Beantwoord

ethernetpoorten te weinig op experiabox v10a

  • 17 March 2019
  • 12 reacties
  • 346 keer bekeken

Mijn nieuwe experiabox v10a heeft nog maar 3 ethernetpoorten, terwijl mijn vorige experiabox er 4 had.
Met 2 tv ontvangers en 1 computer is dus alles bezet.
Nu krijg ik volgende week een nieuwe verwarmingsketel die aangesloten moet worden op de experiabox i.vm. beheren hiervan op afstand.
dus ik kom een ethernetpoort te kort.
Hoe lost KPN dit op?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 29 October 2020, 18:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi nuku, welkom hier. Ik kan je hiervoor een simpele switch sturen. Sluit deze aan op een poort samen met je pc, niet met een televisieontvanger. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Hi nuku, welke hier. Ik kan je hiervoor een simpele switch sturen. Sluit deze aan op een poort samen met je pc, niet met een televisieontvanger. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

@nuku79 ,
tegen betaling natuurlijk.
Reputatie 7
Hi nuku, welke hier. Ik kan je hiervoor een simpele switch sturen. Sluit deze aan op een poort samen met je pc, niet met een televisieontvanger. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?@nuku79 ,
tegen betaling natuurlijk.

Hoezo "tegen betaling natuurlijk", @Alex_P biedt hier toch echt een gratis switch aan, dat gebeurt wel vaker bij KPN.
hallo @wjb
is toch logisch, als ik poorten tekort kom moet ik er ook een kopen, ik meen dat het beleid inzake gratis switches gewijzigd is, zie elders binnnen dit forum, alleen als je meer dan 4 iptv's hebt en 3 poorten heb je nog recht op een gratis switch.
Reputatie 7
Ook als bij het vervangen van een Experia Box met de V10A een tekort aan poorten ontstaat is KPN bereid om gratis een switch te leveren. In dit geval een switch zonder IGMP snooping ondersteuning, waarschijnlijk een Netgear GS605.
Reputatie 7
Badge +24
@Jan-D. Niet helemaal waar. @wjb heeft gelijk. Wij bieden dit zeker gratis aan bij de V10a, dit is echter een simpele switch zonder IGMP snooping. Dit wordt ook gratis aangeboden bij een omruiling van een V8/9/10 naar de V10a, iets dat hier blijkbaar niet is gedaan. Vandaar ook mijn aanbod. Voor een switch waarbij zowel itv als internet wordt aangesloten moet er wel worden betaald, die zijn ook iets prijziger.
Oké @Alex_P en
@wjb ,
duidelijk voor mij nu.

Hallo, ik ben een (oude) telfortklant en dus sinds kort op KPN aangewezen.

Ik heb ook de experia v10A met 3 poorten, helaas door een nieuwe TV en een nieuwe CV ketel (draadloze thermostaat) en ben nog van plan om zonnepanelen te nemen. Heb ik ook niet genoeg aan 3 ethernet poorten. Moet ik nu een 30 euro switch kopen?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jos, welkom hier. 

Welke switch je aanschaft ligt geheel aan jou natuurlijk. Wij bieden inderdaad een switch aan voor € 29,-. Je mag ook een andere aanschaffen, zolang het maar IGMP Snooping ondersteunt zodat zowel iTV als internet via dezelfde switch kan werken. 

@Alex_P  ik heb u een DM gestuurd.

Reputatie 7
Badge +24

@Jos Knol  Ik heb het gezien, helaas kan ik je verzoek niet inwilligen. Dat kan ik alleen doen als je poorten tekort komt door het aansluiten van televisieontvangers. Zolang er 1 poort over is voor andere apparaten zul je helaas de switch zelf moeten aanschaffen. 

bedankt voor het antwoord