Beantwoord

Experia Box defect na stroomuitval

  • 6 November 2019
  • 6 reacties
  • 398 keer bekeken

Na stroomuitval geen werkende experia box v10 meer. Telefonisch contact gehad en er word een box opgestuurd, doch: deze is pas vrijdag na 14:30 beschikbaar en moet ik zelf gaan ophalen. De optie aan huis leveren werd me pas verteld nadat deze besteld was (en was dus meteen geen optie meer) door de telefoniste. Ook de tenenkrommende opmerking: "Ja die afdeling werkt maar tot 21:00 dus jammer dat hij zo laat kapot ging".  Nu snap ik best dat monteurs geld kosten maar de standaard uitrusting van een monteur zou toch ook een box moeten bevatten? Waarom word geen monteur gestuurd? Geen box beschikbaar in een winkel. In het verleden kon dit wel allemaal. Waarom deze verandering terwijl alles berust op die box. Geen internet, terwijl we een zaak aan huis hebben. 

icon

Beste antwoord door Susan_ 8 November 2019, 11:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Monteurs moeten ook ingepland worden. Die zijn niet per direct oproepbaar.

Ik kan me herinneren dat ik in het verleden inderdaad een monteur in de buurt had, die ook even langs kwam gevlogen. Vandaar mijn vraag ook over geen boxen die je zou kunnen omwisselen in de winkels. 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Ilonavds, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk nooit fijn als apparatuur kapot gaat, en we proberen dit altijd zo snel mogelijk om te ruilen. Echter indien dit na een bepaalde tijd in de avond gebeurt, kunnen wij het apparatuur niet meer op tijd op locatie geleverd krijgen. Vandaar dat het in jouw geval 1 werkdag langer duurt. 

Het inplannen van een monteur duurt vaak langer dan een werkdag, afhankelijk van de beschikbaarheid. Daarnaast komt de monteur niet alleen langs als er apparatuur vervangen moet worden, daarvoor is vervangend apparatuur beschikbaar. Bij een storing die niet door nieuw apparatuur kan worden opgelost (op het eerste gezicht) wordt een monteur ingezet.

Indien je een zaak aan huis hebt is het misschien het overwegen waard om een zakelijk product af te nemen. Hier zijn andere afspraken en regelingen bij een storing of kapot apparatuur! 

Mocht je na het installeren van de nieuwe Experia Box nog problemen ervaren dan hoor ik het graag! Heeft het spoed, dan kan je het beste bellen met 0800-0402 of contact opnemen via onze LiveChat functie.

Heey Suzan!

Ik begrijp inderdaad dat een monteur extra tijd vergt en ik ga inderdaad even naar mijn abonnement kijken en alles omzetten. Dank voor deze herinnering want dat was nog niet bij me opgekomen. 

In het verleden geloof ik dat ik gewoon geluk heb gehad omdat er een monteur met een modem om de hoek bezig was en deze door de medewerker vrijwel binnen een half uur op de stoep stond, in de avond nog wel. 

We hebben er maar een avondje Monopolie en Stratego van gemaakt en facturatie etc via mijn mobiele netwerk.

Bedankt voor je antwoord!

Daarom heb ik nog een v8 en v9  naast de v10 in huis ik gebruik nu een eigen fritzbox waar ik nu de 7450 3x de 7581 en 2x de 7590 heb

Voor een testfase mash netwerk

Ik zou ook altijd een 2e fritzbox houden mocht dat mesh niet werken

naast mijn 2e router netgear r9000 heb ik ook een r7000 achter de hand

dat ik het netwerk weer in een paar minuten weer heb draaien bij uitval van een router net als de switches ook altijd 1 achter de hand

Reputatie 7
Badge +21

We hebben er maar een avondje Monopolie en Stratego van gemaakt en facturatie etc via mijn mobiele netwerk.

Dat is ook wel weer een keer leuk lijkt me! 'Vroeger' waren sommige dingen ook anders geregeld hoor, dus het kan best zijn dat je het destijds anders ervaren hebt. In ieder geval het nakijken waard denk ik met een eigen bedrijf :smile: Een fijn weekend verder!

Reageer