Beantwoord

Ethernet valt steeds weg

  • 17 July 2020
  • 24 reacties
  • 1318 keer bekeken

Sinds ik een nieuwe laptop heb, valt mijn bekabelde internet (on)regelmatig uit, soms gaat het over naar wifi, soms helemaal uit. Met opnieuw opstarten van de laptop heb ik weer bekabelde verbinding, tot deze weer wegvalt. Met de oude laptop nooit problemen gehad.

Heb al een nieuwe ethernetkabel geprobeerd, maar geen resultaat.

Mijn huidige experiabox is een v7. (misschien te oud)

Wie weet de oplossing?

icon

Beste antwoord door AdDia 22 July 2020, 16:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Hallo @AdDia , even de helpdesk bellen voor een ander modem, deze is nu te oud en wordt vervangen door een nieuwer type.

Als tussenoplossing zou je de LAN-kabel ook eens in een andere gele LAN-poort kunnen steken, het kan zijn dat 1 of meer LAN-poorten het gaan begeven, je hebt er 4, dus nog 3 mogelijkheden.

 

 

Hallo JanD, dank je wel

Reputatie 7

Hoi @AdDia, welkom bij ons op het forum. Dat modem Experia Box kan inderdaad vervangen worden, is dat telefonisch al gelukt? Hoe doet jouw verbinding het sindsdien?

Als het nog niet gelukt is kan je jouw forumprofiel helemaal invullen, dan kan ik ook met je meekijken naar het modem :slight_smile:

Hallo Jasper,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe experiabox, de v12, geïnstalleerd. Ik zal het een poosje afkijken of het probleem verholpen is.

Reputatie 7

Dat klinkt goed @AdDia, laten we dat even aankijken inderdaad. Het klinkt alsof je nu nog geen verbrekingen hebt gehad, hopelijk blijft dat zo.

Reputatie 7

Hoi @AdDia, ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ga er vanuit dat dat betekent dat de nieuwe modem het probleem heeft verholpen. Als dat niet zo is, of als je andere vragen voor ons hebt, trek gerust aan de bel.

Hallo Jasper,

Afgelopen vrijdag, na installatie van het nieuwe modem, is het internet 2x uitgevallen, zaterdag geen problemen, zondag niet aangestaan, vandaag nog geen problemen gehad. Misschien nog even langer aankijken?

Hallo Jasper,

Ik kom nog even snel bij je terug, de bekabelde internet verbinding valt zojuist weer uit, en gaat over naar Wifi, meestal valt de verbinding daarna helemaal weg.

Inderdaad, de verbinding viel helemaal weg. Hierna opnieuw opgestart en de bekabelde internet verbinding was weer terug. Inmiddels is deze ook weer weggevallen en overgegaan naar wifi, dus zo meteen zal deze ook wegvallen(waarschijnlijk).

Reputatie 7

Hmm, dat werkt nog niet zoals het hoort dus! Ik wilde je verbinding ook gaan nakijken, maar ik zie dat er nog geen gegevens op je forumprofiel staan. Zou je die in kunnen vullen zodat ik mee kan kijken? :slight_smile:

Hallo Jasper,

Ik heb mijn forumprofiel zoveel mogelijk ingevuld.

Het is vandaag met de laptop een herhaling van zetten in vergelijking met gisteren.

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat u dan bij de leverancier van de laptop aan moet kloppen...

Reputatie 4
Badge +2

of een slechte kabel

Ik heb contact gehad met de leverancier van de laptop(Lenovo). Die beweert dat het een communicatiefout is tussen Window’s 10 en het modem. Het modem is een Experiabox v12 met wifi 6 en op de laptop staat Window's 10, versie 2004.

Weet iemand hier wat meer over? En hoe dit op te lossen?

Reputatie 7

Met de gegevens die je hebt ingevuld heb ik de verbinding nagekeken, die ziet er tot en met het modem prima en stabiel uit. 

Ik denk niet dat de WiFi er veel invloed op heeft, je zei immers al dat de bekabelde verbinding ook wegviel. Dat was met dit modem en met het vorige modem ook, daardoor neig ik net als Nick meer naar de laptop dan naar het modem of de combinatie. Weet je of andere apparaten hetzelfde vertonen op jouw verbinding, of is het alleen deze Lenovo laptop?

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb contact gehad met de leverancier van de laptop(Lenovo). Die beweert dat het een communicatiefout is tussen Window’s 10 en het modem. Het modem is een Experiabox v12 met wifi 6 en op de laptop staat Window's 10, versie 2004.

Weet iemand hier wat meer over? En hoe dit op te lossen?

Ik denk dat jouw laptop en windows v10 2004 niet overweg kunnen met Wifi 6 (802.11AX)in het modem kun je deze instelling veranderen. 

Heeft dit ook invloed op de bekabelde internet verbinding? Zo ja, hoe kom ik dan in het modem en wat moet ik precies veranderen?

Reputatie 7

Het kan zijn dat die Windows versie niet met WiFi 6 overweg kan, maar dat heeft geen effect op de bekabelde verbinding, waar je ook last van had. Je kunt het wel uitzetten in jouw modem, om te kijken of het een verbetering geeft voor de WiFi verbinding.

Had je ook al kunnen testen of een ander apparaat hetzelfde heeft als de Lenovo laptop?

Hallo Jasper,

Helaas heb ik niet zo snel een vergelijkbaar apparaat, maar hiervoor met een window’s 7 laptop heb ik nooit problemen gehad met de ethernet verbinding. Gezien de acties die we al hebben ondernomen, zoals een nieuw modem en nieuwe ethernet kabel, ga ik eerst in overleg met de leverancier.

Ik wil jullie in ieder geval alvast bedanken voor jullie antwoorden tot nu toe.

Reputatie 7

Graag gedaan @AdDia, ik ben ook benieuwd wat er uit het overleg met de leverancier komt. Laat je dat ons weten?

Even een update wat betreft het overleg met de leverancier van de laptop.

Eerst heb ik een nieuwe driver geïnstalleerd voor de ethernet adapter, daarna een poosje uitgeprobeerd, maar had helaas geen resultaat.

Daarna alles teruggezet naar fabrieksinstellingen, had ook geen resultaat.

Nu heb ik de laptop opgestuurd naar hun service centrum, alwaar nieuwe ethernet en wifi kaarten worden gemonteerd.

Hopelijk werkt daarna alles weer normaal.

Reputatie 7

De laptop wordt goed nagekeken dus, dat is prettig. Dank je voor de update, ik ben ook nieuwsgierig hoe het gaat als de laptop weer thuis is.

Hallo Jasper,

 

Even een update van mijn laptop.

Ik heb de laptop weer retour ontvangen van de fabrikant en die heeft er een nieuwe internet adapter in geplaatst.

Helaas had het geen resultaat, daar ik nog steeds met enige regelmaat van het ethernet werd afgegooid.

Via, via ben ik terecht gekomen bij een software bedrijf. Die hebben een update uitgevoerd van een driver in het besturingsprogramma. Sindsdien heb ik al 14 dagen geen problemen meer, dus het lijkt opgelost. (fingers crossed)

In ieder geval bedankt voor jullie support.

Reputatie 7

Hoi @AdDia, via via geeft het gelukkig toch een verbetering dus, dat is goed om te lezen. Hopelijk is het sindsdien ook stabiel goed gebleven.

Graag gedaan, als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.