Beantwoord

Er ligt hier glasvezel maar ik kan het niet bestellen. Waarom?

  • 23 September 2022
  • 9 reacties
  • 169 keer bekeken

ik heb hier glasvezel liggen nu wil ik kpn glasvezelpakket maar kan niet geeft de check aan dus ik snap het even niet waarom niet kan ?

 

icon

Beste antwoord door RBxx 23 September 2022, 21:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Hanzie57 , door wie is die glasvezel aangelegd?
KPN levert vrijwel alleen via “eigen” glasvezel, maar niet via (bijvoorbeeld) Delta Fiber of anderen.

hier ligt alleen van fiber omdat kpn niet in het buitengebied mee wou doen alleen in het dorp wel maar waarom niet over dat glasvezel dan ik heb voorheen wel van kpn gehad maar dan via telefoonkabel  daar kan ik wel via terug maar ik wil gewoon via glasvezel en begrijp niet waarom ze dat niet doen

 

Reputatie 7
Badge +24

Glasvezel van E-fiber? Daar levert KPN niet over. Dat is van de concurrent. KPN zou dan de glasvezel moeten huren van E-fiber. Dat gaat KPN niet doen. U zult dan dus een provider moeten kiezen die wel beschikbaar is op het glasvezelnetwerk van E-fiber. 

ik vind dit ongehoord als iemand anders op glasvezel van kpn zit moet die  dat toch ook huren dus waarom hier niet in het dorp deed kpn wel me mt aanleg hier niet dus is eigenlijk soort van discriminatie wij horen er dus niet bij 

 

Reputatie 7
Badge +24

ik vind dit ongehoord als iemand anders op glasvezel van kpn zit moet die  dat toch ook huren dus waarom hier niet in het dorp deed kpn wel me mt aanleg hier niet dus is eigenlijk soort van discriminatie wij horen er dus niet bij 

KPN kan nooit samen gewerkt hebben met E-fiber. Want dat doet KPN gewoon niet. En E-fiber zou dat ook niet accepteren. Het zijn gewoon concurrenten. KPN zal z'n eigen glasvezelkabel aangelegd hebben. Of niets gedaan hebben.

Verschillende partijen hebben gewoon hun eigen kabels. Ziggo heeft ook al vele vele vele jaren zijn eigen kabel. Daar heeft KPN ook nooit over geleverd. Andersom ook niet, Ziggo heeft nog nooit over de kabels van KPN geleverd.

Nu zijn er een paar andere partijen bij gekomen. Onderandere E-fiber en Delta. Gewoon partijen die hun eigen kabels hebben. Net als dat Ziggo versus KPN dat al vele jaren hebben. Niets nieuws onder de zon. U zult dat moeten accepteren. Het is zoals het is.

Misschien is Solcon beschikbaar. Een zusje/dochter/weet-ik-veel van KPN die soms wel op andere netwerken levert.

nou als dat zo is dan snap ik niet waar ik eerst woonde was het ook niet van kpn en daar kreeg ik wel een glasvezel pakket van kpn dus dat is gewoon lariekoek

 

Reputatie 7
Badge +24

nou als dat zo is dan snap ik niet waar ik eerst woonde was het ook niet van kpn en daar kreeg ik wel een glasvezel pakket van kpn dus dat is gewoon lariekoek

Welke plaats was dat?

Reputatie 7
Badge +7

Vroeger was alles PTT, wat een mooie tijd, alles overheid,  geldt ook voor de levering van energie en gezondheid.  Die tijd komt helaas nooit meer terug. Een vrije markteconomie is niet altijd voordelig voor de consument. Succes.

Reputatie 7
Badge +24

Vroeger was alles PTT, wat een mooie tijd, alles overheid,  geldt ook voor de levering van energie en gezondheid.  Die tijd komt helaas nooit meer terug. Een vrije markteconomie is niet altijd voordelig voor de consument. Succes.

Als de overheid glasvezel aan had moeten leggen, dan had er bijna nergens nog wat gelegen. En wat er wel gelegen had, dat had 5 x zu duur geweest. Want ICT bij de overheid, dat word altijd veel duurder dan begroot.