Beantwoord

Experia box

• 27 december 2017
  • 13 reacties
  • 165 keer bekeken

Reputatie 2
Een maand geleden heb ik een Up-date voor mijn Experia box gehad en deze geinstalleerd, maar ik vind dat de TV beelden niet echt helder meer zijn. Zelfs als je een HD zender aanklikt lijkt het beeld wat wazig en donkerder te zijn. Ik heb een alles in één abonnement TV, Internet en bellen. Tevens heb ik problemen met mijn PC na deze up-date, want tijdens het opstarten krijg ik niet gelijk verbinding met Internet, dus moet opnieuw opstarten waarna ik wel verbinding heb. Ook hier heb ik een probleem met de helderheid en scherpte op mijn monitor. Kan het zijn dat dit alles duidt op een storing van de Experia box?
icon

Beste antwoord door Marcia_ 8 januari 2018, 12:25

Ah, goed om dat te lezen! Ik heb er even naar gekeken en zie inderdaad dat er op de 4e eentje besteld is en dat deze inmiddels naar de vervoerder onderweg is. Dus hij komt er in ieder geval wel aan!
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Dag WJ2. Welkom op het forum.

Wat hinderlijk dat je dit ervaart! Het klopt dat er een update is geweest. De v10 heeft een update gehad en daar zijn nu de nodige problemen mee. Dit gaat om wifi.
Jij beschrijft dat je pc niet goed verbind. Gaat dit draadloos of heb je er een kabel tussen? De update zou geen enkel effect op het tv signaal mogen hebben maar ik heb geleerd om niks uit te sluiten.
Hoe is jouw televisie aangesloten? Met een kabel of zit er wellicht een draadloze verbinding set tussen?
Als ik meer weet over hoe jij het hebt aangesloten kan ik je een beter advies geven.
Reputatie 2
Erwin goede morgen, hartelijk dank voor je reactie.
Beide apparaten zijn aangesloten via een kabel op de Experiabox v9. Ik gebruik zo nu en dan een Laptop welke via Wi-Fi werkt en daar heb ik geen problemen mee.
Vriendelijke groet,
Willem
Reputatie 7
Badge +17
Dank voor je bericht, WJ2.

Heb je nog steeds dat 'vagere' beeld? Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor het sturen van je gegevens. Het ziet er allemaal prima uit, dus ik heb niet meteen een oplossing voor je. Hoe is de Experiabox aangesloten op het IS/RA punt? Is dat met een korte, ronde kabel? Ook ben ik benieuwd of je een HDMI kabel of een scartkabel gebruikt voor je aansluiting. Ik zie twee tv-ontvangers geregistreerd staan, gebruik je die allebei? Ervaar je op beide ontvangers de problemen?
Reputatie 2
Marcia, dank voor het antwoord.
De beide ontvangers zijn aangesloten met een HDMI kabel op de TV en beide hebben eigenlijk hetzelfde probleem. 1 ontvanger gebruik ik zo nu en dan op de slaapkamer en daar had ik prima beeld, zelfs beter dan in de huiskamer. Alleen kan ik je vraag omtrent de aansluiting IS/RA punt niet goed beantwoorden omdat ik even geen idee heb wat je bedoelt. Ik vermoed dat het gaat over de ronde kabel met 1 metalen kern, die van buiten komt????
Vriendelijke groet,
Willem
Reputatie 7
Badge +27
In dit topic zie je wat een IS/RA punt is, dat kunnen verschillende soorten zijn. Aan het IS/RA punt moet een korte, ronde kabel zitten die naar de Experiabox gaat. Is dat bij jou ook zo? Ik ben daarnaast ook nog benieuwd wat er uit een Speedtest van KPN komt, eigenlijk. Vooral of je de snelheid haalt, die je zou moeten halen.
Reputatie 2
Marcia,

Ik heb zojuist de speedtest gedaan, Download 82,3, Upload 39,6, Ping 10 ms en Jitter 1 ms. Ik kan geen IS/RA punt in de meterkast vinden, maar er is door de KPN monteur destijds een nieuw kastje geplaatst die de telefoon bedient, via een splitter naar de telefoon en de DSL verbinding van de Experiabox. Er hangt een label aan de kabel met het opschrift dat deze kabel uniek is en niet te koop in een winkel. Is dit wat we zoeken?
Reputatie 7
Badge +27
Dit klinkt in principe gewoon goed. Je snelheid is dat al helemaal. Wil je de tv-ontvanger eens een reset geven ? Ik ben benieuwd of dat verbetering oplevert. Daarnaast kan je via deze omruiltool een nieuwere versie bestellen. De oude werken meestal nog prima, maar in dit geval kan het volgens mij geen kwaad om hem om te ruilen.
Reputatie 7
Badge +27
Heb je nog naar mijn laatste reactie kunnen kijken? Als ik nog iets kan doen, laat je het me dan weten?
Reputatie 2
Marcia goede morgen,
Dan is er ergens iets niet goed gegaan, want ik heb inderdaad verleden week nog gereageerd. Ik ben zo vrij geweest om één TV ontvanger te resetten en de andere om te ruilen. Als het goed is wordt vanmiddag een andere TV- ontvanger afgeleverd/ omgeruild, alleen heb ik nog geen bericht van KPN omtrent een bestel status, ik weet ook niet of dat gebruikelijk is.
Zodra ik alles weer heb aangesloten en opgestart, laat ik je weten , wat het resultaat is.

vriendelijke groeten, Willem
Reputatie 7
Badge +27
Ah, goed om dat te lezen! Ik heb er even naar gekeken en zie inderdaad dat er op de 4e eentje besteld is en dat deze inmiddels naar de vervoerder onderweg is. Dus hij komt er in ieder geval wel aan!
Reputatie 2
Marcia,
Zoals afgesproken wilde ik je laten weten dat hier een tevreden klant van KPN zit. De nieuwe TV-ontvanger is vanmiddag afgeleverd en heb ik de boel aangesloten. Perfect beeld, geen problemen.
Dus mijn dank voor het advies en het aandragen van oplossingen.

Vriendelijke groeten, Willem
Reputatie 7
Badge +27
Wat fijn! Heel goed om te lezen, bedankt dat je het nog even liet weten! Mocht ik in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, weet je me te vinden 😉.

Reageer