Beantwoord

Eigen Router achter Experiabox V10

• 4 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 4778 keer bekeken

Volgende week ga ik over op KPN compleet.

In mijn thuisnetwerk heb ik een extra router geplaatst om overal in huis een goed signaal te hebben. Deze wil ik ook achter de Experiabox v10 plaatsen.

Wat moet ik in de Cisco Linksys 6350 (smart wifi) instellen om er i.c.m. de Experiabox 1 intern netwerk van te maken? En moet ik dan ook iets wijzigen in de Experiabox?

Opm 1; ik wil dat het netwerk dus naadloos overgaat naar de Linksys router als ik met mijn mobiele apparaten buiten  het bereik van de Experianbox kom.

Opm 2: De Experiabox en de Linksys worden bekabeld met elkaar verbonden (CAT6)

Kan iemand mij adviseren?

* Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door wjb 4 oktober 2015, 14:52

Accesspoint = Bridge-mode.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

gertmole schreef op 4 okt '15 om 14:01u

In mijn thuisnetwerk heb ik een extra router geplaatst om overal in huis een goed signaal te hebben. Deze wil ik ook achter de Experiabox v10 plaatsen.

Wat moet ik in de Cisco Linksys 6350 (smart wifi) instellen om er i.c.m. de Experiabox 1 intern netwerk van te maken? En moet ik dan ook iets wijzigen in de Experiabox?

Opm 1; ik wil dat het netwerk dus naadloos overgaat naar de Linksys router als ik met mijn mobiele apparaten buiten  het bereik van de Experianbox kom.

Hoi,

Ik denk dat je linksys dan in AP modus wilt o.i.d.

Hier heeft  een heel topic over hoe je een tweede router gebruikt achter de experiabox.

Robin

RobinFlikkema schreef op 4 okt '15 om 14:02u

gertmole schreef op 4 okt '15 om 14:01u

Hoi,

Ik denk dat je linksys dan in AP modus wilt o.i.d.

Hier heeft een heel topic over hoe je een tweede router gebruikt achter de experiabox.

Robin

Hallo Robin,Inderdaad wil ik de Linksys 6350 als AP gebruiken. De Experia als 1e AP en de Linksys als 2e. Het liefst draaiend in hetzelfde netwerk omdat ik er ook een NAS in heb hangen. Ik kon uit de topic van og niet opmaken wat ik dan moet instellen.
Reputatie 7
Accesspoint = Bridge-mode.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

De Experiabox kan niet in AP modus. Echter wil je 1 van de 2 niet in AP modus, omdat er een apparaat de DHCP server moet zijn e.d.

Ik zou de Experiabox laten zoals ie is, en kijken of de linksys in AP modus kan.

Robin

Reageer