Beantwoord

Experia box 10a firewall

  • 23 April 2019
  • 2 reacties
  • 665 keer bekeken

Ik ben eigenlijk helemaal niet blij met KPN, ik heb bij mijn moeder een experia box 10a aangesloten en dat ding is zo erg dichtgezet dat ik nu niks meer kan, geen eigen ip-range, niet spelen met de firewall instellingen, geen eigen DNS, niks gaat meer. Wil ik andere zaken aansluiten zoals lampen, dan moet ik het maar in de DMZ zetten, alsof dat veilig is. Ik vind dit gewoon KUT geregeld en ik ben helemaal klaar met KPN. Vanmorgen nog een telefoontje aan gewaagd. Antwoord: beleid van KPN.
Ik heb niks aan het beleid van KPN, achter mijn digitale voordeur wil ik zelf bepalen wat er gebeurd en het niet opgedrongen krijgen. Laat KPN gewoon het WAN beheren met Huawei dan doe ik het wel thuis.
Vandaag weer het oude stenen tijdperk modem aangesloten, nu werkt alles weer.

Even voor de duidelijkheid: mijn moeder van 80 hoeft geen interactieve televisie, maar ze wel graag haar lampen, gordijnen en dergelijke automatisch bedienen via haar iphone.

Welk andere modem kan ik gebruiken als ik de Experiabox niet kan gebruiken of moet ik een provider wissel overwegen?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 24 April 2019, 14:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hoi @Seekje . Welkom op het forum. Jammer dat je functionaliteit mist in de experiabox v10a.
Ik ben het met je eens dat deze redelijk is dichtgetimmerd. Dat heeft met de wensen van onze gemiddelde klant te maken. Daar heb jij nu niet veel aan.
Het is mogelijk om een eigen router aan te sluiten. Forumgebruiker @wjb heeft daar een aantal hele nuttige topics over geschreven.
Dit is één van die topics. Ik hoop dat je daar iets aan hebt.
Overigens zou de v10a wel gewoon met externe hardware moeten werken. Als je UPnP aanzet ( ik weet, niet ideaal) zou het modem de domotica wel moeten kunnen vinden. Maar een eigen router zou wellicht een betere oplossing zijn.
Dank je Erwin,

Die draadjes had ik al gevonden, ik wilde alleen mijn ongenoegen uiten.

Ik ga me beraden, ik ben niet blij met een modem achter een modem oplossing, en ook niet met het dan maar exposen van alles via een DMZ. Het is best wel heel erg OK dat KPN kiest voor een veilige ADSL router by default, maar ze moeten niet op mijn stoel gaan zitten als ik toch een andere keuze wens te maken. Moeder heeft al lang TV van Ziggo of vergelijkbaar en ze is nog van de groep mensen die nu nog steeds denkt: KPN is toch de PTT en die zijn toch van de telefonie? Misschien toch maar eens voor haar op een rijtje zetten en haar de keuze laten maken.

Ik hoef verder geen reactie meer op mijn vraag/ongenoegen..