Experia box

• 21 juni 2015
  • 2 reacties
  • 215 keer bekeken

Sinds 15 juni abonnement bij kpn wij kregen een experia box v9 maar zie nu dat er ook een v10 is met 2.4 en 5 g terwijl de v9 alleen 2.4 heeft. Waarom krijgen de nieuwe abo's niet meteen een v10 box zodat je gebruik kunt maken van 5 g! Wij hebben een 100 mb abo maar halen dat niet hooguit de helft. Dus waarom niet gelijk een experia box v10 voor de nieuwe abo's???

2 reacties

Reputatie 7
Hoi JohnFrenken, welkom op het forum.

De V10 is nog maar net uit de pilotfase en wordt helaas nog maar beperkt uitgeleverd.

Reputatie 3
Badge +1
Hallo John,

Ik kan je frustratie goed begrijpen. Ik ben zelf nog geen klant bij KPN maar zou bij een nieuw abonnement ook graag de meest recente apparatuur zien.

De Experiabox v10 is op dit moment nog in test-fase, de Experiabox wordt eerst grondig doorgespit door enthousiaste tweakers die opzoek zijn naar verbeterpunten. Het zal nog wel even duren voordat de v10 standaard naar klanten uitgerold gaat worden, zeker omdat de oude voorraad ook eerst op moet.

Mocht je persé behoefte hebben aan een 5GHz netwerk (of 802.11ac), dan zou ik je aanraden een nieuwe router te kopen die je koppelt aan de Experiabox. Over het algemeen hebben losstaande routers een betere performance dan modem-routers die door providers meegeleverd worden.

Zoals ik al aangaf ben ik zelf nog geen klant bij KPN en kan dus ook niet oordelen over de Experiabox (v10), ik kan dus niet aangeven hoe deze zal presteren voor de doeleinden die u wilt. Mogelijk kan u een samenvatting geven van de eisen die u stelt aan uw netwerk, dan zijn er vast andere mensen die kunnen oordelen of dit inderdaad soepel verloopt.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Prettig weekend nog! ;-)

Reageer