Beantwoord

Experia 12. Geen internet. Alle modemlampjes branden, behalve 'power'

  • 17 December 2021
  • 14 reacties
  • 1564 keer bekeken

Badge

Heb geen internet (niet via de kabel, noch via Wi Fi) en vreemd genoeg branden alle lampjes op de Experia 12 Box, behalve 'power'. Heb de 'soft reset' van 30 seconden uitgevoerd en ook een 'hard reset' van 10 minuten maar het probleem blijft bestaan. Iemand enig idee wat de verklaring en oplossing zou kunnen zijn? 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 17 December 2021, 19:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 6

Ben ik nog nooit tegengekomen.
Mijn eerste gedachten gaan uit naar een defect modem.

Zitten alle kabels op de juist plek op de achterkant?

Badge

Ja, alle kabels zitten op de juiste plaatsen ingeplugd. Gisteravond was er nog geen probleem. Bijkomende uitdaging: televisie werkt natuurlijk ook niet. Op mijn TV-scherm wordt mij gevraagd voor 'volgende' te kiezen om de ontvanger opnieuw te installeren. Maar ja, de afstandsbediening maakt geen contact met de TV-ontvanger, hoewel daar het groene lampje van brandt. 🙄🤔 Heb gecheckt: er zijn geen storingen of werkzaamheden gemeld in mijn wijk.

 

Hoi @Terrence . Zit jij op koper of op glasvezel? In het geval van dat laatste: Welke lampjes branden er op het glasvezelkastje?

(heeft deze verbinding wel gewerkt? Of ben je alles voor het eerst aan het aansluiten?)

Badge

Bij mij in de wijk is er nog geen glasvezelnetwerk, @Erwin_ . Modem en aansluiting zijn zo'n twee jaar oud. Gisteren werkte de hele setup nog perfect. Wat ik zo apart vindt is dat het 'power' lampje niet brandt maar alle andere lampjes op het modem wel. Heb - op mijn mobiel zonder onbeperkt internet 🥺 - zitten googlen maar kwam deze uitdaging nog nergens tegen. Dus ik vermoed dat het modem stuk is. Hij staat vlakbij de vensterbank. Kan het zijn dat er water in is gekomen door het planten water geven, gistermiddag? Toch vreemd dan dat-ie het gisteravond nog deed.

Zit onder de vensterbank ook een kachel/radiator?

@Terrence : kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Badge

@martijn197108 Inderdaad, een radiator. Zou het modem slecht functioneren omdat het te warm is op de plek waar die staat?

 

@Erwin_ Gedaan!

 

En bedankt voor de reacties zover, beste mensen! 🖖

@martijn197108 Inderdaad, een radiator. Zou het modem slecht functioneren omdat het te warm is op de plek waar die staat?

Goed voor een modem is het in ieder geval niet.Heb je de mogenlijkheid om hem ergens anders neer te zetten?

@Terrence : Leuk je even gesproken te hebben. We hebben samen nog even de verbinding doorlopen. De buren melden geen storingen met KPN. Er zit geen splitter tussen. Het kabeltje is intact en heeft de juiste lengte. Er is verder ook niks aan de plek veranderd waar het modem staat.  Conclusie: Moet haast wel een kapotte Box12 zijn.

Ik stuur een nieuwe op. Die kun je op het afgesproken PostNL punt omruilen voor de defecte.  Mocht dit niet de oplossing zijn, wil ik dat uiteraard heel graag weten. 

Badge

@martijn197108 Lastig vanwege de geringe kabellengte. Maar @Erwin_ was zo aardig mij te bellen en een nieuw modem te laten opsturen. Dan is het hopelijk opgelost. Gelukkig ben ik oud en heb dus boeken en een platenspeler in huis dus ook zonder internet vermaak ik mij prima. 😊 Bovendien ben ik dit weekend niet thuis. 

 

Dank voor het meedenken! 🤘

Hallo @Terrence ,

Ik zou het nieuwe modem toch proberen ergens anders neer te zetten.Straks heb je op een gegeven moment weer hetzelfde probleem.Ook kan het modem door de kachel oververhit raken wat ook zeker niet wenselijk is.

Badge

Heb zojuist 'verlengsnoer voor modem' op mijn boodschappenlijstje gezet, @martijn197108. Goeie tip! Zodra het nieuwe modem binnen is, komt-ie twee meter verderop te staan, weg van de radiator. Of ik hang'm aan de muur zodat-ie dubbelt als kunstobject. 😁

goed zo!Volgens mij staat het ook in de handleiding. @Erwin_ Zeg hier de volgende keer ook wat van!

Badge

Met het nieuwe modem doet alles het weer prima. Dank voor het meedenken!