Beantwoord

Experia box nooit ontvangen

  • 25 September 2019
  • 2 reacties
  • 68 keer bekeken

Laat ik even bij het begin beginnen,

Ooit kwam er een monteur van KPN langs en deze installeerde bij ons KPN 4G Buitengebied via een Huawei Router. Dit werkte prima voor lange tijd, hij had alleen deze router aangesloten dus de Xperia box was nergens op aangesloten. Na lange tijd begon het internet traag te worden en soms ook weg te vallen, via verscheidene KPN service tools blijkt dat die tools mijn router niet kunnen vinden want wel logisch klinkt omdat dit een 4G router is en dus niet via kabel is aangesloten. Maar het trage internet ging niet weg dus heb ik met verschillende support medewerkers gesproken en hun zeiden dat ik dus mijn Xperia box aan moest sluiten op de 4G router, dit heb ik allemaal gedaan maar dit werkte toen niet. Aan de telefoon werd mij toen verteld dat ik de Xperia Box eens moest opsturen omdat deze verouderd was, deze had ik toen opgestuurd maar ik heb nooit een andere weer terug gekregen. Tijdens deze periode werkte de 4G router weer naar behoren, internet was weer lekker snel en viel niet weg. Maar sinds kort heb ik weer hetzelfde probleem; traag internet en nu wou ik dus die Xperia Box proberen aan te sluiten maar kwam ik erachter dat ik deze dus naar KPN verstuurd had en nooit een nieuwe had gekregen.

Kortom, het is allemaal heel raar hoe ik nu ongeveer 2 jaar met alleen een 4G router gewerkt hebt zonder de Xperia Box er op aangesloten te hebben. Kan ik nu alsnog een Xperia Box aanvragen zonder kosten en uittesten of hiermee het trage internet verholpen word?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 26 September 2019, 21:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Kevin, welkom op het forum.

Ik vermoed dat mijn collega's hier 2 dingen door elkaar halen. Zo te lezen heb jij nog de eerste versie van Internet Buitengebied waarbij je een los 4G modem hebt gekregen. Die abonnementen bestaan niet meer en worden ook niet meer aangeboden. De nieuwe versies gaat via de Experiabox met een 4G extensie, een soort antenne dat aan de Experiabox wordt gekoppeld. Je signaal op de Experiabox wordt dan als het ware versterkt door de 4G module. Dit is voor nu een aanname van mijn kant maar ik wil dit graag voor je uitzoeken.

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +24
Kevin, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.