Beantwoord

Experia Box 12 inloggen

  • 8 July 2020
  • 15 reacties
  • 28130 keer bekeken

Goedendag,

Net een nieuwe Experiabox 12 onvangen, werkte meteen goed.

Echter voor mijn werk moet ik e.e.a instellen, echter ik kom nietbij het menu.

Heb reeds een fabrieks reset uitgevoerd met de bekende paperclip en de servicetool via mijnkpn.

Maar het wil allemaal niet werken.

Heeft iemand een oplossing om bij het menu te kunnen komen??

Vriendelijke groet,,

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 November 2021, 10:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Align58,

Als het goed is moet het lukken via mijnmodem.kpn of 192.168.2.254 en inloggen met het Admin Password achterop het modem. Let goed op dat dit wachtwoord vreemde tekens kan hebben zoals {}'’``>.

Hallo Chris, 

helaas dit werkt ook niet. 

Ik heb het plan om de modem weer te resetten met een paperclip en de glas uplink te ontkoppelen. Weet alleen niet of ik dan in het menu kan komen..

Voor de zekerheid, ik houd de reset ingedrukt tot dat het powerlampje uit en daarna weer aangaat..is dit de juiste procedure??

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Align58, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Indien het niet lukt om in te loggen, kan je het ook nog via onze servicetool proberen. Kies bijvoorbeeld voor wijzigen wifi-naam en wachtwoord, dan kom je ook in het modem. Het resetten kan op jouw manier, maar ook via een servicetool, namelijk deze :wink:

Laat je even weten of het hiermee gelukt is of dat ik je nog verder kan helpen?

Hallo Susan,

Ik heb de Experia box 12(V12) ge-reset zonder de Wan koppeling.

Reset knopje vast gehouden net zolang ingedrukt gehouden totdat de V12 weer is opgestart.

Menu was te bereiken met de standaard admin password achterop de V12.

Kan nu de instellingen aanpassen voor thuiswerken, dus heleaaml goed.

Dank voor je reactie, als deze het net zolang naar behoren werkt als de V8, dan is het helemaal goed.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Align58 top bedankt voor je terugkoppeling! Daar gaan we natuurlijk wel vanuit, dat hij het net zo lang goed blijft doen! En bij problemen of vragen weet je ons nu ook te vinden! :smile:

Ik heb ook geen mogelijkheid om in te loggen op de nieuwe v12 de code achterop de router geeft vreemde tekens een kleine A niet te vinden op mijn toetsenbord

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ook geen mogelijkheid om in te loggen op de nieuwe v12 de code achterop de router geeft vreemde tekens een kleine A niet te vinden op mijn toetsenbord

Kunt u een foto plaatsen van dit wachtwoord? 

Ik heb ook geen mogelijkheid om in te loggen op de nieuwe v12 de code achterop de router geeft vreemde tekens een kleine A niet te vinden op mijn toetsenbord

Kunt u een foto plaatsen van dit wachtwoord? 

Ja bij deze

Reputatie 7
Badge +24

Bij het plaatsen van een foto even wachten totdat die ge-upload is.

admin: foto verwijderd. Bevat allemaal privacygevoelige gegevens.

@Leoja : Die kleine a is een dakje. Die zit onder de knop 6.. Druk shift in plus 6  ..loslaten en  daarna op de spatiebalk drukken en er verschijnt dat symbooltje. 

 

Admin: lees hier alles over de Box 12, van specificaties tot instellingen

 

hoi Edwin ik was er al achter weet je ik voel mij zo dom sorry voor de overlast

Nee, joh.  Dit is nou niet bepaald een tekentje dat veel gebruikt wordt.  (Volgens mij heb ik 'm zelf nog nooit nodig gehad :-) )

Fijn dat het gelukt is. 

Toch wel heel apart dat de box 12 bet wifi 6 op mijn game computer MSI niet wordt ondersteund die net 4 jaar is. Via oude laptop ingelogd op modem en naar wifi 5 gezet en werkt nu wel, Dan wil je via 192.168.2.254 via msi laptop inloggen op modem is op geen mogelijkheid meer in te komen. Bovendien wel heel raar dat je 3 uur belt en na 5 telefoontjes iemand treft die helpt met instellen van wifi. Veranderen oke, maar zorg dan ook dat het makkelijk te doen is en ook op laptops van 4 jaar. Uiteindelijk nu wifi 6 router en draaien op wifi 5.