Beantwoord

Experia Box blijf niet op 5GHz

• 10 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 524 keer bekeken

Experia box v10 blijft niet op de 5GHz band staan

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door wjb 10 augustus 2017, 23:22

Bedoel je dat de verbinding van jouw mobiele apparaat terug valt van 5GHz naar 2.4GHz?
Dat is inderdaad een vervelend fenomeen, de V10 heeft nog geen bandsteering waarmee apparaten naar de 5GHz band geleid worden. KPN heeft aangegeven dit wel te zullen implementeren echter de vraag is dan... ...wanneer is die functionaliteit beschikbaar?

Op Android zijn er echter ook apps die jouw apparaat weer naar de 5GHz kunnen sturen zodra deze sterk genoeg is.
Ik gebruik zelf de app SmartWifiSelector.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Ha J.Plug, welkom op het forum! Net als wjb ben ik benieuwd tegen welk probleem je precies aanloopt. De Experia Box V10 zendt uit op de 5GHz en op de 2,4GHz band. Krijg je nu met aan apparaat geen verbinding via 5Ghz? Of gaat zendt de Experia Box na een tijdje helemaal niet meer uit op de 5Ghz band?
Reputatie 7
Wat bedoel je daar dan mee, de Experia Box staat niet op 2.4GHz of 5GHz.
Bedoel je soms dat 5GHz wifi er mee ophoudt?
Wat ervaar je dan?
nee, de experiabox V10 zelf blijft niet op de 5GHz band staan.
Reputatie 7
Bedoel je dat de verbinding van jouw mobiele apparaat terug valt van 5GHz naar 2.4GHz?
Dat is inderdaad een vervelend fenomeen, de V10 heeft nog geen bandsteering waarmee apparaten naar de 5GHz band geleid worden. KPN heeft aangegeven dit wel te zullen implementeren echter de vraag is dan... ...wanneer is die functionaliteit beschikbaar?

Op Android zijn er echter ook apps die jouw apparaat weer naar de 5GHz kunnen sturen zodra deze sterk genoeg is.
Ik gebruik zelf de app SmartWifiSelector.

Reageer