Beantwoord

eigen netwerk

• 6 maart 2015
  • 6 reacties
  • 355 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
Hallo,

Deze week in bezit van een experia v8 glasvezel aansluiting,

heb al veel gelezen over de constructie eigen router achter experiabox en lees dat er

veel en veel problemen worden ondervonden en heb eigenlijk nog geen goed en degelijke oplossing gevonden voor mijn situatie die ongetwijfeld meerdere mensen hebben.

Nu mijn vraag is wie kan mij helpen zodat ip camera en homewizard (domotica) weer te bereiken zijn van buitenaf.

De opbouw is heb een ip camera en homewizard en 3 nassen achter eigen router zitten met als netwerkreeks 192.168.1.x de router is van asus RT-N66U dit alles achter experiabox v8.

mvg,

Henrie

icon

Beste antwoord door wjb 6 maart 2015, 23:00

Begrijp ik het goed dat alles werkt. (Had eigenlijk niet anders verwacht ;))

Druk nog even op de knop "Oplossing" bij het bericht dat jou de oplossing bracht, dan kunnen anderen dat ook weer makkelijker vinden.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Ik neem aan dat jij het topic Gebruik een eigen router achter de Experia Box gelezen hebt.

Als jij jouw Asus aangesloten hebt zoals beschreven in het eerste bericht (stap 1 en stap 2) dan behoort dit probleemloos te werken.

Als jij gekozen hebt voor de optie "Netwerk voor alle apparaten m.u.v. de KPN TV ontvangers", dan configureer je op de Experia Box helemaal niets meer. Deze functioneert als doorgeefluik en that's it.

Port-forwardings benodigd voor IP camera's en NASsen configureer je alleen op jouw eigen Asus.

Post eens een screen van:

• De Static IP adressen op de V8
  • De WAN configuratie van de Asus
  • De port-forwardings op de V8
  • De port-forwardings op de Asus
Welk IP adres heeft jouw IP camera?

Bedankt voor de snelle reactie

ik zal eerst eens met de portforwardingen instelling in eigen router instellen

wanneer dit is gebeurd dan is het enkel met wanip met poortnummer inloggen zoals voorheen met kabel of moet er ook nog iets gebeuren met wanip experia.

dus even een resume: wanip op router is 192.168.2.3 die uitgegeven is door experia.

wanip experia is 192.168.2.3 en mijnip is 77.154.66.xx.

En de vraag moet portforwarding van mijn lanip ook nog ingesteld worden in de experia

of is dit niet nodig.

mvg hea

Reputatie 7
Het WAN IP adres van jouw Asus is dus 192.168.2.3.

Heb je die als static DHCP aangevinkt op de Experia Box? (Moet je wel doen.)

Heb je de DMZ Host functie aan gezet op de Experia Box en is daar IP adres 192.168.2.3 ingevuld? (Moet je wel doen.)

Het WAN IP adres van jouw Experia Box is niet 192.168.2.3 maar dat 77.154.x.x adres.

Zoals ik in mijn vorige bericht ook aangaf, doe je op de Experia Box niets meer, dus ook geen port-forwardings.

Alle poorten waarvoor geen port-forwarding op de Experia Box is gedefinieerd worden doorgestuurd naar de DMZ Host, dat is nou precies de functie van een DMZ Host.

Daarna dus alleen configuratie aanpassingen (port-forwardings) op de Asus.

Je banadert jouw eigen netwerk nog steeds op het 77.154.x.x adres als je buiten de deur bent.

Oke

Bedankt voor de snelle en duidelijke informatie als je het weet

is het een fluitje van een cent.

helemaal happy!!!

Ik snap niet dat deze enkele stappen zoals je hebt beschreven niet of ik heb er overheen

gelezen en snap dan niet dat er zoveel discussie en er over geschreven is.

Maar goed ben altijd een beetje laat van begrip ha ha,

mvg,

hea

Reputatie 7
Begrijp ik het goed dat alles werkt. (Had eigenlijk niet anders verwacht ;))

Druk nog even op de knop "Oplossing" bij het bericht dat jou de oplossing bracht, dan kunnen anderen dat ook weer makkelijker vinden.

Bedankt alles werkt

mvg,hea

Reageer