Beantwoord

Experia box 10a maakt geen wifi verbinding. Nu heb ik niks meer

  • 20 January 2023
  • 19 reacties
  • 178 keer bekeken

Het is begonnen met de tv ontvanger die geen verbinding meer maakte met de modem. Alles gereset, kabels omgeruild enz enz.

tv maakt al jaren draadloos verbinding met een DVS van kpn altijd prima ontvangst, zowel beneden als op zolder.

omdat het toch erg vervelend is alleen via Google Chrome cast te verbinden met kpn ITV 

dacht ik om de DVS eens om te wisselen met de werkende op zolder.

ik heb geprobeerd om ze opnieuw met elkaar te koppelen en toen begon de ellende pas echt

nu nergens meer verbinding, tv maakt geen verbinding met internet en mobiel ook niet

modem is gereset naar fabrieksinstellingen en nog niks, lampje brand wel groen maar wordt geen verbinding gemaakt frustratie hele dag en avond  al. Helup please 

icon

Beste antwoord door Visslech 28 January 2023, 16:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u wel internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Hoi @Visslech . Welkom op het forum.

Begrijp ik nu goed dat je helemaal niks meer hebt? Ook niet als je een tv/pc/laptop via een kabel aansluit op het modem?

Bedankt voor jullie reactie, 

ik heb net even geprobeerd (wij zijn echte leken op dit gebied) maar als ik laptop aan sluit met kabel dan werkt het wel 🤷‍♀️

Alleen WiFi dus niet.

Wij hebben de modem in de meterkast op de gang en geen mogelijkheid om vanuit daar naar tv met een kabel aan te sluiten.

heeft jaren gewerkt alles draadloos, dus ik snap niet waarom nu geen verbinding.

smart tv maakt ook geen verbinding meer.

 

als iemand de oplossing heeft graag 😩

De kortste klap is om te bellen met 0800 0402 .  Dan kan iemand je er ‘doorheen' praten.  

Het Forum is niet de ideale plek om dit soort zaken op te lossen. 

 

Mijn advies is om te beginnen bij het modem zelf. Geef die een reset. En sluit vervolgens alle apparatuur stuk voor stuk aan. Als je versterkers gebruikt, reset die dan ook.

Hier is meer info te vinden: https://forum.kpn.com/kennisbank-internet-132

 

Ja bellen haha, hebben wij tig x geprobeerd 

helaas verbreken ze (computer) dan na enkele vragen, zelf de verbinding.

maar we zullen maar weer eens een poging wagen 

Ik bedenk mij net dat wij een wijziging in abonnement hebben (vaste telefoon is aangevraagd en per 1 Jan actief) kan het daar aan liggen? Wij hebben nog geen telefoon aangesloten, of staat dit los ervan?

bedankt in ieder geval voor de reactie 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u inloggen op http://mijnmodem.kpn? Op die bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Stel dan zo gewoon uw WiFi netwerk weer goed in. Dat zal nu een andere naam en/of wachtwoord hebben. 

Als alternatief zou u de WiFi tool kunnen proberen:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

Login via de blauwe knop.

Voorwaarde is wel dat u een MijnKPN account heeft met uw thuis abonnement daar aan gekoppeld. 

@Nick83 bedankt

ik wil nu proberen om in te loggen in modem, alleen ze vragen een password

Waar kan ik dit terug vinden? Zoals ik al zei…. Geen enkel verstand van helaas 🙈

 

Reputatie 7
Badge +17

@Visslech de volledige uitleg staat op onze kennisbank pagina over de V10A. Achter op je modem staat een sticker waar het wachtwoord te vinden is. Deze staat bij “Admin Password”.

Begrijp ik uit je reactie dat het nog niet gelukt is contact te krijgen met de telefonische klantenservice? Als dit zo is, kijk dan eerst of het lukt in te loggen. Dan heb je namelijk toegang tot het huidige wachtwoord van je wifi. 

Als het ook daarna niet lukt, vul dan je profiel in. Laat je hier weten of het gelukt is? 

@Bram_ 

ik heb gisteren nog contact gehad met klantenservice, echter heeft het van korte duur gewerkt

 Nu weer hetzelfde probleem 

wifi is zichtbaar staat alles goed m, maar krijg geen verbinding

Medewerker heeft gisteren iets op de achtergrond gedaan en toen kon ik weer alles verbinden. Eind van deze ochtend had ik echter weer precies hetzelfde probleem en ben ik weer terug bij af zeg maar 

Hij zag dat alles juist was geïnstalleerd en probleem ligt dus echt bij kpn 

Ik begin mij nu wel giga te irriteren 😠 

hele weekend naar de klote alleen maar bezig met proberen om alles aan de gang te krijgen, geen internet, geen tv niks kan gekoppeld worden doordat er geen WiFi verbinding tot stand komt

betaal 90 per maand en niks doet het.

klantenservice vond ik ook geen prettige ervaring, als je even niet snapt wat ze vragen (degene die ik aan de lijn had dan) reageerde super geïrriteerd, terwijl ik degene ben die geïrriteerd zou moeten zijn! Werkte daarna paar uur en nu weer de zelfde ellende 😠

ik ben een heel rustig en geduldig persoon, maar dit gaat zelfs mij te ver

Ik moet morgen weer thuis werken en dan geen verbinding met WiFi dus geen laptop en printer die het doet fijn!!

Reputatie 7
Badge +17

@Visslech lukt het ondertussen wel in te loggen in het modem met bovenstaande instructies? En als je dat doet, wat staat er dan?

En je zegt dat de wifi zichtbaar is en goed staat. Bedoel je daarmee dat je de naam in de lijst met beschikbare netwerken staat? En blijft die daar staan als je in je mobiel kiest voor “Netwerk vergeten”? Instructies voor netwerk vergeten staan hier uitgelegd.

@Bram_ ja als ik inlog krijg ik een overzicht van aangesloten apparaten 

zoals laptop, Chromecast en nog wat onbekende 

als ik netwerk vergeten doe blijft hij zichtbaar in de linkst eronder

 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 bedankt

ik wil nu proberen om in te loggen in modem, alleen ze vragen een password

Heeft u dit inmiddels al voor elkaar gekregen? 

Reputatie 7
Badge +24

als ik netwerk vergeten doe blijft hij zichtbaar in de linkst eronder

Linksonder? Waar linksonder?

@Nick83 was type fout, moest “lijst” onder zijn.

niet linkst 

gewoon de lijst met beschikbare netwerken 

ik heb nu verbinding, maar wel slecht tv beeld is erg wazig 😵‍💫 niet scherp 

4 jaar lang nooit last ergens van gehad pfff

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Visslech. We zijn een paar dagen verder. Uit je laatste bericht begreep ik dat je weer verbinding had. Is dat gebleven?

Verder gaf je aan dat het beeld wazig was. Is dat nog steeds zo? Zo ja, kijk dan eerst op onze kennisbankpagina over tv of daar de winnende tip staat.

@Bram_ wij hebben de hele week geen last gehad en ik heb ook nog de super WiFi 2 set aangeschaft ter waarde van 99 eur en wekte zover wel…

tot vanmorgen, ik had geen WiFi verbinding Met mijn mobiel telefoon en daarna begon tv ook weer gek te doen. Ik kan Netflix Videoland niet opstarten. En geen verbinding met laptop.

hoe kan dit en weer nu dat het weekend is pffff

ik hoop niet dat ik weer een weekend zonder tv zit. 

 

@Bram_ ik stroom even er af gehaald en nu heb ik weer  verbinding dus geen idee wat dit nu weer was 

dus voor nu weer oké 

Reputatie 7
Badge +17

@Visslech ik wil er vanuit gaan dat dit gaat om een update of uitzondering. Komt het wel vaker voor ga ik verder voor je onderzoeken.