Beantwoord

Eisen wachtwoord Experiabox

  • 27 August 2019
  • 4 reacties
  • 547 keer bekeken

KPN stelt als eisen bij het instellen van het wachtwoord dat je minimaal 8 tekens moet gebruiken, waarbij er hoofdletters, kleine letters, getallen en speciale leestekens gebruikt moeten worden.

De omvormer van onze zonnecollectoren moet verbonden met het KPN netwerk. Deze omvormer accepteert echter geen speciale leestekens in een wachtwoord.

Dus KPN eist speciale leestekens in het wachtwoord en de omvormer accepteert deze niet.

Kan ik het speciale leesteken in het KPN wachtwoord omzeilen?
icon

Beste antwoord door Nick83 27 August 2019, 17:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Dit klopt niet wat u zegt. Als je inlogt op http://192.168.2.254/, dan moet je gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Gebruikersnaam is waarschijnlijk Admin ofzo. Wachtwoord staat achterop de Experiabox en kan je aanpassen. En misschien moet je die zelfs aanpassen als je de eerste x inlogt. Dit wachtwoord is echter niet het wifi wachtwoord!!!

Het wifi wachtwoord is een ander wachtwoord. Daar zitten nooit vreemde tekens in. Want behalve uw zonnecellen is er nog heel veel andere apparatuur die niet om kunnen gaan met vreemde tekens.
Reputatie 7
Het wachtwoord voor de wifi hoeft geen speciale tekens te bevatten, maar het mag wel.
Ik heb wel "speciale tekens" in mijn wifi wachtwoord opgenomen. Geen van mijn wifi cliënts heeft daar moeite mee, ook niet mijn camera's en Omnik omvormer.
Dank voor je reactie Nick. Ik ga proberen het opnieuw in te stellen.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Suurt, welkom bij ons.

Nog even kort samengevat. Het wachtwoord van de modem zelf is een heel ander wachtwoord dan dat van je WiFi, daar hoef je geen speciale tekens in te verwerken. Mocht je dit WiFi wachtwoord willen wijzigen, dan kun je dit hier doen vanaf een apparaat dat verbonden is met je thuisverbinding. WiFi of met een kabel. Een andere optie is om dit te doen via de interface van de modem, kost iets meer moeite.

Hopelijk weet je zo voldoende.