experia box beperkte toegang via macadres instellen

• 4 mei 2015
  • 3 reacties
  • 1718 keer bekeken

Wat ik wil is:

beperkte toegang voor laptop of mobiel, dus bijvoorbeeld tussen 23.00 uur en 07.00 uur geen toegang tot wifi en internet.

De eco-knop hebben de kids al omzeild. Ik zie dat er in het modem (Experia V8) onder WLAN een mogelijkheid is tot het instellen van een Wireless Access Control door middel van het invoeren van mac adressen. Is dit een oplossing om de toegang af te sluiten?

Iemand een suggestie?

3 reacties

Reputatie 7
Hoi jamy1, welkom op het forum.

Met die MAC filters kan je inderdaad apparaten afsluiten om verbinding met de wifi van de Experia Box te maken, maar dan wel alleen voor 24 uur per dag.

Ik zie jou nog niet elke dag om 23:00 uur die MAC adressen uit het lijstje verwijderen om ze om 07:00 uur weer terug te plaatsen.

In de praktijk zal dit dus niet gaan werken.

Je geeft aan dat de kids de eco-knop al hebben omzeild.

Betekent dit dat de kids het wachtwoord kennen van de Experia Box en de eco functionaliteit uit hebben gezet, of dat ze hun apparaten bedraad aansluiten.

In het eerste geval kan je de eco functie aanzetten, het wachtwoord van de Experia Box aanpassen en geheim houden.

Beter is het natuurlijk om gewoon heldere afspraken met de kids te maken.

Het is dus niet mogelijk mijn zoon z'n PS4 met een eigen MAC-adres uiteraard alleen te blokkeren op de gewenste tijden en dat de rest wel gewoon 24/7 wifi heeft van de Experiabox v8 ?

Zag ik nou wel dat je onder DATA en bij Special Applications wel een MAC-adres meerdere toegangen kan geven zodat het gamen sneller kan/gaat en minder foute verbindingbugjes?

Dat zou ideaal zijn!

Geef ik hem met z'n PS4 bv 4 multiple connections maar alleen van 16.00-22.00.

Kan hij als een kanon gamen in die tijd en daarna niets meer.

Ik heb verder geen last van slecht wifi bij mijn Experiabox v8. Gewoon goed instellen en KPN-Servicetool installeren.

Reputatie 7
Nee, het gaat je niet lukken om die PS4 meer toegang of juist minder toegang te geven tot Internet. 

Helaas bevatten de Experia Boxen geen enkele functionaliteit in die richting.

Dat jij die KPN "service"tools gebruikt moet je zelf weten, bij mij is er geen haar aan mijn hoofd die er ook maar een seconde over zal denken die verschrikkelijk onveilige software in te gaan zetten. Kijk gerust wat rond op dit forum, het laatste woord is wat mij betreft nog lang niet gesporoken over die KPN "service"tools.

Reageer