Beantwoord

Expedia box v10 - opeens geen internet meer

  • 27 September 2019
  • 8 reacties
  • 349 keer bekeken

Ik maak sinds een aantal maanden gebruik van een Expedia box v10 voor mijn internet via kpn (glasvezel) . Ik heb nooit een probleem gehad sinds het geïnstalleerd is, tot afgelopen woensdag (25-09-19). Ik kwam thuis en zag dat de wifi wel verbinding maakte maar geen internet connectie had. Ook mijn pc die aangesloten is via een bedrade verbinding had geen toegang.
Ik opende mijn kpn app en controleerde of er geen storing was. Helaas voor mij was er geen storing in de buurt dus kwam ik tot de conclusie dat er iets niet goed zat aan mijn kant.
Na het inspecteren van de Expedia box zag ik dat services op oranje stond en internet op rood. De rest was groen. Ik had als eerste het herstel knopje gebruikt, maar dit maakte de situatie niet beter, het knopje services was nu rood. Met rood kan je niet zoveel dus ik besloot de stroom er maar een halve minuut af te halen. Services was weer oranje, internet rood.
De volgende stap was het resetten met de reset knop. Ik prikte een sim tool erin tot power naar rood sprong. Hierna had ik de box een half uur met rust gelaten in de hoop dat met een beetje tijd en ruimte hij misschien de wil om te functioneren weer vond. Helaas niet. Ik bleef maar uitkomen op services oranje.
Uit wanhoop had ik ook maar het genexis apparaat van de stroom gehaald en alle kabeltjes losgemaakt en opnieuw erin geprikt.
Na alles dus geprobeerd te hebben besloot ik toch maar te bellen, alleen kreeg ik het niet voor elkaar om een persoon aan de lijn te krijgen. Ik werd via het menu naar een link in een SMS verwezen en kwam zo weer uit op hetzelfde punt als waar ik terecht kwam via de app.
Daarna begon ik het proces van contact zoeken via de web chat. Ik heb ongeveer 50 minuten in de chat gezeten met een medewerker die mij bijna alle handelingen die ik hierboven beschreven heb nogmaals liet uitvoeren. Wij kwamen tot de conclusie dat herstellen en resetten dus niet werkt en hij zou een meting doen. Na lang wachten kwam de medewerker met het bericht dat hij uitkwam op het sturen van een storingsmonteur en hij vroeg mij om een 06 nummer. Na het geven van mijn nummer kreeg ik geen reactie meer van deze medewerker. Ik had gevraagd of hij er nog was en of ik verder nog iets moest doen. Na 20 minuten zonder enige reactie werd de sessie beëindigd door de medewerker. Beetje jammer want 50 minuten voor de meterkast zitten met een mobiel in je hand is best onprettig.
Ik ging er maar vanuit het dat goed zou komen en er misschien contact met mij opgenomen zou worden. Dit is dus niet gebeurd en vraag mij af wat ik nu moet doen.
icon

Beste antwoord door Roos125 2 October 2019, 12:34

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +19
De klantenservice bellen is het snelst. 0800-0402 Dag en nacht gratis bereikbaar.
De klantenservice bellen is het snelst. 0800-0402 Dag en nacht gratis bereikbaar.

Dit had ik dus geprobeerd maar als ik bel krijg ik een menu en als ik dan aangeef dat ik een internet probleem heb, geen verbinding heb, oranje en rode lampjes op de Expedia box heb, dan word er een SMS met een link naar de service tool geen diensten. Daarna word er door het menu opgehangen. De service tool geen diensten is het eerste waar ik naar gekeken had via de mijn kpn app, dus daar schoot ik niets mee op.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Roos125, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Zoals je het omschrijft, dient er inderdaad een storingsmonteur te komen. Echter kan ik zonder gegevens niet zoveel voor je betekenen! Kan je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en bereikbaarheidsnummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Dan gaan we zo snel mogelijk voor je kijken!
Goedemorgen @Roos125, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Zoals je het omschrijft, dient er inderdaad een storingsmonteur te komen. Echter kan ik zonder gegevens niet zoveel voor je betekenen! Kan je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en bereikbaarheidsnummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Dan gaan we zo snel mogelijk voor je kijken!


Bedankt, ik heb mijn gegevens ingevuld!
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Roos125 Ik heb even van @Susan_ overgenomen. Zoals net besproken komt er morgenochtend een monteur bij je langs. Ik hoop dat het snel in orde is.
Heb je de NT glasvezel kastje al na gekeken of hier lampjes branden en deze ook eens spanning loos te maken door de stroomadapter eruit te halen
Misschien werkt dan alles weer
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Roos125 Ik was nog even nieuwsgierig hoe de afspraak met de monteur is verlopen. Werkt alles weer zoals het moet?
Hallo @Roos125 Ik was nog even nieuwsgierig hoe de afspraak met de monteur is verlopen. Werkt alles weer zoals het moet?
De eerste monteur (zaterdag) kon het probleem niet oplossen maar had wel vast gesteld dat het probleem niet in mijn apparaten zat. De tweede monteur is dinsdag gekomen en heeft in een kast buiten mijn huis een reparatie uitgevoerd. Hierna werkte alles gelukkig weer.
Bedankt voor de hulp en de service!

Reageer