ethernet ledje oranje

• 25 december 2012
  • 7 reacties
  • 22172 keer bekeken

Beste,

Mijn ouders hebben onlangs het installatiepakket binnen gekregen wat vervolgens is geinstalleerd door een monteur of twee. Het is ze niet gelukt om het af te krijgen of verbinding te krijgen. Vanwege de vakantieperiode zullen ze pas volgend jaar terug komen op geloof ik 11 januari. Het nadeel is dat mijn ouders het oude abonnement hebben afgezegd, waardoor ze dus geen tv en telefoon meer hebben. Ik wil ze daarom graag helpen aangezien ze niet zo technisch zijn.

Alle kabels zijn goed aangesloten maar toch branden de lampjes op het glasvezelkastje als volgt:

Power              groen

Glas                 groen

Ethernet          oranje (constant)

Groeten

7 reacties

Hier zou ik ook graag antwoord op willen hebben.

Ik heb hetzelfde probleem: het ethernet lampje is oranje.

Hoe kan je die groen krijgen?

Hoi Dreumelnaar,

Volgens hoort deze led ook oranje te zijn.

Het probleem zit hem in de activatie van je pakket.

Als je deze nog niet hebt geactiveerd, heb je alleen internet. De snelheid is voor activatie ook een stuk langzamer (30 Mbit)

Als je nog geen wawchtwoord hebt ingesteld, zul je deze eerst moeten aanmaken via onderstaande link:

https://cscmail.kpnmail.nl/wachtwoordreset/

Activeren doe je via mijnkpn en deze is via onderstaand adres te vinden

https://www.kpn.com/glasvezel/inloggen.html

Nadat je bent ingelogd, vind je op het overzicht de knop Activeren.

Als deze er niet staat, kijk dan bij mijn produkten of alles actief is (staat er niets bij, dan zijn ze reeds actief)

Als er geen producten actief zijn en de knop activeren staat er niet, dan zullen ze bij de klantenservice moeten zorgen dat deze knop zichtbaar wordt.

Ik hoop dat dit je probleem oplost.

Succes!

Hallo,

Er is ook geen 30 Mbit verbinding. De eerste link die u stuurde, waarbij er een wachtwoord dient ingesteld te worden werkt alleen vanaf het adres in kwestie. Wat dus lastig is aangezien er helemaal geen verbinding is! 

Ik heb via een omweg geprobeert het account te activeren, maar de brief met het wachtwoord van KPN is verdwenen. Ik heb alleen een brief met het contact email adres en het KPN email adres. Als ik hiervan het wachtwoord wil veranderen moet ik een aantal gegevens invullen zoals de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer, poscode enz.. Zelfs dan geeft de site aan dat er niks is gevonden!

Help! Alvast bedankt.

groeten

Lampje hoort inderdaad oranje te zijn. 

Hallo,

Je krijgt ook geen brief met wachtwoord van KPN. Je moet je wachtwoord via de eerste link zelf aanmaken en dit kan idd alleen maar via de KPN-(glasvezel)verbinding.

Aangezien je helemaal geen internet hebt, raad ik je aan de helpdesk te bellen (24-uur per dag bereikbaar) en aan te geven dat je de verbinding wilt laten activeren.

Het glasvezelkastje heeft verbinding met de centrale, dus het probleem zal intern nagekeken moeten worden.

Groet,

Rafael

Over het wachtwoord; ik kreeg mijn wachtwoord wel per brief. Die had ik al een jaar voordat alles uberhaupt was aangesloten.

Reputatie 5
Badge +11
Beste Dreumelnaar,

Is de verbinding inmiddels in orde? Mocht het nog niet in orde zijn, dan hoor ik dat graag van je middels een privébericht. Graag ontvang ik dan je postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer