Experia box als router icm Airportnetwerk

• 4 november 2014
  • 3 reacties
  • 469 keer bekeken

• Deelnemer
  • 4 reacties
Inmiddels is het glasvezel tot in mijn huis aangelegd en is alle hardware aanwezig. Ik ga over van UPC naar KPN compleet en bedacht me dat de hele netwerkomgeving wel enige aandacht moet krijgen.

Huidige situatie:

UPC router in kelder, met UTP naar TimeCapsule in brugmodus. TC fungeert wel als DHCP server voor bedraad en draadloos netwerk. Televisie via coaxbekabeling.

In de nieuwe situatie zal de Experiabox ook in de kelder komen, als ik de box echter als router inzet, verwacht ik problemen met de televisieaansluitingen. Het lijkt me dat deze beter rechtstreeks bekabeld vanuit de experiabox kunnen komen. Is er bijvoorbeeld een combinatie mogelijk dat het thuisnetwerk nog steeds door de timecapsule wordt aangemaakt, bekabeld aan een LAN poort van de experiabox en dat de tv aansluitingen toch rechtstreeks op de experiabox zitten?

Alvast dank voor het meedenken.

3 reacties

Reputatie 2
Badge
Ja maar hiervoor is veel technische kennis vereist en hiervoor biedt de KPN zelf geen ondersteuning. En het is alleen mogelijk op de Experiabox V8.

Wilt u het precies zoals u zegt heeft u dus een Experiabox V8 nodig die bridge modus onofficieel ondersteund. KPN levert echter een willekeurig model Experiabox en hoeft ook niet te voorzien in deze mogelijkheid.

U kunt de bridge modus op de Timecapsule ook uitzetten en op DHCP adres verkrijgen van router zetten. Zodat hij fungeert als domme switch in het netwerk van de Experiabox.

Waarschijnlijk is dat de eenvoudigste oplossing.

IPTV moet u aansluiten op de Experiabox zelf!

Dank voor dit antwoord. Kort samengevat begrijp ik dat de experia box V9 (deze is geleverd) als DHCP server wordt ingezet en dus het gehele netwerk aanmaakt. De timecapsule wordt dan alleen als draadloze switch gebruikt. Dit lijkt me een logische oplossing. Dan heb ik alleen nog 2 airport extreme adapters, die nu worden gebruikt om het netwerk uit te breiden. Bestaat deze mogelijkheid ook op de experiabox, dus als ik het draadloze netwerk oppak in één ruimte (waar de timecapsule staat) en ik ga naar een andere ruimte waar de extreme staat, dan blijf ik op hetzelfde netwerk?

Reputatie 7
Je kunt dit ook gewoon met een V9 realiseren.

Lees anders het topic Gebruik een eigen router achter de Experia Box eens door.

Reageer