Beantwoord

Eigen router

• 2 maart 2015
  • 3 reacties
  • 2815 keer bekeken

Hoi,

Ik zou graag mijn eigen router willen gebruiken in plaats van de router die ik van de KPN heb.

De router van KPN wordt gebruikt voor bellen, internet en tv.

Graag zou ik willen weten hoe ik dan mijn eigen router kan aansluiten zonder dat het internet via de router van KPN blijft gaan.

Dus dat echt mijn eigen router voor 100% wordt gebruikt voor het internet.

Volgens mij heb ik een switcher daarvoor nodig, maar kan iemand mij een goeie tutorial geven hoe dat allemaal te werk gaat?

Ik heb er wel een paar gevonden, maar deze hadden allemaal te maken met glasvezel en ik heb geen glasvezel hier. Weet niet of dat een verschil maakt of dat het proces nog steeds hetzelfde is hoe je je router moet aan sluiten.

icon

Beste antwoord door wjb 2 maart 2015, 23:59

Nee, daar heb ik geen tutorial voor, daar is niet aan te beginnen met drie verschillende Experia Boxen en tientallen routers die als tweede router gebruikt kunnen worden.

In dat topic staat wel in een paar stapjes uitgelegd hoe je zo'n tweede router moet koppelen en dat is absoluut niet spannend om te doen. (Honderden zijn je al voorgegaan. ;))

Het klopt dat Internet door jouw Experia Box blijft lopen, maar die Experia Box wordt dan alleen nog masr gebruikt als "doorgeefluik", daar zal je geen last meer van hebben.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Wat jij wilt doen is helaas alleen mogelijk als je een glasvezel aansluiting hebt.

Lees dit topic eens door, daar staat ook een verwijzing naar de site netwerkje.com die dit in detail beschrijft.

Je haalt je wel het één en ander op de hals waarvan je je moet afvragen of dat opweegt tegen het plaatsen van jouw eigen router achter de Experia Box.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust, we've been there. ;)

Edit: Lees net dat je geen glasvezel hebt, dan zou je die tweede router gewoon zoals beschreven in dat topic achter de Experia Box kunnen plaatsen, werkt ook uitstekend. (Ik heb zelf ook een tweede router achter de Experia Box t.b.v. mijn zakelijk netwerk.)

Heb je daarvoor ook een tutorial? 

En gaat mijn internet dan niet eerst over mijn router van KPN en vervolgens via mijn eigen router?

Reputatie 7
Nee, daar heb ik geen tutorial voor, daar is niet aan te beginnen met drie verschillende Experia Boxen en tientallen routers die als tweede router gebruikt kunnen worden.

In dat topic staat wel in een paar stapjes uitgelegd hoe je zo'n tweede router moet koppelen en dat is absoluut niet spannend om te doen. (Honderden zijn je al voorgegaan. ;))

Het klopt dat Internet door jouw Experia Box blijft lopen, maar die Experia Box wordt dan alleen nog masr gebruikt als "doorgeefluik", daar zal je geen last meer van hebben.

Reageer