Ooit kwam er een monteur van KPN langs en deze installeerde bij ons KPN 4G Buitengebied via een Huawei Router. Dit werkte prima voor lange tijd, hij had alleen deze router aangesloten dus de Xperia box was nergens op aangesloten. Na lange tijd begon het internet traag te worden en soms ook weg te vallen, via verscheidene KPN service tools blijkt dat die tools mijn router niet kunnen vinden want wel logisch klinkt omdat dit een 4G router is en dus niet via kabel is aangesloten. Maar het trage internet ging niet weg dus heb ik met verschillende support medewerkers gesproken en hun zeiden dat ik dus mijn Xperia box aan moest sluiten op de 4G router, dit heb ik allemaal gedaan maar dit werkte toen niet. Aan de telefoon werd mij toen verteld dat ik de Xperia Box eens moest opsturen omdat deze verouderd was, deze had ik toen opgestuurd maar ik heb nooit een andere weer terug gekregen. Tijdens deze periode werkte de 4G router weer naar behoren, internet was weer lekker snel en viel niet weg. Maar sinds kort heb ik weer hetzelfde probleem; traag internet en nu wou ik dus die Xperia Box proberen aan te sluiten maar kwam ik erachter dat ik deze dus naar KPN verstuurd had en nooit een nieuwe had gekregen.
Kortom, het is allemaal heel raar hoe ik nu ongeveer 2 jaar met alleen een 4G router gewerkt hebt zonder de Xperia Box er op aangesloten te hebben. Kan ik nu alsnog een Xperia Box aanvragen zonder kosten en uittesten of hiermee het trage internet verholpen word?
Beste antwoord door Alex van KPN
Bekijk origineel