Beantwoord

elke dag meerdere keren experia v 10a resetten

  • 27 November 2019
  • 22 reacties
  • 553 keer bekeken

Elke dag moet ik de experiabox v10a meerdere keren resetten omdat er geen verbinding is met WiFi. 
Heb al verschillende keren de klantenservice gebeld en die zeggen dat er niets mis is met de experiabox en dat het WiFi signaal goed is. Het enige wat ze doen is de experiabox op afstand resetten. Weet iemand de oplossing? 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 2 December 2019, 15:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

En hoe gaat het bekabeld? Staat de experiabox een beetje centraal in huis of in de meterkast? Heeft u de Wi-Fi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Bedankt voor uw reactie. Experiabox staat in de woonkamer. Bekabeld is geen optie voor de telefoon. Ook doet Netflix het vaak niet omdat er geen verbinding is.Op de laptop valt de verbinding steeds uit. Als ik de experiabox reset doet alles het weer een tijdje. WiFituner ook al vaak geprobeerd, maar ook dat is het probleem niet. Ik vraag me af of meer mensen dit probleem hebben. 

Badge +19

De v10a is helaas nog steeds niet zonder problemen. Een medewerker gaat hier zeker reageren.

Gewoon ruilen voor een V10. KPN zou er verstandig aan doen om alle V10A’s terug te nemen en te vervangen door robuustere apparaten.

Ik hoop ook dat een kpn medewerker gaat reageren, zodat het opgelost wordt. Als ik bel wordt iedere keer na een tijdje de verbinding verbroken, waarschijnlijk ook omdat de verbinding hapert. Terugbellen doen ze niet, dus heb je iedere keer weer een andere werknemer aan de lijn. Als het zo blijft denk ik eraan om naar een andere provider te gaan. 

Badge +19

@N Hoek is je probleem al opgelost?

Nee nog steeds niet…..soms zijn het twee apparaten die geen verbinding krijgen. Gisteren lag alles er weer uit, ook tv. Na reset router doet alles het wel weer, maar het is toch raar en vervelend. 

Hoi @N Hoek . Welkom op het forum.

Heel ergerlijk dat jouw verbinding zo slecht is. Valt de verbinding tegelijkertijd weg op meerdere apparaten? 

De v10a heeft sinds vandaag nieuwe software. Mocht het aan de router liggen, hoop ik dat de nieuwe firmware voor verbetering zorgt. Je kunt het downloaden van de nieuwe software forceren door een harde reset te geven. Dat gaat als volgt: Stop een paperclip in het resetgaatje van de experiabox en druk tenminste 10 seconden in. 

Laat je weten hoe het daarna is? 

Beste Erwin,

Bedankt voor uw reactie. Het lijkt na de software update nu al 2 dagen goed te gaan. Iedereen weer blij hier in huis 😅

Dat klinkt heel hoopvol! Dank voor de update!

Helaas weer hetzelfde probleem vandaag. Netflix en laptop geen verbinding. ☹️

Jammer. Hoe kijk je Netflix? Is dat via een draadloze verbinding? Heb je ook itv van KPN? Valt dat ook uit als je wifi wegvalt?

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil graag de lijn doormeten. 

Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik heb iTV van Kpn en die valt ook uit deze reset ik ook steeds. Ik kijk Netflix via app op tv. Er is dan een melding dat er geen verbinding is met WiFi. Op de laptop krijg ik de melding dat het ip adres niet gevonden kan worden. Ik zet dan de WiFi uit en weer aan, dan doet hij het, maar als ik een andere website wil openen valt opnieuw de verbinding uit. Gisteren alles weer gereset en nu wel verbinding maar dat kan straks weer anders zijn. Ik zie bij de topics dat ik niet de enige ben met dit probleem. De lijn is al meerdere doorgemeten. 

Hoi @N Hoek . 

Ik probeer te achterhalen over het een toevoer issue is of een wifi probleem. Beide zijn vervelend maar bij een toevoer probleem ligt de oorzaak veel vaker in het KPN domein en kan ik makkelijker iemand aansturen.  Ik begrijp uit jouw verhaal dat als de draadloze verbinding misgaat, dat dan ook de bedrade itv verbinding het begeeft? Deze informatie is even essentieel voor verdere analyse. Laat je het weten? 

Ja klopt dan geeft de iTV een foutcode aan. 

Ik ben nu met een analyse bezig. één van de stappen was een reset op afstand. Excuus als je verbinding even wegviel. 

Laten we het volgende  ‘aftikken’ :  

-Hoe is het modem(experiabox) aangesloten? → wenselijke situatie:  Hoofdaansluitpunt (meterkast?)  → kabel van maximaal 2 meter die naar de experiabox loopt. Tussen deze verbinding mogen geen splitters zitten.

-Hoe is de tv aangesloten? Wenselijke situatie:  Experiabox → netwerkkabel → Itv tuner.   (mocht er een switch tussen zitten moet dit een switch zijn die zogenaamde IGMP ondersteunt. Als het een switch van KPN is, voldoet deze aan die eisen.)

 

Als we dit allemaal hebben afgetikt en de reset op afstand heeft niet geholpen, laat het mij weten. Ik ga je dan bellen en dan spreken we de mogelijkheden door. 

 

De afstand tussen de hoofdaansluiting en de experiabox is hooguit 30cm. Het staat in de tv kast, de aansluiting zit daarachter. Het is zonder splitsingen of iets anders. 

 

 

Dank voor de foto's! Dat wordt zeer gewaardeerd. Even voor de zekerheid. Ik zie helemaal achterin een dvs/devolo.  Daar komt een kabeltje uit.. Die gaat naar de experiabox toch? 

Ja boven staat er ook een itv voor de tv boven 

Reputatie 7
Badge +24

Wat een "kabelsalat"! :wink: volgens mij zou je er goed aan doen om eens alle kabels en andere spullen die niet direct zo heel noodzakelijk zijn los te koppelen en even opzij te leggen. Beginnen met de basis: Experiabox met daaraan 1 tv ontvanger, direct verbonden met 1 kabeltje waar verder niets tussen zit.

Ja boven staat er ook een itv voor de tv boven 

Maar er loopt ook een utp label de muur in. Waar gaat die dan heen? En een dun zwart snoertje? En een dik zwart kabeltje?

Hoi @N Hoek . Alles zit goed aangesloten. Die fout op de itv zou niet mogen gebeuren. Als je wilt mag je nog wel kijken of de stekkertjes allemaal goed vastgeklikt zitten.

We hebben net samen even gebeld. Het zou kunnen dat de reset die ik eerder op afstand heb gedaan, het probleem heeft opgelost. Dat hoop ik. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten en dan bel ik weer en gaan we een technische melding aanmaken.