Beantwoord

Enige trage straatkast in de wijk

  • 12 May 2019
  • 27 reacties
  • 713 keer bekeken

Beste heer/mevrouw,

Ik heb in oktober vorig jaar via Facebook contact gezocht. Vervolgens per mail op 6-11-2018 . Ik probeer het nog een laatste maal op dit forum, want een antwoord blijft na het doorgeven van postcode/huisnummer steeds uit.

Het probleem:
Alle kasten in de wijk hebben een DSL tussen 180-222 >. Onze straatkast is de enige (!) in de hele wijk met DSL 6. In de afgelopen jaren is KPN druk bezig geweest met het upgraden van diverse straatkasten en kabelverdelers in onze wijk. Bij ons bleef de snelheid helaas laag, terwijl omliggende straten steeds werden geupgrade en daarmee hogere snelheden halen.

In september 2018 zijn er weer allerlei kasten aangepast, maar de onze is wederom niet meegenomen. Op de website ben ik eens gaan kijken hoe het er nu voor staat met alle kasten in de omgeving. De bijgevoegde afbeelding heb ik in september 2018 gemaakt. Inmiddels hebben er al weer nieuwe updates plaats gevonden en zijn er een hoop kabelverdelers straatkasten geworden, met hogere snelheden. Wederom is onze kast de enige waar niets aan gedaan is.

Er staat geen onderhoud gepland. Het lijkt er op alsof deze is 'vergeten'......

Onze kast:
https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=9535

Wens:
Graag wens ik dus een upgrade van deze kast. Dit is niet meer van deze tijd, helemaal niet daar alles eromheen wél aangepast wordt. Ik zou het zonde vinden over te moeten stappen naar een andere leverancier. Een beetje normaal internetten en tv kijken zit er op deze manier namelijk niet echt in.



Situatie september 2018:




Huidige situatie:


icon

Beste antwoord door Marina_ 16 May 2019, 20:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SJVB, Welkom op het forum. Wat jammer dat je tot nu toe nog geen antwoord op jouw vraag hebt ontvangen. Hopelijk komt daar snel verandering in. Ik kan mij voorstellen dat het merkwaardig is dat alle kasten een upgrade hebben gehad behalve de straatkast waarop jouw adres is aangesloten. Ik ga er navraag over doen en hoop volgende week een antwoord te geven op jouw vraag.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SJVB, Goed nieuws! De betreffende straatkast staat op de planning voor een upgrade. Volgens de planning gaat dit gebeuren eind september. Het duurt dus nog even, maar de kast wordt dus niet vergeten 🙂 Als er iets onduidelijk is, laat het vooral weten!
Beste @Marina_

Bedankt voor het uitzoeken. Is er ook bekend wat de nieuwe snelheid zal worden; naar waar het geupgraded wordt?
Reputatie 7
Badge +19
@SJVB, De maximale snelheid die je dan kan halen is dan 200Mbit/s 🙂
Reputatie 7
Badge +19
@SJVB, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!
Beste @Marina_

Is er al meer informatie over de upgrade? Eind september is in zicht, maar vooralsnog zie ik niet dat er een update gepland is via

https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=9535
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @SJVB Ik neem 't over van Marina! Ik doe navraag voor je en kom er op terug!
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @SJVB Ik ben bang dat men de upgrade iets heeft moeten uitstellen. Hij gaat zeker door, maar de planning is nu begin volgend jaar. Helaas zul je nog iets langer moeten wachten.
Dag @Bart_
Wat vervelend. Ik ben klant geworden met de mededeling dat de snelheden beter zouden worden, later bleek dat dus pas in september te gaan gebeuren. Toen al bijna een jaar naar jullie overgestapt maar kreeg weinig respons op mijn vraag, tot hier op het forum.

Met een vakantieperiode er tussen was dat nog wel te overzien, maar als het wordt uitgesteld is dat toch een ander verhaal. Zéker omdat we de enige in de wijk zijn en wel hetzelfde mogen betalen vind ik dat niet erg klantvriendelijk en bij aangaan van contract zelf een vorm van misleidende informatie.
Hallo @SJVB , er is niets misleidends aan, xDSL providers adverteren altijd met snelheden TOT xx Mbps.
De werkelijke snelheid hangt af van je afstand tot de centrale, hoe verder weg hoe lager je snelheid.
Alleen bij glasvezel en coax zijn de geadverteerde snelheden de werkelijke snelheden.
Beste @Jan-D

Dat het tot xx snelheid is, dat begrijp ik helemaal. Maar ik ben benaderd om over te stappen omdat in onze wijk alle kasten zouden worden geupgraded. Dat is ook gebeurd, op onze kast na. Dus actief nieuwe leden werven en vervolgens die belofte niet na komen, dát vind ik misleidend.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @SJVB Ik ben het volledig met je eens dat het heel vervelend is dat die upgrade is uitgesteld. Ik begrijp ook dat je je op zoiets instelt als het eenmaal bij je is aangegeven. Misleidend wil ik het niet noemen. Zo'n wijkkast is een complex proces en aangegeven data zijn altijd streefdata. Er kan altijd iets gebeuren waardoor een actie wordt uitgesteld. Dat zal ook hier het geval zijn, hoe vervelend dat ook is.
Beste @Bart_

Dat het complex is, tijd en geld kost, snap ik uiteraard. Maar zoals in mijn startpost te lezen valt zijn wij nu al twee keer!! overgeslagen in de updates die door de wijk steeds hebben plaatsgevonden.

Hallo @SJVB Ik ben bang dat men de upgrade iets heeft moeten uitstellen. Hij gaat zeker door, maar de planning is nu begin volgend jaar. Helaas zul je nog iets langer moeten wachten.

 

Dag Bart,

Al meer informatie over een startdatum? Ik zie nog steeds geen upgrade gepland staan via de website. Hoe ruim is het begrip 'begin volgend jaar'?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @SJVB Ik ben bang dat men de upgrade iets heeft moeten uitstellen. Hij gaat zeker door, maar de planning is nu begin volgend jaar. Helaas zul je nog iets langer moeten wachten.

 

Dag Bart,

Al meer informatie over een startdatum? Ik zie nog steeds geen upgrade gepland staan via de website. Hoe ruim is het begrip 'begin volgend jaar'?

 

 

Ha @SJVB Ik zie helaas ook niets staan, ben ik bang. Ik heb intern navraag gedaan en zodra ik iets hoor laat ik je dat weten! 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @SJVB Ik kreeg zojuist een bericht terug. Er komt wel degelijk een upgrade aan, maar die heeft zogezegd vertraging opgelopen. Ik durf je geen garanties te geven maar het lijkt er vooralsnog op dat dit wel degelijk in de loop van het eerste kwartaal van dit jaar gaat gebeuren. 

Hallo @Bart_

Bedankt voor het doen van navraag. Zoals dit in dit draadje te lezen is, is dit niet de eerste 'vertraging', maar de zoveelste. Erg jammer dat daar niet eens wat aan gedaan wordt. 

Benieuwd wat er uit de navraag gekomen is...... @Bart_ 

Reputatie 7
Badge +20

Niet meer dan dat ik je eerder al schreef, @SJVB Ik durf je echt geen toezeggingen te doen, buiten dat men nog steeds mikt op het eerste kwartaal. 

Hallo @Bart_ 

 

Het eerste kwartaal is inmiddels om. 

Wederom geen upgrade gedaan. En ook nog geen datum zichtbaar wanneer het dan wél zou moeten gebeuren. 

 

Ik zou het nu toch wel op prijs stellen telefonisch iemand te spreken. Ik benoem nogmaals dat ik nu vanaf september 2018(!!!!!!) van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Erg toepasselijk gezien het probleem, maar vooral ontzettend belachelijk. 

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @SJVB 

Wat vervelend dat de upgrade nog niet geweest is, en dat er een update zou zijn 10 maanden geleden. Maar wat geeft Fourstack nu aan? 

@Dennis Schreve

Zelfs nog langer dan 10 maanden geleden..... Alle kasten in de wijk zijn voorzien van een upgrade, behalve degene waar ik op aangesloten ben. Begin 2018 is men gestart in de wijk. Nu gaan niet alle kasten tegelijk, maar in september 2018 was men klaar. Sindsdien......... Nu twee jaar bezig. 

 

De site zegt het volgende :

 

Met daaronder het treurige bericht:

Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden. 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @SJVB dat is inderdaad niet veel! Heb je eens gekeken op kpnnetwerk.nl? Voer daar je postcode en huisnummer in, en wat zegt deze site? Je kunt daar ook je e-mailadres achterlaten, dan houden ze op de hoogte. (Althans dat zeggen ze. 😉)

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @SJVB Ik snap echt heel goed dat het frustrerend is om zo lang met een trage snelheid te moeten doen. Helemaal als je begrepen hebt dat er een upgrade op de planning staat. Zoals ik eerder schreef: dit zijn streefdata en er kan altijd iets gebeuren waardoor zoiets wordt uitgesteld of vertraagd raakt. Ik kan me best voorstellen dat je dat ervaart als een kastje-muurverhaal, maar er kunnen simpelweg geen garanties worden geboden. 

Ik heb natuurlijk navraag voor je gedaan en zodra ik daar terugkoppeling op krijg laat ik je dat weten. Ik hoop van harte dat er iets uitkomt. De pagina waar Dennis naar verwijst en de mogelijkheid om updates te ontvangen heeft betrekking op de aanleg van glasvezel in je buurt. Dat is dus iets anders dan een upgrade op het bestaande kopernetwerk. 

 

@Bart_ is er al iets uit de navraag gekomen?

En nogmaals het verzoek tot telefonisch contact. Welk nummer kan ik bellen?Â