Beantwoord

Eigen router gebruiken

  • 16 April 2019
  • 32 reacties
  • 1474 keer bekeken

Hoi ik heb een nieuwe router bekocht eentje van netgear maar.krijg geen internet geen tv en geen wifi iemand een ideee ?
icon

Beste antwoord door Luc1997 21 April 2019, 19:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Luc, welkom op het forum. Het is gebruikers hier gelukt om dit werkend te krijgen, daar komt wel het een en ander bij kijken wat instellingen betreft. Mag ik vragen waarom je een eigen router wilt gebruiken? Wil je iets specifieks bereiken? Als de huidige van ons defect is kunnen wij deze gratis voor je omruilen. Heb je overigens glasvezel van ons? Dan staat hier vrij uitgebreid wat er moet gebeuren.

Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Die Netgear is niet geschikt om een Experia Box te vervangen.
Wel kan je die Netgear als tweede router achter de Experia Box plaatsen.
Als je de Experia Box volledig wilt vervangen, dan heb je een router nodig waarop een IGMP proxy server ingericht kan worden die aan de WAN zijde op vlan 4 contact maakt met het IPTV platform van KPN.
Helaas is de spoeling van routers die dat kunnen nog behoorlijk dun.
Zelf gebruik ik daarvoor de EdgeRouter Lite 3.
Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".
Zou is een keer tijd worden dat het wat makkelijker gaat een eigen router
Dacht dat het wettelijk doorgevoerd was ik zit nog aan die experabox vast omdat ik nog telefoon en itv gebruik
Ik zit ook niet op een edge router te wachten
Ik wil ook gewoon mijn netgear r9000 achter de glas bak kunnen doen en daar alles achter
zo,n netgear van 450 euro en ik heb nog dubbel nat bij veel providers kun je gewoon je eigen router gebruiken
jammer dat het bij kpn niet kan of zeg maar makkelijk kan
Reputatie 7
Dacht dat het wettelijk doorgevoerd was ik zit nog aan die experabox vast omdat ik nog telefoon en itv gebruik
Helaas laat die wetgeving weer een tijd op zich wachten omdat dat nu op Europees niveau geregeld moet worden.
Laat onverlet dat je als abonnee zelf verantwoordelijk bent om een router aan te schaffen die voldoet aan de specificaties om deze succesvol op het netwerk van de provider aan te sluiten.
Helaas voldoet de Netgear daar (nog) niet aan.
Ja ik weet niet of hij voldoet
Er zit een igmp proxy op en vlan bridge
Maar ja dan zit ik weer te kutten met de huistelefoon mijn rede is gewoon die experiabox eruit voor onnodig stroomverbruik en die dubbel nat liever wil ik alles via die netgear
Misschien maar is kijken naar een andere provider nu ook dat national geographic gaat verdwijnen
Hoi ik wou sneller verbinding hebben ook omdat onze tv vaak wegvalt. En voor het gamen wou ik het gebruiken.en ja we hebben glasvezel
Je kunt ook de wifi uit zetten op de experabox en de netgear als ap in stellen lijkt voor jou het makkelijkst
Reputatie 7
Ja ik weet niet of hij voldoet
Er zit een igmp proxy op en vlan bridge

Nee, die Netgear voldoet niet.
Vrijwel alle IGMP proxy implementaties -ook die van Netgear- gaan uit van bridged IPTV terwijl er bij KPN sprake is van routed IPTV.
Zolang Netgear geen firmware oplevert die routed IPTV mogelijk maakt zal het niet gaan werken.
https://kb.netgear.com/24104/How-do-I-change-my-Nighthawk-router-to-AP-mode-after-I-ve-already-run-setup
Hik staat wel bij de Wi-Fi aan gegeven maar krijg geen internet er doorheen

Ja ik weet niet of hij voldoet
Er zit een igmp proxy op en vlan bridge
Nee, die Netgear voldoet niet.
Vrijwel alle IGMP proxy implementaties -ook die van Netgear- gaan uit van bridged IPTV terwijl er bij KPN sprake is van routed IPTV.
Zolang Netgear geen firmware oplevert die routed IPTV mogelijk maakt zal het niet gaan werken.

Maar dan nog zit ik nog met de huistelefoon daar heb ik dan de experabox voor nodig al zou itv via de netgear werken
Je moet het zo aan gaan sluiten als op het plaatje wat in mijn gegeven link staat en dan op de wifi van de netgear in loggen wifi wachtwoord staat aan de onderkant en dan als ap in stellen gewoon de stappen in het menu van de netgear volgen en NIET router modus selecteren dat doet de experabox de netgear gebruik je dus alleen voor wifi
Reputatie 7
Maar dan nog zit ik nog met de huistelefoon daar heb ik dan de experabox voor nodig al zou itv via de netgear werken
Klopt en helaas zal KPN de benodigde SIP gegevens niet vrijgeven zolang ze daar niet wettelijk toe gedwongen worden.
Maar niet getreurd, er zijn voldoende alternatieven waar je het telefoonnummer kunt onderbrengen.
Ik zal het morgen is proberen bedankt helaas heb ik er zelf niet heel veel verstand van
Ja wjb ik had zelf die telefoon er al lang uit gedaan maar mijn ouders willen niet zonder terwijl ze allebij een mobiel hebben
Reputatie 7
Ja wjb ik had zelf die telefoon er al lang uit gedaan maar mijn ouders willen niet zonder terwijl ze allebij een mobiel hebben
Bij ons gaat de vaste telefoon er ook niet uit, maar op 1 juni ga ik ons abonnement omzetten van Alles-in-1 Standaard naar Internet en TV en laat ik daarna mijn telefoonnummer porteren naar CheapConnect. Ik houd dan dus gewoon het vaste telefoonnummer, maar de Experia Box gaat dan definitief van stroom af.
Het porteren van het telefoonnummer binnen een Alles-in-1 abonnement wordt door KPN gezien als het stopzetten van het gehele Alles-in-1 abonnement. Vandaar eerst de omzetting naar Internet en TV waardoor porteren van het telefoonnummer alleen leidt tot het annuleren van de vaste telefonie optie.
Kan ik dan een netwerk voip kastje gebruiken om onze dect telefoon te kunnen gebruiken
Nog niet in verdiept sorry
Beetje of topic
Reputatie 7
Kan ik dan een netwerk voip kastje gebruiken om onze dect telefoon te kunnen gebruiken
Nog niet in verdiept sorry
Beetje of topic

Ja, geen probleem.
Wjb even doorgelezen cheap connect
wat een gedoe met op warderen
daarom heb ik sinds mijn 18e een abonnement genomen op de mobiel
beetje te vergelijken met prepay sim
Niks voor mij
En dat je er naar een jaar er weer achteraan moet anders verloopt je tel nummer
Ts al gelukt met de netgear
Reputatie 7
Ik waardeer 1 keer per half jaar op en ik krijg keurig een mailtje als mijn tegoed nog maar €1,- is. Tijd zat om dan even op te waarderen.
Ook het jaarlijks verlengen van je abonnement stelt heel weinig voor en ook daar wordt je ruim op tijd via mail op de hoogte gesteld.
Ik heb zakelijk al jaren een CheapConnect aansluiting en dat bevalt mij uitstekend.
Voor €0.02 per minuut bellen naar de Verenigde Staten gaat me met een betaalbaar mobiel abonnement echt niet lukken.
Nog niet gelukt met de netgear helaas
Reputatie 7
Nog niet gelukt met de netgear helaas
Waarom niet?
Krijg het niet voor elkaar sorry heb er niet zoveel verstand van
Reputatie 7
Hoi ik wou sneller verbinding hebben ook omdat onze tv vaak wegvalt. En voor het gamen wou ik het gebruiken.en ja we hebben glasvezel
Ik neem aan dat je de snelheid via wifi bedoelt immers een bekabeld aangesloten PC zal altijd zo ongeveer de gecontracteerde snelheid moeten kunnen halen, je hebt immers glasvezel.

De TV zou nooit weg mogen vallen, welke Experia Box heb je nu?
De v8 volgens mijn en het is voor de ps4