Vraag

Emigreren naar de VS - account opzeggen

• 28 september 2018
  • 12 reacties
  • 97 keer bekeken

Vanaf 1 november zal ik voor onbepaalde tijd werkzaam zijn in de VS en ik probeer nu alle opzeggingen af te ronden.
Eerder deze week heb ik hier op het forum rondgekeken en zag daarbij dat de snelste manier om dit bij KPN te regelen is door een email te sturen naar opzeggen@kpn.com. Dit heb ik afgelopen dinsdag gedaan, maar tot nu toe heb ik nog niks vernomen, zelfs geen automatisch verstuurde ontvangstbevestiging. Aangezien ik 30 oktober al die kant op vlieg, leek het me verstanding om toch (1 maand opzegtermijn in acht nemend) maar even hier een berichtje te plaatsen. Kan ik er in dit geval van uitgaan dat de datum van ontvangst van de door mij verstuurde email leidend is m.b.t. opzegtermijn?

Overigens vroeg ik me ook nog af hoe om te gaan met het "bewijs van emigreren". Bij mijn gemeente kan ik pas 5 werkdagen voor vertrek uitschrijven. Vanuit mijn werk wordt op dit moment voor tijdelijke huisvesting gezorgd, dus dat "bewijs" ligt ook nog niet klaar op dit moment. Als voorlopige oplossing had ik dus maar een screenshot van een email met instructies voor de eerste werkdag daar bijgevoegd.
Kan dit mogelijk voor problemen zorgen? Is het mogelijk om op een later tijdstip "beter bewijs" toe te sturen?

Bedankt!

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @slvrbld
Email is nu echt niet de snelste manier van communiceren.
Je kunt het beste bellen met 0800 0402 en zeggen dat je wilt opzeggen, dan wordt je gelijk doorverbonden naar de juiste persoon.
Chatten via de website is ook mogelijk.
Reputatie 7
Badge +19
Dubbel geplaatst na verzendfout.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag slvrbld, welkom op het forum. Dit soort opzeggingen gaan inderdaad via het e-mailadres opzeggen@kpn.com. We zijn inmiddels een aantal dagen verder. Heb je inmiddels contact gehad? Zo niet, dan wil ik eens kijken naar de status van jouw abonnement. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Hoi @Marina_, ik heb intussen naar aanleiding van het bericht van @Huistelefoon contact gehad met de helpdesk (afgelopen weekend) en daar wist men mij te vertellen dat mijn e-mail inderdaad was aangekomen. Wel moest ik nog wat aanvullende documentatie opsturen, als bewijs van emigratie, wat ik diezelfde dag ook heb gedaan.

Als het goed is is er ook een notitie gemaakt dat mijn oorspronkelijke e-mail reeds op 25 september was verstuurd. Het zou wel op prijs gesteld worden als dit even kan worden bekeken en bevestigd, zodat ik in elk geval weet dat van mijn kant alles geregeld is.

Profielgegevens heb ik zojuist aangevuld.

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens slvrbld, ik zal de afdeling opzeggingen een bericht sturen. Hopelijk nemen ze z.s.m. contact met je op. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan vooral!
Hoi @Marina_, ondertussen zijn we weer een week verder, maar ik heb nog steeds niks terug gehoord. Hoewel mij is toegezegd dat van mijn kant alles (op tijd) is geregeld, zou ik me toch een stuk comfortabeler voelen wanneer ik dit ook per e-mail bevestigd heb gekregen vanuit de afdeling opzeggingen.
Reputatie 7
Badge +19
Goed dat je een bericht stuurt slvrbld. Ik heb contact gezocht met mijn collega's van de afdeling opzeggingen. Ze hebben er naar gekeken, maar je hebt niet de juiste documenten opgestuurd. Ik begrijp van mijn collega dat je alleen de aanbieding gestuurd hebt, maar geen officieel arbeidscontract. Om het contract te ontbinden hebben mijn collega's een officieel arbeidscontract of een bewijs van uitschrijving van NL nodig. Als je deze documenten hebt kun je weer een e-mail sturen naar opzeggen@kpn.com. Stuur je mij dan ook een bericht? Dan houd ik het in de gaten.
Hoi @Marina_, allereerst ben ik behoorlijk teleurgesteld dat ik dit op deze manier te horen krijg, in plaats van tijdig een e-mail reactie te ontvangen.
Ten tweede heb ik het hier reeds uitgebreid over gehad met de WebCare helpdesk. Na het uitleggen van de situatie is mij daar toegezegd dat de documenten die ik nu heb ingestuurd voldoende zouden moeten zijn.

Zoals je hopelijk begrijpt, hebben verschillende landen ook verschillende manieren m.b.t. het regelen van arbeidscontracten. In mijn geval is dat gegaan d.m.v. een "Accept offer" knop, waarbij "ondertekenen" digitaal is gegaan d.m.v. het invoeren van mijn wachtwoord in het systeem. Er is simpelweg geen contract dat ik kan inscannen.

Ik heb jullie ondertussen voorzien van het aanbod, evenals instructies voor mijn eerste werkdag daar. Ik kan screenshots maken van het hele systeem en alle formulieren die ik digitaal heb moeten invullen, maar blijkbaar voldoet dit alles niet aan jullie standaard. Enkele dagen voor vertrek kan ik me uitschrijven bij mijn gemeente, maar met deze trage feedback en minimale communicatie verwacht ik niet dat dit op tijd verwerkt wordt...

Ik ga gewoon mijn KPN producten naar jullie terugsturen voordat ik vertrek en dan zien we wel wat er gebeurt. Ik heb gedaan wat ik kan doen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen slvrbld, Ik kan mij de teleurstelling voorstellen, échter gaan wij op het forum of als medewerker van Webcare niet over het ontbinden van het contract. De afdeling opzeggingen kan alleen het contract ontbinden wanneer je een officieel arbeidscontract of een bewijs van uitschrijving van NL opstuurt. Natuurlijk snap ik dat je een aanbod accepteert en dat andere landen verschillende manier hebben m.b.t. het regelen van arbeidscontracten. In dit geval kun je dus een uitschrijving van NL opsturen. Het terugsturen van jouw KPN producten zal geen invloed hebben op de opzegging. Ik heb mijn collega's van de afdeling opzeggingen benaderd om contact met je op te nemen. Zij kunnen je beter uitleggen waarom het bewijs wat je hebt opgestuurd niet voldoende is.
@Marina_, ik begrijp dat het terugsturen geen invloed zal hebben, maar aangezien mijn ingestuurde documenten niet goed genoeg zijn reken ik er niet op dat ik tijdig retourverpakkingen toegestuurd zal krijgen. En ik heb natuurlijk geen zin in nog meer gedoe...
@Marina_ we zijn nu wederom een week verder, en ik heb nog steeds geen feedback ontvangen van de afdeling opzeggingen. Ik snap dat jullie je klanten graag willen behouden, maar mensen die willen opzeggen negeren lijkt me niet de juiste manier om dit voor elkaar te krijgen...
Reputatie 7
Badge +19
Hoi slvrbld, Ik heb je een privébericht gestuurd m.b.t. jouw opzegging. Reageer je via het privébericht?

Reageer