Eigen modem ter vervanging van de ExperiaBox v9.

• 8 januari 2015
  • 7 reacties
  • 1493 keer bekeken

Hallo,

Graag wil ik een eigen modem gebruiken ter vervanging van de ExperiaBox v9.

Hierbij ben ik een probleem tegen gekomen.

Begrepen heb ik dat als je een eigen modem wilt gebruiken je de gegevens van KPN moet hebben voor de ADSL... VPI/VCI etcetera. Nou heb ik alle gegevens proberen op te zoeken op internet, maar ik kwam alleen maar gegevens uit 2012 enzovoort tegen. alle gegevens geprobeerd en geen enkele gegevens zijn werkend. Werkelijk alles geprobeerd. Ook heb ik een andere modem geprobeerd voor het geval het aan de modem lag.

Kan iemand mij de gegevens van het heden versturen zodat ik deze kan instellen in deze router? Ik heb een abonnement van KPN, Internet+Bellen. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Het (A)DSL lampje knippert alleen maar. Het is een ietsjes oudere Zyxel modem voor een test.

M.v.g.

Marc.

7 reacties

Reputatie 7
Hoi marc7654, welkom op het forum.

Als je gebruik maakt van telefonie en/of televisie via KPN, dan zal je niet volledig van die V9 af kunnen komen.

In het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box" kan je wel lezen hoe je een eigen router achter de Experia Box kunt plaatsen.

Waar is het je eigenijk om te doen, waarom wil je van die V9 af?

Iedereen adviseert Experia te omzeilen. Het is gewoon een slechte modem.

Reputatie 7
Wow, hansuden, waarschijnlijk zit jou iets dwars.

Ik heb nog geen post van jou gezien zonder een grote dosis van frustratie.

Misschien wordt het tijd om dit eens samen met KPN te bespreken.
@WebCare, kunnen jullie eens contact opnemen met hansuden, er lijkt iets mis te gaan.

Grapje, je werkt toch bij KPN dan weet je waarom

Reputatie 7
Ik geloof dat je wel meer grapjes maakt.

Beweren dat ik bij KPN werk, 😃 😃, ik kom niet meer bij.

Gelukkig. Nou ja, bottom line ja KPN frustreert mij mateloos. Dat bedrijf gaat kapot aan procedures maar laat klanten in de kou staan.

Reputatie 5
Badge +5
Weet je ook welk type lijn je hebt (ADSL,VDSL). 

ADSL werkt op basis van PPPoA (VC's) en VDSL op basis van PPPoE (VLANS).

In geval van VDSL heb je dus niks te maken met VPI/VCI settings. Met VDSL moet je het juiste VLAN configureren.

Overigens, de V9 is een prima ExperiaBox dus hansuden's mening is wel wat kort door de bocht.

Reageer