Vraag

Ergenis over aanleg glasvezel en hoe lang het aansluiten duurt

  • 22 July 2022
  • 7 reacties
  • 639 keer bekeken

Na drie maanden klant te zijn van KPN en enkele telefoontjes met de klantenservice merk ik dat wij een verkeerde keuze hebben gemaakt door over te stappen van ZIGGO naar KPN.

In april ingegaan op de aanbieding van KPN 3 mnd korting-viaplay en glasvezel.

Alleen op ons adres is nog geen glasvezelaansluiting, dat gebeurt pas in mei juni van dit jaar, dus bij de aanmelding kan je dit ook netjes aanvinken, wachten tot er een glasvezelaansluiting is, of toch alvast een internetaansluiting en dat daarna de glasvezel wordt aangesloten.

Nu hebben we in juni gebeld naar de klantenservice om te vragen wanneer de aansluiting komt, antwoord is begin augustus, heb zelfs het telefoonnummer gehad om te bellen met het dienstdoende bedrijf die dit voor KPN uitvoerd, begin augustus wordt er gezegd want ze liepen achter op het schema.

Vandaag worden bij onze beide buren de glasvezel aangesloten en wij worden overgeslagen, vreemd, even bellen met de klantenservice.

En nu begint de ergenis, want er wordt beweerd dat wij er niet opstaan voor glasvezel en als er wordt aangesloten dit pas eind 2022 begin 2023 is. dat kan niet zeg ik ik heb dit duidelijk goed ingevuld bij onze aanmelding. nee hoor zo staat het niet in ons systeem, en dit wordt keer op keer herhaald alles wat je zegt wordt je eigenlijk als leugenaar neergezet, kan dat dan aangepast worden wij zijn hiervoor overgestapt, nee kan niet zo staat het in ons systeem, dan wil ik mijn contract ontbinden KPN kan zijn product niet leveren, nee zo staat het in ons systeem enz enz enz, de ergenis hoe je behandeld wordt als nieuwe klant is onbeschoft, ben zeer boos geworden, niets helpt want zxe helpen je niet, alleen maar meer boosheid krijg je ervan.

Waardeloos hoe je geholpen wordt bij KPN wat een onklantvriendelijk bedrij is dit.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Bel je met de klantenservice van KPN de provider? Of van KPNnetwerk ?

KPN de provider, waar dit forum van is, gaat niet over de planning en/of aanleg van glasvezel. KPN de provider levert enkel de diensten erover. Die diensten worden nu dus over de koperkabel geleverd. 

Beste is contact opnemen met KPNnetwerk of dat nummer wat je al had gekregen.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @JolRij en welkom hier op ons forum :)

Net als @DennisA78 ben ik ook even benieuwd of je contact hebt gehad met onze klantenservice of met KPN Netwerk. Ook ik zou in dit geval adviseren om even contact op nemen met KPN Netwerk of met het nummer wat je al had gekregen. 

De ergernis kan ik me in dit geval wel goed voorstellen, zeker als wordt aangegeven dat je niet open zou staan voor glasvezel terwijl dit heel duidelijk wel het geval is. Ik hoop dat KPN Netwerk je van de gewenste duidelijkheid kan voorzien zodat je weet waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten!

Mijn beide buren zijn wel aangesloten en wij moeten alsnog wachten tot einde dit jaar, van de klanteservice wordt je niks wijzer die hebben de standaard antwoorden en helpen je niet verder.

Dit ervaar je dus bij KPN als nieuwe klant, klanten aantrekken met leuke aanbiedingen, en deze niet nakomen na zo'n periode dat je niet meer kan afzeggen.

@JolRij Dus u heeft nog geen glasvezelaansluiting afgemonteerd in uw huis/meterkast ? Zit er wel een ISRA punt ;

 

Reputatie 7
Badge +12

Mijn beide buren zijn wel aangesloten en wij moeten alsnog wachten tot einde dit jaar, van de klanteservice wordt je niks wijzer die hebben de standaard antwoorden en helpen je niet verder.

Dit ervaar je dus bij KPN als nieuwe klant, klanten aantrekken met leuke aanbiedingen, en deze niet nakomen na zo'n periode dat je niet meer kan afzeggen.

Heb je hier contact over gehad met KPN Netwerk? Geven zij aan dat je tot het einde van dit jaar moet wachten @JolRij?

Ja ik heb een ISRA punt, en daarop aangesloten, dat was ook de keuze die je kreeg, wachten op de glasvezel en geen internet, of wel internet en daarna over naar glasvezel, de laatste gekozen.

En ja KPN netwerk geeft aan wachten tot einde dit jaar of begin volgend jaar, terwijl de buren allang zijn aangesloten.

Een fatsoenlijke uitleg is er niet tot op heden.

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt in ieder geval voor de toelichting @JolRij.

Een fatsoenlijke uitleg was wel prettig geweest, zeker als je buren al wel zijn aangesloten. Ik heb daar ook niet meteen een verklaring voor maar misschien heeft @Ward_ een idee? Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd.