Beantwoord

Enkele apps werken niet/traag op WiFi

  • 12 January 2019
  • 16 reacties
  • 3646 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung S9. DigiD en Nest werken niet via Experiabox Wifi. Andere Wifi of 4g: geen probleem. Laatste versie (Android 9 -Pie) is geinstalleerd. Als ik mijn telefoon's netwerk configuratie reset, dan werkt het een paar uur. Daarna komt het probleem terug. Mijn modem is al vervangen, dus daar ligt het probleem niet.

Omdat ik v10a heb, kan ipv6 niet uitgeschakeld worden. Helpdesk zou een v10 sturen zodat ik ipv6 kan uitschakelen. Maar blijkbaar werkt dat niet altijd.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door graymountain 4 February 2019, 12:44

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @graymountain, Wat jammer dat een nieuwe modem niet de oplossing was voor dit probleem. Je kunt alleen niet op DigiD en Nest via je Samsung S9? Zou je ook kunnen aangeven welke versie van Android erop staat? Is er wellicht ook een update beschikbaar die je kan uitvoeren?
Beste Marina. Ik denk dat jij mijn post niet goed gelezen hebt. Daar staat namelijk dat ik laatste update heb (Android Pie - versie 9). Alleen DigiD en Nest niet werkt op KPN Experiabox. De rest werken wel. DigiD en Nest werken wel op andere Wifis of via 4g.
Reputatie 7
Badge +19
@graymountain, Ik heb inderdaad niet goed gelezen 😅 De V10a heeft op dit moment nog geen pagina in de instellingen om IPv6 te kunnen beheren (uit- en aanzetten). Daarom staat IPv6 op de V10a standaard uit. Op de V10 zou het wel moeten werken. Zou je IPV6 eens uit en weer aan willen zetten op je modem?

  1. Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.
  5. Ga naar instellingen
  6. Vervolgens naar IPv6 en kun je de optie uitzetten.
Hopelijk werken de apps van DigiD en Nest dan wel. Zo niet, dan ben ik benieuwd of je gebruik maakt van meerdere SSID's binnen jouw netwerk.
Ik heb v10a, dus ipv6 staat uit.. Via Service Tool heb ik twee SSID's (5ghz en 2.4ghz). Het maakt niet uit welke ik kies. DigiD en Nest werken niet op allebei.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Greymountain, Aangezien IPV6 al uit staat, zou het moeten gaan over IPV4. Vermoedelijk ligt de oorzaak ergens anders. Heb je nog andere wifi-apparaten aangesloten, zoals een Experia Wifi, Wifi Versterker of los access point?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @graymountain, Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Beste Marina,

Ik heb geen wifi versterker of een access point verbonden met de Experiabox. Kan jij uitleggen waarom een versterker een probleem zou veroorzaken met alleen 2 apps en niet de rest? Wat heeft de Wifi iets te maken met deze probleem?

Misschien iemand met een meer technische achtergrond kan kijken naar deze issue?

thanks.
Reputatie 7
Badge +19
@graymountain, Bedankt voor je reactie. Dat kan ik je zeker uitleggen. IPV6 kunnen we uitsluiten, daarom probeer ik een beeld te creëren hoe het bij jou is aangesloten om zo een potentiële oorzaak te vinden. Je stelt mij nu de vraag waarom WiFi iets te maken heeft met het probleem. Je geeft aan dat je de Nest en DigiD app niet kunt gebruiken wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk, vandaar dat WiFI iets te maken heeft met dit probleem.

Zie ook deze uitleg: Nest-producten gebruiken met wifi-netwerken op 2,4 GHz en 5 GHz > "De juiste band kiezen". De V10A zendt uit op zowel 2,4Ghz als 5Ghz. Ik begrijp dat je de 2,4Ghz en 5Ghz al gescheiden hebt en dat je beide frequenties al getest hebt. Kun je sowieso eens testen wat er gebeurt als je 5Ghz helemaal uitschakelt in de V10A? Niet dat dit een wenselijke oplossing is, maar ik ben wel benieuwd of de Nest en DigiD app dan wel verbinding wil maken.
Al geprobeerd. Geen verschil.
Hoi Greymountain, Aangezien IPV6 al uit staat, zou het moeten gaan over IPV4. Vermoedelijk ligt de oorzaak ergens anders. Heb je nog andere wifi-apparaten aangesloten, zoals een Experia Wifi, Wifi Versterker of los access point?
ik weet niet waarom deze antwoord als de oplossing gemarkeerd is (en door wie? Door de moderator/ KPN medewerkers?). En iemand heeft deze vraag als "beantwoord" gemarkeerd, maar dat klopt helaas niet. Ik heb geen los access points of versterkers. Markeren jullie vragen heel snel als beantwoord om je eigen metrieken te verbeteren? Dat is niet correct.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @graymountain, Het probleem heb ik doorgenomen met andere moderators, maar ook zij snappen niet waarom deze apps het niet doen. Zou je in dit topic screenshots van de Nest en de Digid app willen plaatsen waaraan te zien is dat ze het niet doen? Dan mail ik dit topic intern door voor nader onderzoek.

Wat betreft het markeren van het ''beste antwoord''. Het klopt dat dit antwoord niet de oplossing is, maar we sluiten het topic hiermee wel af wanneer iemand al een aantal dagen niet meer heeft gereageerd. Hopelijk weten we snel waar het aan ligt en kunnen we alsnog een juist antwoord markeren als ''beste antwoord''.
Dit is DigiD op KPN Experiabox (2.4ghz of 5ghz - het maakt niet uit). Geen versterkers




Dit is Digid op 4g van T-Mobile of een andere Wifi:



Van Nest krijg ik een "spinning wheel". Na ongeveer 1 minuut, hij eindigt met de volgende foutmelding: "there was a problem connecting to the Nest service"

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Greymountain, Ik ben in gesprek met mijn collega's voor een oplossing. Ze willen graag het één en ander op jouw modem testen. Daarover stuur ik je een privébericht.
Er is nu 18 dagen sinds ik het probleem gepost heb. Nog geen stap richting een oplossing. Maar de vraag is gemarkeerd als "beantwoord". Niet dus.
Reputatie 7
Badge +19
Wat betreft het markeren van het ''beste antwoord''. Het klopt dat dit antwoord niet de oplossing is, maar we sluiten het topic hiermee wel af wanneer iemand al een aantal dagen niet meer heeft gereageerd. Hopelijk weten we snel waar het aan ligt en kunnen we alsnog een juist antwoord markeren als ''beste antwoord''.
@greymountain, Ik heb dit in één van mijn berichten al toegelicht. In een privébericht hebben we besproken dat mijn collega's dit verder gaan oppakken. In je privébericht lees ik dat je nog niets hebt gehoord, dus ga ik er nog eens voor je achteraan.
ok, na de firmware update van de technische team en een factory reset, werken de apps nu wel. Mijn probleem is voorlopig opgelost. Dank jullie wel de technische team!

Reageer