Vraag

ether kabel werkt niet goed wifi wel

• 14 maart 2017
  • 11 reacties
  • 472 keer bekeken

Via de ether kabel kan ik wel internetten maar niet filmpjes bekijken op bv you tube dan hapert de verbinding. Het gekke is dat het via mijn wifi verbinding wel lukt om filmpjes te bekijken. Het ligt volgens mij niet aan de kabel want ik heb de meegeleverde kabel van kpn gebruikt (cat 6). Aangezien ik last heb van de wifi straling (hoofdpijn ed) wil ik deze graag laten uitzetten maar niet eerder dan dat ik een goede verbinding heb via de ether kabel. Graag hulp. Alvast dank.
Mvg Jan Jogchum

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat doet een speedtest over de bekabelde aansluiting?
De snelheid is volgens mij rond de 7.
Reputatie 2
Badge +3
Kabel zit rechtstreeks op de experiabox?
Probeer 'voor de grap' eens een andere poort?
experiabox al gereset?
Je zou ook nog een andere kabel kunnen proberen ...
Mocht dat alles geen oplossing bieden, zou je nog een ander apparaat (bedraad) kunnen proberen, heeft die het probleem niet, ligt het aan je PC, heeft die het probleem ook, zou het wel eens de experiabox kunnen zijn....
Kabel zit rechtstreeks in de experiabox (9). Experiabox is gereset. Andere poort helpt niet.. Andere pc uitproberen moet ik nog regelen.
Reputatie 7
Badge +18
De snelheid is volgens mij rond de 7.Zou je eens een speedtest willen doen? En wat geeft de modem voor waarde, dan gaat het om de:

Actual rate (Up/Down)
Attainable rate (Up/Down)

Dit kun je zien door in te loggen in je modem: http://192.168.2.254/

En wat is jou snelheid, wat voor aansluiting heb je in je huis: Zie hier
Speedtest geeft 7.54 mbit/s aan tot aan de experia box v 9. Inloggen in het modem lukt niet ik weet het wachtwoord niet. Kpn geeft een snelheid van 5 mbit/s aan voor de aansluiting. De monteur van kpn heeft 1 wandcontact doosje gebruikt voor de aansluiting van de telefonie en het internet.
Reputatie 7
Badge +18
Speedtest geeft 7.54 mbit/s aan tot aan de experia box v 9. Inloggen in het modem lukt niet ik weet het wachtwoord niet.Als het de eerste keer wordt voor jou om in te loggen in de modem, ga naar http://192.168.2.254 daarna druk je eerst op "Enter", dan vraagt ie om een wachtwoord aan te maken naar jou keuze. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jan, welkom! Al goed geholpen door de anderen zie ik. Even samenvattend:

- Volgens Fourstack kan je maximaal 5 Mbit/s halen?
- Je haalt met een bekabelde speedtest 7.54 Mbit/s.
- Andere poort op het modem mocht niet baten.

Hoewel de internetsnelheid zeer beperkt is op jouw adres haal je wel wat je zou moeten halen. Een filmpje op Youtube zou dan toch wel moeten lukken. Al helemaal als het ook via de wifi wel werkt. Het lijkt mij ook verstandig om een andere kabel en een ander apparaat(PC/laptop) te testen. Misschien werkt een andere browser al wel. Heb je dat al geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +24
Heb je nog het één en ander kunnen testen @jan jogchum? Als ik nog wat voor je kan betekenen dan hoor ik het graag.
Andere browser helpt niet. Andere pc laptop moet ik nog regelen om te testen. Wel heb ik zelf op de experia box v9 de wifi met de knop onder de usb poort uitgezet. Hoop dat in ieder geval de hoofdpijn snel over gaat.
Reputatie 7
Badge +24
Andere browser helpt niet. Andere pc laptop moet ik nog regelen om te testen. Wel heb ik zelf op de experia box v9 de wifi met de knop onder de usb poort uitgezet. Hoop dat in ieder geval de hoofdpijn snel over gaat.
Oké, ik ben benieuwd of een andere pc/laptop dit probleem ook heeft. Ik hoop ook dat je hoofdpijn snel over gaat! (ook al denk ik niet per se dat het met de WiFi te maken heeft)

Reageer