Erg traag internet

• 30 oktober 2013
  • 9 reacties
  • 4660 keer bekeken

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd laden de websites op alle computers/laptops bij ons thuis erg traag (zowel LAN als Wifi). Wanneer ik echter de KPN assistent uitvoer geeft deze aan dat er geen probleem is met het internet. De speedtest van KPN laat ook geen vreemde dingen zien (niet supersnel, maar ook geen vreemde resultaten. Daarnaast heb ik al de DNS-adressen van oa. google al geprobeerd maar ook dit helpt niet. 

Het zijn dus puur de websites die echt heel erg lanzaam laden (soms minuten wachten of hij doet het helemaal niet). Heet iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

met vriendelijke groet,

Nick

9 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Kan het zijn dat je een modem hebt met 2 antennes ? SX55X

3 antennes. Maar het is geen sx55x. Het is een cisco wrvs4400n.

Reputatie 6
Badge +7
aha heb je ook een modem van kpn zelf ? zo ja probeer die eens en anders ff bellen 08000402 dan kun je er een krijgen, dit kost je niets verder

Alleen nog zo'n heel erg oud speedtouch modempje, maar dat lijkt me de oplossing ook niet. Dan maar eens een keer bellen met KPN.

Bedankt iig!

Reputatie 7
Zo'n Cisco WVRS4400N is niet de zomaar een router, maar behoort (wat mij betreft) toch tot de betere routers. Ik zelf gebruik al sinds jaar en dag en met volle tevredenheid apparatuur van Cisco, zowel zakelijk als privé.

Daarbij komt dat deze router heel wat meer functionaliteit heeft dan de routers van KPN, zoals (in dit geval dus ook) de mogelijkheid om VPN verbindingen met jouw thuis omgeving te onderhouden.

Ik weet niet of je die functionaliteit ook gebruikt, maar als dat wel het geval is, dan is het vervangen door een KPN router wellicht geen optie want KPN routers bieden die functionaliteit niet.

Ik neem aan dat je de router al een keer opnieuw opgestart hebt?

Ja, al aantal keer opnieuw opgestart maar dat helpt ook niet. Volgens mij is die cisco ook wel een prima router, al gebruik ik de bijzondere dingen er niet van. Mijn neef heeft die ooit geinstalleerd en daarvoor ook nog een andere router getest (linksys wrtg54). De cisco werkte toen als beste (lees: minst slechte, want ook deze hapert flink). Ik weet dus niet zozeer of het wel aan de router ligt, maar misschien aan de lijn oid?

Reputatie 7
Als je al die andere (bijzondere) dingen niet gebruikt, dan is het inderdaad het beste om bij KPN te vragen om een vervanging van jouw router.

KPN levert geen support zodra je een eigen router gebruikt, dus als je suppprt wilt krijgen van KPN dan zal je het advies van demie1000 moeten volgen en contact opnemen met de helpdesk van KPN.

Reputatie 7
Nog één tip, draait jouw Cisco WRVS4400N met de laatste firmware.

Je kunt de laatste firmware voor de V2 downloaden op http://software.cisco.com/download/release.html?mdfid=282414016&softwareid=282487380&release=2.0.2.1&relind=AVAILABLE&rellifecycle=&reltype=latest

Voor de V1 en V1.1 kan je hem downloaden op: http://software.cisco.com/download/release.html?mdfid=282446893&flowid=791&softwareid=282487380&release=1.1.13&relind=AVAILABLE&rellifecycle=&reltype=latest

Niet geschoten is altijd mis. :D

Bedankt, maar de firmware is up to date. Daar kan het dus niet aan liggen ;)

Reageer