Beantwoord

ethernetkabel splitsen met een hub?

• 3 april 2018
  • 9 reacties
  • 683 keer bekeken

Hallo ik vroeg me af, ik moet een ethernetkabel via een pvc buis doortrekken, echter deze kabel past er niet meer doorheen...is het mogelijk om vanuit de reeds aanwezige etherkabel van de modem, die komt bij tv- ontvanger kastje uit, een hub te gebruiken tussen tv-ontvanger en tv? (dan kan ik nl een extra ethernetkabel aansluiten voor hifiset...)?
alvast bedankt...
icon

Beste antwoord door Edwin_Merks 3 april 2018, 22:59

Je kunt aan het einde vd kabel een switch plaatsen. Van daaruit kun je naar het tv kastje en naar de hifiset. Gebruik er wel eentje die IGMP-snooping ondersteunt. Deze kun je kopen via KPN (op de site). Bij voorbeeld een Netgear GS105E. Een KPN Wifi-versterker kan overigens ook. Die heeft een ingebouwde switch. Kost €49 en heb je gelijk een beter bereik 😉
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Je kunt aan het einde vd kabel een switch plaatsen. Van daaruit kun je naar het tv kastje en naar de hifiset. Gebruik er wel eentje die IGMP-snooping ondersteunt. Deze kun je kopen via KPN (op de site). Bij voorbeeld een Netgear GS105E. Een KPN Wifi-versterker kan overigens ook. Die heeft een ingebouwde switch. Kost €49 en heb je gelijk een beter bereik 😉
Dank je wel Edwin, voor je reactie...heb nog wel een versterker, van KPN, echter zal dat geen mindere kwaliteit muziek geven denk je?
fijne dag..
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Een hub zal veel mindere kwaliteit geven dan de switch die in de versterker zit. Luister je via WiFi, ja dan is er een mogelijkheid dat de kwaliteit/verbinding minder wordt.
Reputatie 7
Badge +10
In een ethernet kabel zitten 4 aderparen waarvan er in praktijk 2 paren gebruikt worden.
( bijna altijd, alleen voor grote doorvoer wel )
Dus, wat ik regelmatig doe, 2 stekertjes aan elke kant vd kabel zetten.
Ik kan zo 123 geen mooie uitleg vinden op het www.
Maar je gebruikt pennen 1en2 en 3en6
Reputatie 7
Badge +30
Maar, daarmee limiteer je je wel tot 100Mbit/s en persoonlijk vind ik 100Mbit/s echt niet meer kunnen in een bedraad netwerk.
Reputatie 7
Badge +10
Hmm, tja, dat hangt van het gebruik af, in de meeste gevallen volstaat dat prima
100Mbit/s is best veel :-)
Veelal is de verbinding met de buitenwereld veel minder.

Maar goed, het is maar een mogelijkheid.

@frodosreturnNeem me niet kwalijk dat ik dit vraag, je wil niet de kabel met de plug er door trekken neem ik aan ?
Plugjes aanknijpen is niet moeilijk, maar ja dat is met alles als je het eenmaal weet en al eens gedaan hebt.
Reputatie 7
Badge +30
Hmm, tja, dat hangt van het gebruik af, in de meeste gevallen volstaat dat prima

Klopt. Maar in zo'n geval is een switch waarschijnlijk een betere oplossing. Binnen je thuisnetwerk kunnen veel meer dingen gebeuren dan alleen verbindingen met de buitenwereld (lokale bestandsoverdrachten, streams, etc) en dan is mijns inziens gigabit toch wel de standaard op dit moment.

@frodosreturnNeem me niet kwalijk dat ik dit vraag, je wil niet de kabel met de plug er door trekken neem ik aan ?
Plugjes aanknijpen is niet moeilijk, maar ja dat is met alles als je het eenmaal weet en al eens gedaan hebt.

Het lukt me niet om met de trekveer onder de vloer verder te geraken dan een paar meter...er lopen al twee lijnen door een normale pvc buis, liefste had ik deze gewoon doorgetrokken, dan was het probleem ogelost
Reputatie 7
Badge +10
Een kabel er bij in een buis is altijd lastig, beter trek je alles er uit en dan met een extra alles weer terug.
Heb je een stalen duw cq trek veer, zo'n nylon is "veer" is soms beter.
En dan is er ook nog de stofzuiger met cassetbandje truuk.
En pas op dat je niet de bestaande kabel(s) doorzaagt met een touwtje of veer.

Reageer