Beantwoord

Ethernet poorten op router tekort

  • 1 October 2019
  • 56 reacties
  • 7789 keer bekeken

Een tijdje geleden had ik een monteur van kpn laten komen om het internet up to date te brengen, hij heeft toen de router vervangen voor een nieuwe maar deze router heeft 2 poortjes minder voor de bekabeling/ethernet. Is het mogelijk dat we een router krijgen met meer ethernet poorten?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 4 October 2019, 19:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

56 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Agid, welkom op het forum.

Bij een modemwissel is dit mogelijk. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Volgens mij is mijn profiel nu aangevuld met relevante gegevens.
Reputatie 7
Badge +24
2 poorten minder, dat kan niet. 1 poort minder zou kunnen, dan is uw Experiabox vervangen door een v10a. Deze heeft 3 poorten tegen 4 poorten bij eerdere modellen.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb dit even verkeerd uitgelegd hierboven. Je krijgt geen nieuwe router maar een switch erbij waarmee je dus meer poortjes kunt creëren. Bij deze onderweg.

Wij hebben het zelfde probleem als beschreven in deze topic, mag ik vragen wat u gedaan heeft om dit te verhelpen. 

Mvg Dennis. 

Reputatie 7
Badge +24

Wij hebben het zelfde probleem als beschreven in deze topic, mag ik vragen wat u gedaan heeft om dit te verhelpen. 

Mvg Dennis. 

Dat mag zeker. Mag ik om een toelichting vragen? Jij hebt ook een nieuwe modem gekregen o.i.d.? 

Vragen mag altijd, klopt wij zijn van Telfort naar KPN overgestapt en hebben een nieuwe modum v10A binnen gekregen met 3 Ethernet poorten en kom dus 1 poort te kort voor de zonnepanelen.

Nu dacht ik ik doe er even een splitter tussen en klaar, maar dat werkt dus niet.

En naar wat zoeken kwam ik op dit forum terecht en zag dat KPN een oplossing heeft voor dit probleem.

Graag hoor ik van u

Mvg Dennis. 

Reputatie 7
Badge +24

Vragen mag altijd, klopt wij zijn van Telfort naar KPN overgestapt en hebben een nieuwe modum v10A binnen gekregen met 3 Ethernet poorten en kom dus 1 poort te kort voor de zonnepanelen.

Nu dacht ik ik doe er even een splitter tussen en klaar, maar dat werkt dus niet.

En naar wat zoeken kwam ik op dit forum terecht en zag dat KPN een oplossing heeft voor dit probleem.

Graag hoor ik van u

Mvg Dennis. 

Wat bedoelt u met "splitter"? Je hebt een switch nodig: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Reputatie 7
Badge +24

In dit geval heb je inderdaad recht op een switch, geen splitter overigens. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

In dit geval heb je inderdaad recht op een switch, geen splitter overigens. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

✔️ Voldaan aan mijn verplichtingen 😉

Reputatie 7
Badge +24

✔️ Voldaan aan mijn verplichtingen 😉

Ik ook. :wink: Bij deze onderweg. Laat je even weten of je het hebt ontvangen? 

Wij hebben hetzelfde probleem, een nieuwe box experia V10a, abbo voor 2 tv's, maar kunnen nu maar 1 aansluiten door een poort te kort. Hopelijk kan dat ook opgelost worden? :blush:

mag ik ook een "gratis” switch :sweat_smile:

nee wacht ik heb er boven nog 10 liggen :laughing:

het betref 2 tv ontvangers past op de v10a

het andere netwerk gedeelte is voor de klant

ik ga ook niet om een switch vragen als ik er 5 pc's achter doe of camera's enz.

ik heb er een 24 poort achter zitten en boven een 16 poort

zelf gekocht

bij een 3e itv ontvanger krijg je wel een gratis switch van kpn dacht ik

 

Ach als je een abbo afsluit voor 2 tv's verwacht ik ook dat je die normaal kan gebruiken. Dat kon bij de 9 ook, waarom moet dat nu anders zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ach als je een abbo afsluit voor 2 tv's verwacht ik ook dat je die normaal kan gebruiken. Dat kon bij de 9 ook, waarom moet dat nu anders zijn. 

Die kun je ook normaal gebruiken. Er zitten immers 3 poorten op de Experiabox. 

ik snap niet waarom kpn niet gewoon een box aanbied met 6 of 8 poorten..
ik heb ook een tekort en een switch heb ik er al 2 van die niet werken op de box.

misschien een idee voor knp om met de tijd mee te gaan waarin iedereen meerdere tvs in huis heeft pc`s, zonnepanelen en cameras….. 

Reputatie 7
Badge +24

Routers hebben nooit meer dan 4 poorten. Kijk maar eens naar de grote merken als Netgear of TP-Link. Nergens zie je meer dan 4 poorten.

En zonnepanelen en camera's kun je gewoon aansluiten op een switch zonder igmp snooping.

Routers hebben nooit meer dan 4 poorten. Kijk maar eens naar de grote merken als Netgear of TP-Link. Nergens zie je meer dan 4 poorten.

En zonnepanelen en camera's kun je gewoon aansluiten op een switch zonder igmp snooping.


Ik heb echter wel 6 poorten op mijn netgear r9000 zitten en een wan poort

2 kan ik ook dubbel in zetten voor bv een nas

 

Reputatie 7
Badge +24

Zover ik weet bestaan die modems helemaal niet, in ieder geval niet bij de Nederlandse providers. Je zou wel kunnen kijken naar een switch met veel poorten

Reputatie 7
Badge +24

Routers hebben nooit meer dan 4 poorten. Kijk maar eens naar de grote merken als Netgear of TP-Link. Nergens zie je meer dan 4 poorten.

En zonnepanelen en camera's kun je gewoon aansluiten op een switch zonder igmp snooping.


Ik heb echter wel 6 poorten op mijn netgear r9000 zitten en een wan poort

2 kan ik ook dubbel in zetten voor bv een nas

 

Ik denk dat Nick doelde op modems die door providers standaard worden geleverd. 

@Alex_P

Dat denk ik niet als ik de text zo door lees

“Routers hebben nooit meer dan 4 poorten. Kijk maar eens naar de grote merken als Netgear of TP-Link”

Ik bedoel het niet verkeerd

Maar er bestaan Routers met meer poorten als 4 en wou het Ff melden

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik doel op modemrouters met vergelijkbare functionaliteit als de Experiabox. 

Reputatie 7

Ik heb een router met drie poorten maar het liefst heb ik er één met twee poorten, één WAN poort en één LAN poort.

Ik heb achter mijn router twee 8 poorts switches in mijn meterkast hangen die de distributie binnen onze woning verzorgen.

Daarnaast staan er nog vier 5 poorts switches in woonkamer, tuinkamer en werkkamer.

Modem routers vergelijkbaar als de de experiabox

En daar haal je netgear en Tp-link bij

Nick ik snap je niet meer

Ik heb mijn punt gemaakt

En zijn routers die meer als 4 poorten hebben

En dat is  mijn netgear

Krijg je trouwens een netgear van een provider

Ik ken geen provider die een netgear of Tp-link levert

Ik kan het mis hebben hoor

 

 

Ik heb een router met drie poorten maar het liefst heb ik er één met twee poorten, één WAN poort en één LAN poort.

Ik heb achter mijn router twee 8 poorts switches in mijn meterkast hangen die de distributie binnen onze woning verzorgen.

Daarnaast staan er nog vier 5 poorts switches in woonkamer, tuinkamer en werkkamer.


Ik gebruik ook maar 1 lan poort van die r9000

Ik doel hier op er bestaan Routers met meer poorten als 4