Eigen site hosten na tijdje spontaan onbereikbaar

  • 16 januari 2020
  • 16 reacties
  • 175 keer bekeken

Ik host op mijn eigen pc thuis een site en via port forwarding is de site toegankelijk via het internet.

 

Echter, sinds kort wordt het externe ip na een aantal dagen succesvol hosten niet meer geforward naar mijn pc thuis.

 

Enige wat dan het probleem altijd oplost is mijn modem ff resetten softwarematig. Mijn firewall instellingen blijven onveranderd.

 

Wat gaat er mis met mijn modem?

Het is een experia v10. Dit probleem begon rond november 2019.

Ik heb verder geen extra routers achter mijn modem.

Ik draai op een windows 10 pc.

 


16 reacties

Reputatie 7

Heeft jouw PC een vast IP adres d.m.v. een DHCP binding?

Mijn ip die ik van kpn krijg is tot nog toe niet anders maar ik heb niet een vast ip.

 

Mijn pc heb ik wel een vast intern ip gegven. Idd via dhcp binding in mijn modem.

Reputatie 7

Heb je nu wel of niet een DHCP binding gemaakt voor jouw PC zodat deze altijd hetzelfde LAN IP adres behoudt?

Wel :)

Reputatie 7

Wat is de DHCP range die ingesteld staat op de V10 (zonder a)?

Wat is het IP adres van de PC?

Plaats anders ook een screenshot van de port-forwarding.

 

Dus tcp poort 443 (ssl) gaat door naar  interne poort 9000 voor ip 192.168.2.3.

Werkt goed maar na een paar dagen moet ik het modem resetten (niks aangepast). en dan werkt het weer even.

Er is geen melding te zien in de logs over ip 192.168.2.3 (vreemd genoeg). Firewall en anti hacker opties staan aan maar er zijn geen aanvallen geregistreerd.

Reputatie 7

Kan jij, aangesloten op het LAN, dan wel de site op 192.168.2.3:9000 benaderen?

Waarom zet je https om naar poort 9000?

Ja dat lukt wel. Site is intern te benaderen.

Poort 9000 wilde ik zelf zo. Wilde niks in de weg zitten.

 

Reputatie 7

Poort 9000 wilde ik zelf zo. Wilde niks in de weg zitten.

Dan zou je die instelling juist andersom verwachten, 9000 extern naar 443 intern.

Als het iP adres van die PC niet wijzigt en de https webserver daar op poort 9000 draait dan zou het moeren werken.

Persoonlijk zou ik poort 443 (extern) echter gewoon naar poort 443 doorzetten.

Mijn policy is dat op het LAN alle services op hun standaard poortnummer te bereiken mosten zijn. Zo heb ik twee bewakingscamera's die beide op poort 80 te benaderen zijn terwijl ze extern op bijvoorbeel poort 7081 en 7082 te benaderen zijn.

Dat kan. Als ik nu mijn modem herstart dan doet hij het weer. Zijn er meer logs te vinden uit het modem? Ik loop een beetje vast in de oorzaak.

Reputatie 7

Voorheen had ik ook een V10 (zonder a) en daarop heb ik jaren lang vele port-forwardings gehad voor verschillende services op mijn LAN waaronder ook mijn webserver op http en https. Dit is nooit een probleem geweest.

Ik zou je toch eens willen vragen om poort 443 gewoon te forwarden op poort 443 en jouw https server ook op die poort te laten draaien.

Ik ben benieuwd of dat een ander resultaat geeft.

Ik zal het proberen. Kost paar dagen voordat ik uitgetest ben en resultaat heb.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Borrelnoten. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je al goed op weg bent geholpen door wjb, waarvoor dank! :slight_smile: Laat je ons weten of het is gelukt?

Ik heb nog geen testresultaten want de nieuwe poort draait nog maar net. Zodra er een goeie week stabiel voorbij is weet ik meer.

Helaas was de poortwijziging niet de oplossing. De modem firewall staat aan maar er wordt niets geblocked. Ik vermoed dat het (mogelijk) te maken heeft met de site die ik host. Die site gaat elke 3 uur veel andere sites leeg trekken (html en rss feeds). Wellicht blokkeert het modem wanneer ik extreem veel requests naar buiten doe. Echter is dat speculatie en zie ik niks terug van blocking in de logs. 

 

Reageer