Experia box ARV7519 in bridge mode. Hoe?

• 24 mei 2014
  • 22 reacties
  • 4037 keer bekeken

Ik ben in het bezit van een Experia ARV7519 samen met een Apple Time Capsule. Ik wil graag de TC als router gebruiker en de Experia in bridge mode.

Kan iemand mij aangeven hoe ik dat kan realiseren? Heb er wel enkele threads over gelezen waarin o.a. wordt gesproken over instellen DMZ zone. Maar dat is bij ARV7519 niet mogelijk.

Tips worden zeer gewaardeerd.

Groet, Wim

Ps. ben niet al te technisch;-)

22 reacties

Reputatie 7
Hoi wsijster27, welkom op het forum.

Helaas kan je de ARV7519 niet in bridge mode instellen.

Waarschijnlijk heb jij nog een abonnement dat gebaseerd is op jouw "oude" ISDN lijn.

Je doet er denk ik verstandig aan om dit eens om te zetten naar een "gewone" lijn zodat je een V8 of V9 zult krijgen waarmee je wel een DMZ Host kunt configureren.

Dank je voor de snelle reactie!

Ik heb ADSL verbinding. Ik zit helaas in een gebied waar geen hoge snelheid mogelijk is. Is het wel mogelijk om ander modem te ontvangen?

Groet, Wim
Reputatie 7
De vraag is of je ADSL over een ISDN lijn of over een "gewone" analoge lijn hebt.
Ik dacht dat de ARV7519 alleen bij ISDN lijnen geleverd werd.

Persoonlijk zou ik hierover eens navraag doen bij klantenservice en als je ADSL over ISDN hebt dan is het verstandig om te kijken of dit omgezet kan worden.
Ik heb een analoge lijn waar ook de telefoon over gaat. Het werkt allemaal in ieder geval wel, al heb ik vaak last van traagheid. Ligt niet aan verbinding met centrale. Die is al vaker doorgemeten. En dan help aan en uit zetten;-)

Ik zal morgen in ieder geval KPN eens bellen of vragen of zij kunnen nagaan of dit wel het goede modem is

Hartelijke groet, Wim
Reputatie 7
Als je een gewone analoge lijn hebt, dan zou je ook een V8 of een V9 kunnen gebruiken.
Beide ondersteunen een DMZ Host.
Badge
Deze werkt volgens mij, je hebt dan pppoe passthrough:

http://www.tvdw.eu/blog/2013/04/11/kpn-experia-box-v8-and-pppoe-passthrough/

op port 1 de router aansluiten en daarop PPPOE configuren. Dan heb je je externe IP op je router

Reputatie 7
NIET AAN BEGINNEN.

Tenzij je "dead after hack" wilt hebben.
Badge
Onzin, draait bij mij al 4 maanden. Op tweakers wordt hier ook aangerefereerd. Als je zelf eens iets niet weet hoef je niet direct paniek te zaaien he 😉 . Daarnaast kan je em altijd nog via een hard reset terug krijgen als het echt mis gaat.

Inmiddels van KPN een V9 modem ontvangen! En werkend. Krijg nu alleen melding op TC van " dubbel NAT gebruik" 😞 Als ik deze wil instellen als DHCP/NAT router.

Groet, Wim 

Reputatie 5
Badge +5
wat bedoel je met TC wim?

Sorry voor de afkorting. Met TC bedoel ik Apple Time Capsule.

Reputatie 5
Badge +5
heeft de TC geen mogelijkheid om 'm als bridge te gebruiken (aangesloten op de WAN-poort)? dan is hij in principe transparant. 

Reputatie 6
Badge +9
TC kan zeker in bridge, maar wat TS wil is de TC gebruiken als router en een kpn modem erachter, niet kpn modem als router en TC in bridge erachter.

Als het kan wil ik inderdaad de Time Capsule in router mode en de Experia (V9) in bridge mode. 

Wat ik begreep moet je dan het IP adres van de TC in de Experia als static ingeven en TC als de DMZ Host instellen. Ik dacht dat goed te hebben gedaan, maar krijg dan melding van "dubbel NAT gebruik"  op de apple Time Capsule.

Groet, Wim 

Reputatie 5
Badge +5
dat is in principe niet mogelijk..

een andere vraag: gebruik je voip van KPN ? dat gaat sowieso niet meer werken als je dit soort zaken wilt realiseren. 

TC in bridge en ExperiaBox als router maak je je leven een stuk makkelijker ;)

Ik had een instructie gelezen op dit forum dat het wel kan:

http://forum.kpn.com/t5/Internet/Gebruik-een-eigen-router-achter-de-Experia-Box/m-p/164983#M16227

Ook de helpdesk van KPN gaf eerder aan dat de V9 wel in bridge mode kan.

En op de Experia V9 kan je bijvoorbeeld DMZ host instellen.

Of zit ik er dus naast? Je weet er beslist meer van;-)

Groet, Wim  

Reputatie 5
Badge +5
Ook de helpdesk van KPN gaf eerder aan dat de V9 wel in bridge mode kan

Dat is spijtig want dat is niet mogelijk. 

Je schetst eigenlijk 2 situaties. V9 in bridge gaat 'm niet worden, TC als router achter de EB kan inderdaad, maar vergt wel qua instellingen wat meer kennis...maar dat is aan jou ;)

Beste koopm497,

Dank voor al je snelle reacties en adviezen. Ben best bereid om wat kennis op te doen en lukt al een een beetje;-) 

Weet je of ergens op het net een instructie staat om de TC goed te configureren? Zou al fijn zijn als de TC niet meer knippert vanwege dubbel gebruik NAT.

Reputatie 7
De TC zal blijven aangeven dat er double NAT van toepassing is.

Dit is een "feature" van Apple, met dank aan Apple, elke andere router zal hier niet over "zeuren". 

Badge
Je kan proberen via marktplaats een V8 te scoren, gaan weg voor een 25 euro ofzo. Die kan wel in bridging mode , althans pppoe passthrough waar door je voip en IP tv gewoon blijven werken via de experiabox. Dat is de link die ik eerder gaf, die werkt voor de V8 (was even in de war met de ARV7519)

Als je dan de V8 in pppoe passthrough zet dan kun je op port 1 de TC aansluiten, die kun je instellen op wan pppoe en kun je de login gegevens opgeven. Die login gegevens zijn niet heel nauw, ik gebruik als usernaam kpn@direct-adsl en password Kpn en dat werkt. Werkt vlekkeloos, en je lost eindelijk alle beperkingen van de experiabox op terwijl je wel gewoon voip en iptv kan gebruiken .
Dank je voor je reactie.

Inmiddels heeft KPN het (adsl) modem omgewisseld voor een Experia V9. Is beetje overkill, I know.. maar ik had ook veel storingen op de lijn en die zijn in ieder geval verholpen.

Is het ook mogelijk om V9 in bridge mode te zetten. Reacties tot nu toe zeggen van niet en krijg ook steeds 'dubbel NAT' gebruik als waarschuwing bij Airport Timecapsule.

Groet, Wim
Badge
Officieel kan geen enkele. Experiabox in bridging mode, voor de V8 is daar een achterdeurtje voor gevonden. Volgens mij werkt die ook nog eens alleen op vdsl, want dan kan de modem simpel de internet vlan doorzetten en de iptv en voip zelf afhandelen.

Je zou dan als alternatief een fritzbox modem kunnen kopen, maar die zijn vrij prijzig. Xs4all past die modems standaard toe.

Reageer