertellen. De informatie vinden is geen probleem voor een fanatieke IT’er, een 100% gebrek aan communicatie is het hard falen van de afdeling PR en klanten contact 🤷‍♂️

Reputatie 7
Badge +21

Dat is leuk en aardig, maar KPN besluit instellingen om te gooien zonder haar klanten hierover te vertellen. De informatie vinden is geen probleem voor een fanatieke IT’er, een 100% gebrek aan communicatie is het hard falen van de afdeling PR en klanten contact 🤷‍♂️

De fanatieke IT’er is toch de doelgroep voor de vrije modemkeuze?

Meer dan 95% (minstens) van de klanten van KPN heeft hiervan geen idee. KPN heeft het ook niet geheim gehouden. Zie artikelen op Tweakers voor de nerds :nerd: maar ook op RTL Nieuws

Reputatie 7

Waar je normaal een gebruikersnaam “<macadres>@internet” en wachtwoord "kpn” gebruikte moet je nu schijnbaar als gebruikersnaam “internet” en als wachtwoord “internet” invullen. Na deze wijziging lijkt mijn verbinding weer hersteld te zijn.

Er is geen enkele richtlijn voor de gebruikersnaam en het wachtwoord voor de pppoe verbinding, alle waarden zijn goed als er maar iets ingevuld is.

Dat is leuk en aardig, maar KPN besluit instellingen om te gooien zonder haar klanten hierover te vertellen. De informatie vinden is geen probleem voor een fanatieke IT’er, een 100% gebrek aan communicatie is het hard falen van de afdeling PR en klanten contact 🤷‍♂️

De fanatieke IT’er is toch de doelgroep voor de vrije modemkeuze?

Meer dan 95% (minstens) van de klanten van KPN heeft hiervan geen idee. KPN heeft het ook niet geheim gehouden. Zie artikelen op Tweakers voor de nerds :nerd: maar ook op RTL Nieuws

Ook dit draait weer volledig om het punt en het probleem heen. Het gebrek aan communicatie richting klanten die een eigen modem gebruiken. Als fanatieke IT’er vind ik het belangrijk dat mijn provider net zoveel waarde hecht aan kwaliteit en communicatie als ikzelf. Als ik binnen mijn infrastructuur instellingen wijzig waardoor de systemen van mijn klanten op hun plaat gaan, omdat ik ben vergeten dit te mailen/berichten?.. dan ben ik daar toch voor verantwoordelijk? Elk beetje bedrijf dat haar klanten waardeert communiceert dit soort brekende dingen. Fijn dat ze eindelijk bijgedraaid zijn en eigen hardware toelaten, maar dat betekend niet dat ze de service er maar bij kunnen laten liggen .. teveel gedonder en een waardeloos netwerk bij wat voorheen Nederlands trots XS4ALL was waar kwaliteit en transparantie wel hoog in het vaandel stonden.. vaarwel @Kpn 👎🏼 Ik zet mijn klanten over op een andere provider dit jaar 

Reputatie 2

Een grote vermelding op het Thuisnetwerk subforum staat er al 9 maanden.

Alle benodigde informatie vind je op de vrije modemkeuze pagina van de KPN website.

dat is heel leuk, maar ik zit vrijwel nooit op het forum tenzij er onverhoopt weer eens iets stuk gaat. Daarnaast is het forum dan niet de 1e plek waar ik kijk voor informatie. Ik verwacht dat dergelijke belangrijke informatie rechtstreeks aan de klant gecommuniceerd wordt, en niet dat we daar zelf achteraan moeten. Het is een kleine moeite, maar een grote stap in professionalisering voor KPN om dit gewoon op orde te hebben.

Reputatie 2

Waar je normaal een gebruikersnaam “<macadres>@internet” en wachtwoord "kpn” gebruikte moet je nu schijnbaar als gebruikersnaam “internet” en als wachtwoord “internet” invullen. Na deze wijziging lijkt mijn verbinding weer hersteld te zijn.

Er is geen enkele richtlijn voor de gebruikersnaam en het wachtwoord voor de pppoe verbinding, alle waarden zijn goed als er maar iets ingevuld is.

en toch heeft het bij mij, en wat ik inmiddels begrijp ook bij anderen, wel degelijk een verschil gemaakt

 

Reputatie 7

Waar je normaal een gebruikersnaam “<macadres>@internet” en wachtwoord "kpn” gebruikte moet je nu schijnbaar als gebruikersnaam “internet” en als wachtwoord “internet” invullen. Na deze wijziging lijkt mijn verbinding weer hersteld te zijn.

Er is geen enkele richtlijn voor de gebruikersnaam en het wachtwoord voor de pppoe verbinding, alle waarden zijn goed als er maar iets ingevuld is.

en toch heeft het bij mij, en wat ik inmiddels begrijp ook bij anderen, wel degelijk een verschil gemaakt

Toch mag je van alles gebruiken, zolang gebruikersnaam en wachtwoord maar niet leeg zijn.

Reputatie 2

leek dat ik inderdaad te vroeg gesproken heb. In de afgelopen paar uur zijn er blijkbaar 43 disconnects met de NTU geweest.

 

Alle instellingen gecontroleerd zoals ze op de informatiepagina aangegeven zijn, kloppen allemaal. NTU een powercycle gegeven en dat heeft het ook niet verholpen.

Morgen maar verder kijken, hopen dat het gewoon een korte storing is, heb er weinig zin in om steeds hier mee bezig te moeten zijn.. het heeft maandenlang goed gewerkt, vind het heel raar dat het nu ineens weer opspeelt..