Vraag

Eigen website niet altijd bereikbaar, instabiele ping

• 28 april 2017
  • 7 reacties
  • 164 keer bekeken

Beste KPN,

Voor een eigen website, die ik extern bij Godaddy host, merk ik dat mijn verbinding niet altijd goed is. Ik heb Godaddy laten kijken en met hen heb ik een ping en tracert uitgevoerd. Vanuit hun eigen systeem zag alles er goed uit. Zij gaven daarbij aan dat het probleem zeer mogelijk bij mijn internetprovider ligt. Zo kan ik bijvoorbeeld via een filemanager zoals Filezilla geen kleine bestanden uploaden naar mijn site. Vandaar dit bericht.

Bij de pingtest gaat het goed totdat ik het test bij 1500 bytes of data. Alles erna geeft het de foutmelding 'request timed out'..

Tracert toont het volgende;
[i]Tracing route to
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Haal in de traceroute de hekjes weg, anders kan je het hier niet posten. Mag ik trouwens ook het domein naam hebben waar het over gaat? Dan kunnen we er naar kijken 🙂
Hoi SjorsK,

Dank voor je reactie. Zie dat een gedeelte van mijn bericht al is verwijderd. Hierbij het domein waar ik een verbinding mee zoek; thesourcecomics.com

Ook nog een keer de tracert zonder IP's:
Tracing route to
over a maximum of 30 hops:

[i] 1 1 ms 1 ms
Reputatie 7
Badge +30
Bij de pingtest gaat het goed totdat ik het test bij 1500 bytes of data. Alles erna geeft het de foutmelding 'request timed out'..Is dit niet logisch? Je gooit namelijk 1500 bytes over Ethernet waarbij de ICMP header 8 bytes is en het IPv4 header 20. Dan kom je op 1472
code:
C:\Users\Robin>ping thesourcecomics.com -f -l 1472

Pinging thesourcecomics.com [160.153.137.16] with 1472 bytes of data:
Reply from 160.153.137.16: bytes=1472 time=22ms TTL=50
Reply from 160.153.137.16: bytes=1472 time=24ms TTL=50
Reply from 160.153.137.16: bytes=1472 time=21ms TTL=50
Reply from 160.153.137.16: bytes=1472 time=21ms TTL=50

Ping statistics for 160.153.137.16:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 21ms, Maximum = 24ms, Average = 22ms

Overigens komt je traceroute niet door vanwege het kleinerdan teken wat gestript wordt omdat het in dit geval op HTML lijkt.

Ik betwijfel overigens of die ping iets te maken heeft met dit probleem en ben benieuwd naar wat je precies ervaart en welke foutmeldingen etc je krijgt.
Hoi RobinFlikkema,

Dank voor je reactie. Ik ben beetje een leek op dit gebied, dus ik weet niet zo goed hoe ik die onderdelen moet lezen. Het advies van ping testen op die manier kreeg ik van GoDaddy.

Ik ervaar zelf het probleem vooral wanneer ik filezilla of een andere ftp open en bestanden wil uploaden naar mijn domein. Heel soms lukt dit voor korte tijd, max. 2 minuten. Daarna krijg ik al snel de volgende melding;
Fout: Network error: Software caused connection abort
Fout: Bestandsoverdracht mislukt

Aangezien er geen verdere foutcode wordt gedeeld is Godaddy de verbindingen gaan controleren. Waarop het advies van ping testen is gekomen.

Hopelijk biedt dit iets meer achtergrond informatie. Alvast bedankt.

groet,
Dean
Reputatie 7
Badge +30
Heb je toevallig meerdere apparaten in huis waarop je die FTP verbinding kan testen (telefoon, tablet, andere pc)? Deze foutmelding is namelijk heel generiek en het zou zomaar kunnen dat Windows (als je dat gebruikt) iets met de verbinding doet.

Een andere optie is om in Filezilla bij Instellingen - Connection - FTP de Keep Alive tijd op een paar seconden (een goed begin is 5 seconden maar later verhogen naar 30 kan ook) te zetten om te kijken of de verbinding dan wel blijft bestaan.

Gebruik je gewoon de KPN Experiabox? Welke?
Je zegt ook andere FTP clients te hebben, welke? Wat voor foutmelding geven die?
De firewall voor Filezilla en WinSCP ( de andere geprobeerde FTP client) staan voor allebei op toegankelijk. De keep alive staat ook geselecteerd, dit heb ik eerder al op op het forum gelezen en dit heeft niet geholpen. De foutmelding van WinSCP is:
'Netwerkfout:Software veroorzaakt verbreking netwerkverbinding'. Dit is wederom zeer generiek en verdere informatie ontbreekt.

Ik heb de Experiabox V10. Ik heb ook geprobeerd om via mijn telefoon via ftp te uploaden. Bij WiFi uit , via T-Mobile netwerk, was het mogelijk om 2 bestanden te uploaden . Bij WiFI aan geeft de FTP client de melding ; 'upload failed: Cannot change directory'.

grt.
Dean
Reputatie 7
Badge +30
Lastig.

Wel apart dat je op je telefoon een andere melding krijgt. WinSCP maakt standaard logfiles aan in C:\Users\[naam]\AppData\Local\Temp met de sessienaam als filename. Staat daar nog iets in?
Die logfile wordt snel heel groot dus het is verstandig om de tijd van de error even te onthouden zodat je de error makkelijk terug kan vinden (eventueel met CTRL + F)

Reageer